Fiat 500C Twin Air 85 Rock (2010)

autoreview

Fiat 500C
Fiat 500CFiat 500CFiat 500CFiat 500CFiat 500CFiat 500CFiat 500CFiat 500CFiat 500CFiat 500CFiat 500CFiat 500CFiat 500CFiat 500CFiat 500CFiat 500C

Signalement

Uitvoering500C Twin Air 85 Rock
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst650 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen

  • 650 km

Bij een nieuwe baan hoort een nieuwe auto..... Doordat ik als zelfstandig ondernemer een parttime dienstverband ben aangegaan op 10 km van huis EN de km's in de BMW toch al te weinig waren voor een diesel EN ik geen 25 procent wil bijtellen over 46000,- moest er iets anders komen. De BMW reed ik alleen zakelijk (minder500km prive) en nu wil ik wel met de zakelijke auto priverijden. Inmiddels 14procent bijtellen over 20000,- is veel vriendelijker.
In september, na een proefrit in Toyota Auris en Aygo, toch mar eens bij Fiat gaan kijken. De 500 was verrassend ruim van binnen vanaf de bestuurdersstoel en gelijk maar een proefrit gepland. Week later terug met de vrouw en toen kregen we een 500c mee. Het was toen al niet echt lekker meer buiten maar het open rijden was toch wel heel bijzonder. Teruggekomen maar gelijk de knoop doorgehakt dat we er 1 wilden bestellen. De dealer melde dat hij de week ervoor in de Twinair had gereden en zeer positief verrast was. Na wat googlen de knoop doorgehakt en een Techhouse Grey versie Rock (xenon, lichtmetaal 16inch, volledig leer, autom airco enz) besteld en toen begon het grote wachten......10 weken later, nu 2 weken geleden, mochten we hem ophalen. Wow wat vinden wij dit een gave kleurcombinatie. Grijze pastelkleur (geen metallic dus) met rode kap ziet er erg goed uit.
Nu met de eerste 600 km erop kan ik zeggen dat we er zeer tevreden over zijn. Sommige ritten (als de kinderen niet alle 4 meegaan) kunnen we kiezen of we de Chrysler Grand Voyager 3.0 v6 pakken of de 500c. Als het gaat om gebruikgemak als parkeren en manouevreren in het dorp wint de 500c het met gemak van de grote (4,95 mtr) Chrysler.
Het rijden met de Twin-air is een aparte ervaring. Simpelgezegd moet je hem rijden als een diesel. Max koppel bij 1900 toeren betekent vlot optrekken zonder problemen maar hem willen laten janken loopt niet goed af. Bij 6000 toeren hakt de begrenzer erin en al lang voordat het zo ver is wil je al doorschakelen want dan is de versnelling er al uit. Het rare is dan dat het geluid niet klopt. Het blijft lijken alsof je 50 in zijn 5 rijd.
Afwerking is top. Leer zit geweldig. Ook de afmeting van de stoelen met mijn 1,86 mtr is goed. Geluid van de hifi is voldoende maar niet super.
Iets waar ik niet aan kan wennen is de achteruitkijkspiegel. Die zit echt in mijn blikveld en is mateloos irritant. Ik moet bukken om de verkeersdeelnemers met voorrang te zien. Waardeloos maar misschien iets wat te leren valt.
Wissertje op de achterruit mis ik ook heel erg met dit weer. Dit kan natuurlijk ook niet door het ingenieuze wegklap systeem van de kap zelf.
Verder volop tevredenheid. Laatste minpuntje, maar dat is het eigenlijk niet, is het verbruik. Ik kom niet verder dan 8,7:100km oftewel 1 op 12. Ligt ook aan de rijstijl maar verbruik blijft ver achter bij de mogelijkheden. Die 1:25 zijn onder laboratoirumomstandigheden vastgesteld of berg-af-wind-mee want dat ga ik nooit halen.
Zeker niet als ik ga besluiten om de turbo te laten tunen van 85 naar 95pk en van 144 naar 188nm) Dat zijn tenminste de eerste resultaten voor de twinair.......
Ik heb ook iets gelezen met een uitleverstop in Duitsland voor Twin-airs maar daar weet ik het fijne niet van. Ik ben voorlopig tevreden !!!!!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Fiat 500

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.