Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Fiat
  • Grande Punto

Fiat Grande Punto 1.4 16v T-Jet Sport (2007)

autoreview

4
Fiat Grande Punto 1.4 16v T-Jet Sport (2007)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGrande Punto 1.4 16v T-Jet Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 29 april 2008

Na in 2006 door de Grande Punto uit de veel grotere FIAT Stilo Multiwagon te zijn gelokt, kwam in 2007 het moment dat FIAT met de T-Jet op de markt kwam. Een kleine betaalbare turbomotor in de door mij zo geliefde Grande Punto. De Grande Punto 1.4 StarJet 16V die ik toen nog had, was nog veel te jong om weg te doen, maar een proefritje in de Grande Punto 1.4 T-Jet 16V leek me toch wel leuk. Aldus gebeurde, en ik was compleet van slag. Zo’n gevoel had een motor me nooit meer gegeven sinds de 2 liter motor in mijn eerste auto (FIAT Croma). De turbo dichtte precies de gaatjes waar je bij de gewone 1.4 16V nog wel eens het gevoel had dat het net iets meer mocht en gaf daarnaast vaak nog meer dan dat. In 1 woord heerlijk!!!

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.....de T-Jet kwam er en wel in een rode 5-deurs Sport uitvoering. (Hiervoor was de Sport uitvoering voorbehouden aan de 3-deurs carrosserie, waardoor mijn eerste Grande Punto in de luxe Emotion uitvoering was aangekocht. De 5-deurs versie kan het echter ook prima hebben.)

In oktober 2007 mocht ik mijn nieuwe rode bolide verwelkomen. Wat een beauty en wat een rijgenot. De 120 pk van de T-Jet zorgen dat de wagen precies zo is als ik het wil. Je komt nooit te kort aan power, en je kunt er ook lekker rustig en schakellui mee rijden. Brandstofverbruik viel me ook niet tegen. de turbo nodigt uit tot een wat zwaardere voet, maar een gemiddeld verbruik van 1 op 13 bleek gewoon haalbaar.

Voor het eerst maakte ik nu ook kennis met het Blue&Me systeem voor Bluetooth telefonie en media. In het begin had ik eigenlijk zo iets van: leuke gadget, maar wat moet ik er mee. Ik bel niet in de auto en een gewone CD draaien in de auto vind ik goed genoeg. Maar na een tijdje heb ik mijn Motorola mobiele telefoon er toch maar bij aangemeld en het werkt gewoon fantastisch. Foutloos, helder en gebruikersvriendelijk. Wat later werden er ook nog wat USB-sticks gekocht om te gaan gebruiken in combinatie met de ingebouwde mediaplayer en als je dat eenmaal gewend bent, dan wil je geen CD meer.

Al 7 maanden en 12.000 km lang is de T-Jet een probleemloze reisgenoot waar ik dagelijks veel plezier aan beleef.
Op 1 ding na dan. De Grande Punto werd geleverd met 17’ velgen met daaromheen Bridgestone Potenza RE050A banden. De banden zijn me helaas erg tegengevallen. Ze lijken te kort te schieten, en geven me soms een onveilig gevoel wanneer ze weer eens grip verliezen en dan echt zoekende zijn. Helaas! Volgende keer toch maar weer gewoon Pirelli P-Zero Asimmetrico banden er onder.

EDIT:
Een terechte opmerking van Bravo! over het ontbreken van een verhaal over het formaat en bagageruimte.

Ik had voor de Grande Punto een Stilo Multiwagon. Uiteraard had de Multiwagon veel meer kofferruimte. Voor de Stilo heb ik ook een FIAT Bravo (uit 2001) gehad en daarvoor een Lancia Delta. Ik heb de gegevens er niet op nageslagen, maar volgens mij scheelt de kofferbak van de Grande Punto niet significant met die van de oude Bravo en Delta; uiteraard wel met de genoemde Stilo.
De Grande Punto verleidde mij aanvankelijk vooral met zijn looks, maar alvorens tot aanschaf over te gaan moest wel blijken dat hij niet té klein was. Belangrijkste punt was dat de kinderwagen in de kofferbak moest passen, dus dat werd bij de proefrit getest, en deze test doorstond de Grande Punto helemaal. De Mutsy kinderwagen van onze toen 1/2 jaar oude dochter paste, dus er was geen onoverkomelijk probleem wat betreft laadruimte. Zo’n grote station als de Stilo is allemaal wel leuk, maar hoe groter de auto hoe meer onzin je mee neemt en ik begon ook een beetje de openbare vrachtwagen te worden voor familie en vrienden. Ik had de grote auto, en mocht dus altijd overal komen opdraven voor het transport.
Ik speel overigens basgitaar in een band en moet regelmatig veel materiaal daarvoor mee nemen: 2 grote gitaarkoffers, 2 grote speakerkasten, een versterker en nog wat ander klein materiaal. Natuurlijk moet de bank dan plat in de Grande Punto, maar desondanks gaat het wel. Sterker nog, ik heb zelfs een paar keer naast mijn eigen materiaal ook nog eens het materiaal van onze gitarist (speakerkast, versterker, 2 gitaren) meegekregen naast mijn eigen spullen en uiteraard ondergetekende + de gitarist zelf. Met andere woorden: er gaat best veel mee in zo’n GP.
Voor de vakanties heb ik een mooie dakkoffer van Thule aangeschaft, want als je kinderen hebt en je wilt voor een paar weken spullen mee nemen, dan gaat dat natuurlijk niet zo in de kofferbak en ik vind het geen goed plan om de achterbank te gaan gebruiken als laadruimte.

