Fiat Ducato (1995)

autoreview

Fiat Ducato (1995)

Signalement

Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf208.000 km
KM-stand laatst211.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Inmiddels een jaartje camperen

  • 211.000 km

Vorig jaar hebben wij deze camper gekocht. Iets te impulsief, dat bleek later. Want we hebben al de nodige kosten gehad.

De camper draait met een Fiat Ducato onderstel met een 84 PK 'sterke' 2.5 dieselmotor. Hij trekt zeker geen leverworst van de tafel af. Maar het is allemaal te doen.

Bij aanschaf dacht ik dat de vorige eigenaar hem goed onderhouden had. Het betrof een oude diesel, en dat klinkt natuurlijk altijd een beetje, tja hoe zal ik het zeggen.. Een beetje rumoerig zeg maar. Olie goed, starten goed, remmen goed, net een nieuwe apk, wie maakt ons wat.... Dat dacht ik dus. Nou daar kwamen wij heel snel van thuis. Tijdens onze rit naar Luxemburg kwamen we er al heel snel achter dat ze nogal stroef overkwam. In de eerste instantie dacht ik dat dit hoorde. Maar ik hoorde in eens dingen naar voren komen, die ik eerder nog niet had gehoord. Een knisperend geluid bij het flink belasten van de motor werd meer en meer duidelijk. Eenmaal ter plaatse zag ik goed wat er mis was. Een van de uitlaataansluitingen was kompleet gebroken. Dikke ellende. De garage van de vorige eigenaar heeft het dicht gesmeerd met Gum Gum. Prima voor een paar kilometer, maar na een goede 100 is alles er weer uit.

Ga dan maar eens opzoek naar een garage die je kan helpen. En een nieuw spruitstuk was ook al niet te vinden. Allemaal ellende wat we uiteindelijk goed hebben kunnen oplossen. Zwart tot aan je enkels, maar dan heb je er wel een nieuw uitlaatspruitstuk en tapeinden op en in zitten. Daar zijn de volgende zaken meteen bij vervangen

- Koppakking
- oliekeringen
- Distubutieriem
- Dynamo ( zwaarder exemplaar)
- Multieriem
- olie ( deze was zo dik, dat leek wel appelstroop) Na 1000 km weer olie en filterwissel gedaan.
- Nieuw banden voor en uitlijnen

Na de bovenstaande lijst was ze merkbaar blij geworden. De motor liep soepeler en rustiger. We zijn nog even op pad gegaan voor een paar weekenden en hebben dik van haar genoten.

Nu het nieuwe seizoen weer is aangebroken hebben we weer een aantal zaken die we meepakken. Zo worden nu aangepakt:

- Gloeibougies
- schokdempers achter
- Nieuwe kabels en smering van de schakelpook
- kachelmotor
- en nog wat klein spul

Nu moeten we onze reis naar Noorwegen weer probleemloos kunnen maken!

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.