DS DS3 Crossback PureTech 100 Grand Chic (2020)
autoreview

Signalement
Uitvoering | DS3 Crossback PureTech 100 Grand Chic |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 18.250 km |
KM-stand laatst | 65.000 km |
Van Renault naar Citroen
- 23.250 km
Deze auto gekocht in maart 2022. Was een import uit Duitsland. Hiervoor had ik een Megane Estate GT-line en een DS3 uit 2013. De Renault was een top auto. Mijn 3de Megane estate. Steeds 200.000 km gereden en nooit pech gehad, enkel de normale service beurten. De DS3 was een auto voor erbij. Superfijne auto, maar achterin onmogelijk om in te komen. Beide weggedaan en de DS3 Crossback gekocht. Ben er zeer blij meer. Nu 5000km gereden en geen klachten. Is iets minder strak dan de Renault. Merk je vooral aan de achterkant, wil wel eens van dribbelen gaan op een verkeersdrempel of zo. Verder een en al luxe en gemak. Het betreft hier een Grand Chic, dus meer kan ik me niet wensen. Voorlopig geen onderhoud gepland noch klachten. Ben er zeer blij mee en vond het vooral leuk dat deze auto weinig te zien is. Heb veel nieuwsgierige blikken en de kleur helpt daarbij. Ik begrijp soms de kritiek niet die ik op de site zie, rijden in deze auto is werkelijk super.
----------------------------------------------------------------
Ik zocht eigenlijk een elektrische, maar het bereik vond ik te beperkt. Kids wonen in Amsterdam en het is niet mogelijk om op 1 acculading heen en weer te rijden. Waar heb ik anders die zonnepanelen voor. De fabrieksopgave is echt een lachertje, dus dan maar benzine. Ik tank wel over de grens regering! Schakelen gaat trefzeker en soepel. Slechts 100 pk maar de motor pakt altijd op, ook bij lage toeren. Kan gewoon goed mee in het verkeer, natuurlijk geen stoplicht sprinter. Headup display is erg handig. Dasboard display is zelf samen te stellen met wat jij belangrijk vindt. Top stereo van Focal met extra bass in de koffer, echt lekker. Spraakherkenning met moeilijke namen in de navigatie gaat niet altijd goed. Ruimte voorin prima, achterin wordt zelden gebruikt maar is wat minder, 5 volwassenen kan niet echt. Opvallend is de geluidsisolatie. De auto maakt werkelijk geen herrie, heerlijk! Ook geen rijwind! Kofferinhoud is beperkt, maar voor ons voldoende, 2 boodschap kratten passen prima naast elkaar.
De verlichting is echt bijzonder. De auto bepaald zelf hoeveel licht er aan kan afhankelijk van de tegenliggers. Alom comfort en rust op hoge klasse!! En dat voor een Fransoos, had je anders gedacht?
status na een half jaar eigenaarschap
- 28.250 km
Deze week 1000 km gereden. De auto bevalt me werkelijk goed. Stoelen zijn heerlijk en veel lende steun. Schakelen gaat opvallend soepel, motor presteert prima. Wel in de garantie de deurhendels laten fixen omdat er een terugroep actie was betreffende intrekken van de hendels. Dit werkte blijkbaar niet altijd. Ben echt "happy" met deze auto! Zoals al eerder gemeld zit deze vol veiligheidssystemen en allerlei automatische functies - heerlijk!
verrassend accu!
- 31.000 km
Onverwacht wilde de auto niet meer starten - ACCU! Deze is pas 2,5 jaar oud en na wat later bleek een interne sluiting. Een reparatie die ik niet in de planning had zitten. Met nu een nieuwe accu heb ik opgemerkt dat de start/stop functie het nu wel doet. Ik had al eerder gevraagd bij DS waarom deze functie nooit aanging. Te weinig spanning was het antwoord. Ik dacht zelf dat het wellicht aan de airco lag die wellicht teveel stroom gebruikte (het was tenslotte zomer). Maar nee hoor, blijkbaar was er al langer iets mis met die accu. Opgelost - verder geen nieuws buiten het feit dat ik hetnog steeds een zeer luxe auto vind, maar dat had ik al eerder gemeld.
1 jaar later
- 41.123 km
De 40.000 km beurt zit erop. Geen bijzonderheden, enkel vloeistoffen en olie. Ondertussen wel een deukje uit de deur laten halen van een openslaande deur op mijn auto. Echt vervelend dat men niet beter uitkijkt en vooral geen berichtje achterlaat. De auto is te nieuw om dit niet te doen. Enfin, helaas zelf betaald. De auto is nog steeds prima, ben er nog steeds blij mee. Wat leuk is om te vertellen is dat ik regelmatig wordt aangesproken dat men de auto mooi en apart vindt. Ook complimenten over de kleur. Eindelijk is geen zwart of grijs variant. Nou ja, smaken verschillen!
jaarafsluiting
- 58.000 km
Even een update. Er valt eigenlijk niets te melden. Wel een set wielen met winterbanden gekocht en gemonteerd. Binnenkort een grote beurt aanmelden. Zal daarna een verslag uitbrengen. Wel nog een Smart Roadster gekocht uit 2003 voor de fun! Weer eens wat anders. Is een binnenslaper en enkel voor de zomer.
60000 km beurt
- 60.000 km
een volgende beurt - geen enkel probleem. Alles in orde, wat vloeistoffen en dat was het dan
op naar electrisch
- 65.000 km
Een moeilijk besluit want de auto is eigenlijk perfect.
Zag een mooie Renault Megane E-tech Iconic, ben ervoor gevallen. Wilde eigenlijk al langer electrisch, maar niets was betaalbaar of te weinig rijbereik. Zag een demo auto met alles er op en eraan en slecht 7000 km! Kreeg een mooie deal, dus weer terug bij mijn oude liefde Renault. Eigenlijk heb ik een nieuwe auto met een leuke korting. Een moet wel een klein traantje laten bij het afscheid van mijn DS. Ik kan hem iedereen aanraden en heb tijdens de 2 jaar dat ik hem reed vele komplimenten gehad.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.