Fiat 500L Living TwinAir CNG Lounge (2014)

autoreview

Fiat 500L Living TwinAir CNG Lounge (2014)

Signalement

Uitvoering500L Living TwinAir CNG Lounge
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst16.000 km
Lezerswaardering: 61%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

betaalbaarste CNG familiewagen

  • 10.500 km

Uitgangspunten:
-Familiewagen gezocht met grote kofferbak,
-CNG, want vanwege klimaatverandering zijn we aan onze kinderen verplicht de CO2 uitstoot te minimaliseren, dus rijden op groengas uit afval.

Alleen bij Fiat is dat voor een redelijk bedrag beschikbaar.
Zelfs de verzekering geeft je extra korting op je all-risk.
Wij betalen LPG3 tarief, en spelen quitte met CNG brandstofprijs t.o.v. benzine.

Gebruikerservaring:
-meer dan voldoende ruim, stil, hoog (instap), veilig(5*NCAP).
-geen actieradius stress, benzine vangt onze overschrijdingen van +/-300km actieradius op, minder dan 300km zo onacceptabel zijn geweest, voor elektrische familieauto's moet nog een doorbraak in accutechniek komen.
-gecombineerd verbruik CNG+benzine tot nu toe:5,9 ltr/100km (1kg CNG als 1 ltr genomen) is in lijn met onze verwachting.
-Tanken: iets vaker en iets meer plannen, meestal iets van de snelweg.
-geen mankementen.
-realtime verbruiksmeter werkt niet met CNG.
-handig: digitale snelheid in scherm ipv klok uitlezen.
-derde achterbank optie niet mogelijk bij CNG.
-prestaties voldoende, motor hoor je bij gasgeven, maar 80km op cruise control is motor onhoorbaar. Start op benzine (net als lpg) en schakelt onmerkbaar over op CNG.

Conclusie: deze auto is de betaalbaarste CNG luxe familiewagen, kleinste investering en laagste kilometerkosten.

Nu meer concurrentie

  • 16.000 km

Geen wijzigingen van standpunten t.o.v. de auto.

-Dakdragers voor fietsen in gebruik (geen trekhaak aanwezig)

Inmiddels zijn er van het VAG concern meer concurrenten verschenen in de categorie "betaalbare familiewagens, namelijk Skoda en Seat. Geen van alle kan ik ze u afraden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.