Fiat Panda 1.2 69 Sempre (2010)

autoreview

Fiat Panda 1.2 69 Sempre (2010)

Signalement

UitvoeringPanda 1.2 69 Sempre
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst640.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe panda opgehaald

  • 1 km

Vandaag is het dan zover! We kunnen de nieuwe panda komen ophalen,
Het betreft een panda sempre, wat eigenlijk een uitloop model is dus voorzien van lekker veel extra's voor weinig... Oa airco elektrische ramen/deuren, C.v., systeemradio met stuurbediening, sportstoelen in hoogte verstelbaar, getinte ruiten achter, spoiler meegespoten, mistlampen..

De panda rijdt verrassend volwassen, wel is ie wat minder stabiel op de snelweg bij hogere snelheden, 140 rijdt ie met gemak.. Dan merk je echter wel dat ie maar klein is en een ongeluk bij deze snelheid zal niet best aflopen... Meer dan voldoende ruimte voor onze twee kleine kinderen en ook de kofferbak is voorlopig groot genoeg, ook omdat ie zo vierkant is ..wat wij zelf erg prettig vinden is de city mode van de stuurbekrachtiging, hierdoor stuurt ie super licht maar boven bepaalde snelheid toch weer gewoon ....erg fijn..op de lange afstand mis ik de cruise control wel, dus de volgende moet er eentje hebben.

Het verbruik is vanaf het begin prima.. Zolang je onder de 2000 toeren blijft schakelen en veel uitrolt en op de snelweg niet boven 110 kilometer uitkomt... Wij rijden eigenlijk altijd tussen de 4.8 en 5.3 l/100 kilometer , dus gemiddeld 1 op 20 geen probleem! Aan de pomp gemeten is geeft ie hetzelfde aan .. In de winter iets minder zuinig maar veel scheelt het niet... In de zomer heb ik met de airco aan een snelweg rit gereden van 100 kilometer met rustig gangetje vanwege het drukke verkeer van 3.8 ! Met pulse en glide techniek daalt het verbruik verder naar 3.3 maar persoonlijk vindt ik dat geen doen, mijn volgende auto wordt een..jawel... Prius en daarmee zal dat een stuk beter gaan omdat je die niet de hele tijd hoeft te ontkoppelen..

Na 60.000 kilometer en drie jaar..

Verbruik constant gebleven gemiddeld 5.1 gecombineerd

Mankementen 0!

Drie onderhoudsbeurten laten doen bij de Bovag garage in de buurt( met behoudt van fabrieksgarantie!) van ieder 59 euro!

De auto rijdt nog steeds als nieuw , echter hebben wij besloten voor wat meer comfort te gaan en wellicht het verbruik nog wat verder te drukken 😉... Ook worden de kinderen wat groter en kan wat meer ruimte geen kwaad.. De prius is gekocht! Hiervan ga ik binnenkort mijn bevindingen met jullie delen...

Panda is verkocht

  • 640.000 km

Na drie jaar trouwe dienst is de panda verkocht! We hebben een gebruikte prius aangeschaft en daarom moet de panda het veld gaan ruimen.

Ik zal over de prius mijn ervaringen met jullie gaan delen, ook zal ik de verbruiksmonitor gaan bijhouden zodat ik precies weet wat mijn verbruik is.. Bij de panda heb ik dat niet gedaan maar ik schat dat we rond de 1 op 19 zijn blijven steken..

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.