Fiat Doblò 1.2 SX (2001)

autoreview

Fiat Doblò
Fiat DoblòFiat DoblòFiat DoblòFiat DoblòFiat DoblòFiat Doblò - interieurFiat Doblò - interieur

Signalement

UitvoeringDoblò 1.2 SX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf40 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Dobló heeft een hoge wegligging voor overzicht, de auto bied veel ruimte en zonder dat je het echt verwacht is de auto best wendbaar. Instappen is gaat goed alleen uitstappen vanaf de achterbank is moelijker de schuifdeuren zijn alleen te openen met voldoende kracht. Een zonnetje is altijd lekker zeker in de winter alleen een zonnetje van rechts of links is niet te blokkeren door de zonnenschermen van de doblo deze zijn niet wendbaar. Ik rijd beste grote afstanden met de auto en veel en moet concluderen dat het verbruik niet zo zuinig is als ik dacht, het is een diesel maar met een tank haal ik toch de 600km zeker niet het blijft onder de 500km.
Bij wind (tegenwind) is de auto moeilijk vooruit te krijgen en wordt 100km per uur net gehaald. Optrekken gaat redelijk goed, maar even een auto inhalen van 100-115 om er langs te komen is er zeker niet bij. Topsnelheid van de auto was in het begin 165 misschien net 170km per uur. maar na 45.000 km wordt nog net de 145 gehaald met een flink windje mee. De koplampen van de Dobló zijn moeilijk te vervangen. Je zou het zelf kunnen maar dan moet je er wel de tijd voor nemen. Ze zitten vrij diep, het is priegelwerk en het is de lampen moeten ingezet worden in een bepaalde stand anders verblind je al je tegenliggers. De koelvloeistof en olie moet je zeker bijhouden de auto zuipt niet maar de indicatielampjes (olie heb ik nooit meegemaakt) gaan aan als het te laat is. De lampen van de auto gaan automatisch uit als het contact verbroken wordt echter starten met de lampen aan is niet aan te raden anders branden ze constant door.
Tevreden? Matig. Had er uiteindelijk meer van verwacht en de auto gaat echt achteruit naarmate de kilometers op de teller oplopen. Ook motorisch ondanks dat het een diesel is.

PROBLEMEN

-afgebroken motorkapstang
-afgebroken oliepijlstaaf
-lekke koppakking bij 60.000km (in garantie)
-kromgetrokken platen in de motor
-centrale deurvergrendeling kapot
-veer bij deurhendel achterdeur kapot
-lampen branden vaak door.
-lampje van handrem blijft branden (dit blijft ook branden als de remvloeistof op is maar dat was niet het geval) heeft met afstellen van de handrem te maken
-veel in asbakje kapot
-ruitenwisser achter afgebroken
-lekke band (kan iedereen gebeuren denk ik)
-motor tikt door instabiliteit
-lekke koppakking bij 120.000km

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.