PROBLEMEN

  • 29 april 2008

Problemen had ik al nauwelijks met mijn eerste Grande Punto, en de nieuwe is nog beter. Volgens mij heb ik alleen maar een keer een rubbertje dat op het dak zit iets beter vast moeten laten zitten, maar verder...probleemloos.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Fiat Punto? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Fiat Punto
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Fiat Punto Grande 1.4 Edizione Prima ECC / NAP / SKIRTS

    Fiat Punto Grande 1.4 Edizione Prima ECC / NAP / SKIRTS

    • 2006
    • 147.582 km

    € 2.795

    Fiat Punto Grande 1.4-16V T-Jet Edizione Lusso

    Fiat Punto Grande 1.4-16V T-Jet Edizione Lusso

    • 2007
    • 233.001 km

    € 2.500

    Fiat Punto 1.4 Dynamic Automaat

    Fiat Punto 1.4 Dynamic Automaat

    • 2008
    • 66.504 km

    € 4.950

Meer Fiat Punto occasions

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Fiat Punto specificaties
  • Fiat Punto occasions
  • Fiat Punto video's
Advies en informatie
  • Fiat Punto tests
  • Fiat Punto gebruikersreviews
  • Fiat Punto index
PREMIUM
Fiat 500 - Koopwijzer

Fiat 500 - Koopwijzer

Youngtimers zijn er te kust en te keur. Eén van de youngtimers in spé is de Fiat 500, dé troetelauto...

Lees meer
 

Fiat Punto reviews

  • Gebruikersreview
    Fiat Grande Punto 1.2 8v Edizione Lusso (2008)

    Fiat Grande Punto 1.2 8v Edizione Lusso...

    1
    • 15 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Fiat Grande Punto 1.4 8v Dynamic (2008)

    Fiat Grande Punto 1.4 8v Dynamic (2008)

    5
    • 1 november 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 150pk Trend & Fun (2008)

    Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 150pk Trend &...

    4
    • 24 april 2021
  • Gebruikersreview
    Fiat Grande Punto 1.4 16v Emotion (2007)

    Fiat Grande Punto 1.4 16v Emotion (2007)

    2
    • 12 november 2019
  • Gebruikersreview
    Fiat Grande Punto 1.4 8v Dynamic (2008)

    Fiat Grande Punto 1.4 8v Dynamic (2008)

    5
    • 16 december 2017
  • Gebruikersreview
    Fiat Grande Punto 1.4 16v Emotion (2007)

    Fiat Grande Punto 1.4 16v Emotion (2007)

    2
    • 11 mei 2014
  • Gebruikersreview
    Fiat Grande Punto 1.4 8v Edizione Prima (2006)

    Fiat Grande Punto 1.4 8v Edizione Prima...

    1
    • 21 februari 2012
meer reviews
Klokje rond Fiat Grande Punto

Klokje rond Fiat Grande Punto

1

Erik Bennink twijfelde vorig jaar sterk toen hij een nieuwe lease-auto mocht uitkiezen. De...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Fiat Punto 1.3 MultiJet 16v Lounge (2012)

    Fiat Punto 1.3 MultiJet 16v Lounge (2012)

    1
    • 28 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Fiat Grande Punto 1.2 8v Edizione Lusso (2008)

    Fiat Grande Punto 1.2 8v Edizione Lusso...

    1
    • 15 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Fiat Punto TwinAir Turbo 100 Sempre (2018)

    Fiat Punto TwinAir Turbo 100 Sempre (2018)

    6
    • 13 maart 2022
  • Achtergrond
    Op zoek naar goedkope occasion met dieselmotor

    Op zoek naar goedkope occasion met dieselmotor

    109
    • 19 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Fiat Punto TwinAir Turbo 100 Street (2015)

    Fiat Punto TwinAir Turbo 100 Street (2015)

    3
    • 10 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Fiat Punto 0.9 TwinAir Pop (2013)

    Fiat Punto 0.9 TwinAir Pop (2013)

    1
    • 23 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    3
    • 29 december 2021
Merk
Merk
  • Autotest
    Fiat 500X Hybrid - Eerste rijtest: zo rijdt de licht gefacelifte SUV

    Fiat 500X Hybrid - Eerste rijtest: zo rijdt...

    30
    • 26 juni 2022
  • Nieuws
    Stellantis legt werk in drie fabrieken stil wegens chiptekort

    Stellantis legt werk in drie fabrieken...

    63
    • 24 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Fiat Idea 1.4 8v Actual Plus (2006)

    Fiat Idea 1.4 8v Actual Plus (2006)

    2
    • 23 juni 2022
  • Reportage
    Dankzij 500e kan Fiat weer testen op beroemde testbaan op dak

    Dankzij 500e kan Fiat weer testen op beroemde...

    21
    • 11 juni 2022
  • Nieuws
    Fiat Tempra (1991) - Liefhebber Gezocht

    Fiat Tempra (1991) - Liefhebber Gezocht

    38
    • 10 juni 2022
  • Nieuws
    Stellantis werkt aan meer waterstofbusjes

    Stellantis werkt aan meer waterstofbusjes

    192
    • 10 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Fiat Doblò en E-Doblò

    Nieuwe Fiat Doblò en E-Doblò

    54
    • 7 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden