Fiat Marea Weekend 2.0 20V HLX (1998)

autoreview

Fiat Marea Weekend
Fiat Marea WeekendFiat Marea WeekendFiat Marea WeekendFiat Marea WeekendFiat Marea WeekendFiat Marea WeekendFiat Marea - interieurFiat Marea - interieur

Signalement

UitvoeringMarea Weekend 2.0 20V HLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf48.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een mooie auto met sterke motor in verband met de caravan was de zoekopdracht. Ik heb de Fiat gekocht met ’de kop eraf’. Na de proefrit in dit motorische monster met z"n vijf cilinders en grote glazen kanteldak was de liefde verklaard.
Hij is fijn om in te rijden, van veel luxe voorzien in vergelijking met de Tempra als voorganger. In de heilige overtuiging lang te doen met deze ’black beauty’ geïnvesteerd in een gasinstallatie en een afneembare trekhaak. Dit extra gewicht zorgt voor doorzakken, oplossing gezocht in sportdempers achter, in strakste afstelling, maar dat is onvoldoende bij caravanbelasting. Ook als trekker een fijne auto. Het LPG-verbruik neemt sterk toe, maar vlot rijden is geen punt.
De Fita heeft een hoge kruissnelheid (in buitenland uiteraard) en hij blijft fijn rijden. Ik heb zelf nog nooit echt plankgas gereden.
In de stad toch regelmatig ruzie met verkeersdrempels, maar de trekhaak beschermt mooi. Ik ben 4 jaar na de aanschaf nog zeer tevreden! De Marena Weekend wordt toch ingeruild voor automaat. (dag 5cilinder..snif)

PROBLEMEN

Evenals bij de Tempra.. draagarmen vervangen, stabiliatorstokjes, soms kraken in rubbers stabilisator. Radiateur uit voorzorg vervangen. kai verroest! Uitlaatspruitstuk vallen de gaten in. Handige monteur weet dit dicht te lassen. Dasboardunit vervangen na 50mille. Vervelend is ook dat de achterklep-opener blijft hangen door opspattend vuil. En is zeer moeilijk gangbaar te maken. Distributieriem vervangen na 60 mille is het advies.Maar dure ingreep! Krakende portieren in de rubbers. De dealer ’lost het op’ met siliconenspray. Na even regen: spray away! Deze 1e klas monteurs gepasseerd door dan maar zelf folie in sponningen te plakken, probleem heeft zich 3,5 jaar niet meer voorgedaan.
Deze narigheid ten spijt blijft het wel een heerlijke auto.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.