en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Grande Punto 1.2 8v Dynamic |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 8.500 km |
KM-stand laatst | 65.000 km |
Ik ben gevallen voor het uiterlijk van de auto, maar ook het interieur mag er best zijn. Tot nu toe nog geen rammeltje gehoord.
Ik vond wel dat er heel weinig standaard op de auto zit, maar ja dat zal wel bij alle dealers zo zijn. Vandaar dan ook dat ik een gebruikte Punto heb gekocht, waar wel al radiovoorbereiding etc. inzat, en was ik nog goedkoper uit.
Ik ben er wel achter gekomen dat men de eerste 20.000 km toch echt het oliepijl moet controleren! (bij 30.000 komt de eerste beurt pas) Ik heb de auto bij een BMW dealer gekocht. Die had dit niet nagekeken, en de pijlstok raakte de olie nog maar net! Nu 4500 KM later is de olie alweer half op. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik de auto regelmatig op topsnelheid rij.
Verder rijdt de auto prima, het gebrek aan vermogen moet men voor lief nemen, daar mag je eigenlijk niet over zeuren als je een 1.2 8v koopt. De auto blijft overigens heel rustig, ook op topsnelheid, geen trillingen of dergelijke, waar mijn Punto uit 2000 last van had. Je rijd er makkelijk te hard mee. Voordat je echter op snelheid bent moet men echter wat geduld hebben. De auto maakt wel wat leven op topsnelheid, maar mijn radio weet daar wel raad mee.
Ik had de 1.2 8v voor zuinigheid gekocht,
maar dat valt toch vies tegen! 7,75 liter op 100km gemiddeld over 6000 km~.
De boordcomputer reset na 4000 km.
Olieverbruik goed in de gaten houden!!
Er zit een soort tikje in de stuurinrichting. Het lijkt wel een soort speling. Dit schijnt te zitten in het elektrische stuurhuis. Daar schijnt een mailing voor dealers over geweest te zijn. Hij is ervoor terug geweest, en men heeft het toen verholpen, maar nu moet hij er weer voor terug.
Ook had ik de zonneklep ineens in mijn handen, er zat geen schroef in
(nou vraag ik je). Ook zit er een soort klem niet goed waardoor 2 plastic delen niet netjes aansluiten onder het stuurwiel. Ook dit word onder garantie verholpen.
Het hele stuurhuis is vervangen. Onder garantie. Maar.... Het tikje zit er nog steeds in. Gelukkig ook door de dealer opgemerkt.
Nieuwe afspraak gemaakt.
UPDATE 02-02-2008:
De auto heeft de eerste 30.000 km beurt gehad. Er zit ondertussen (alweer) een nieuw stuurhuis in. Nu is het wel weg.
Wat wel een beetje jammer is is dat de richtingaanwijzer naar rechts het af en toe af laat weten. Niet echt iets schokkends, maar wel jammer. Het olieverbruik is ondertussen veel minder geworden, dat is wel fijn. Verder geen problemen meer gehad met de auto, verbruik blijft wel hoog, tussen de 7.2/100km en 8.1/100km. De auto is dus echt niet zuinig. Zelf heb ik trouwens ook geen probleem met de condens; even de airco aan en het is zo weg.
Deze maand is er weer een nieuw stuurhuis in de auto gezet.
Niet geringe kosten! Ongeveer 1000 Euro!
Persoonlijk vind ik dat het echt niet kan bij een auto met deze kilometerstand.
De draaiknop waarmee de luchtstroom gericht kan worden (ontwaseming, op voeten, voeten en gezicht etc.)
Is alweer kapot. Het schijnt een of ander systeem met draden te zijn.
Vergeten te vermelden:
Ik heb leren bekleding ingebouwd in de auto, en dat is een heel verschil. Stoelen zitten een stuk beter.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.