Daihatsu Sirion 2 1.3 16V DVVT Sport (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Sirion 2 1.3 16V DVVT Sport |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 33.350 km |
ERVARINGEN
- 33.350 km
Ivm steeds hogere kosten nu na verschillende sportieve auto’s deze Daihatsu gekocht en wel in de sportchromium uitvoering. Deze combineert sportieve looks met zuinigheid en ik merk dat hij een echte eyecatcher is. Hoogste gebruik 1 op 13.4 met veel verhuisritjes binnen de stad. Laagste verbruik 1 op 15.8 met redelijk pittige rijstijl. Met rustig rijden moet 1 op 18 mogelijk zijn, en ik ga dit zeker uitproberen. Met de chromium uitvoering heb je een apart model met de uilaat links en rechts, grotere velgen van 15’’ en veel chroom. De binnenruimte van deze Dai is gewoon formidabel en hiermee troeft hij meerdere grotere modellen af. Wel schakelt hij wat hakerig naar de 1e versnelling en zijn de gebruikte materialen (vooral aflegvak bijrijder) niet krasvast. Voor de rest gewoon wat je van deze betrouwbare Jap kan verwachten, geen problemen dus. Enige gemis is dat Daihatsu hier de 102 pk motor van de vorige Sirion sport in had moeten leggen die ook superzuinig is. Dan was de verhouding looks/prestatie beter geweest en had hij beter kunnen concurreren met de in aantocht zijnde snelle Twingo en Fiat 500 (allebei 100 pk).
PROBLEMEN
- 33.350 km
Geen
update 3-12-2007
Nu 8372 km geen enkel probleem. Laagste verbruik gemeten 1 op 16.4 maar gemiddeld verbruikt hij altijd rond de 1 op 15. Schakelen gaat nu minder stroef. Een gemis is wel een verklikkerlampje in je dash voor de voorste mistlampen.
update 4-3-2008
Bij 14845 de eerste beurt gehad en die koste € 120. Tja, wat moet je zeggen over deze auto. Het rijdt rijdt en rijdt zonder enig probleem. Ivm werk verder weg maak ik nu 72 km per dag waarvan ongeveer 45 over de snelweg. Het verbruik dan ligt bij hard rijden (en dan bedoel ik tot 170 km per uur waar mogelijk, maar dit heb je niet gelezen) rond de 1 op 12.5. Houd ik mij aan legale snelheden met rustig optrekken en proberen constante snelheden te rijden, dan verbruikt de Dai ongeveer 1 op 15.8. Bij de huidige benzineprijzen blijf ik bij de laatst genoemde rijstijl.
update 14-5-2008
Gisteren het zuinigste gebruik genoteerd (zal te maken hebben met het warme weer en weinig snelweg kilometers) 1 op 16.8. Km stand is nu 19237. Heb het idee dat ik bij accelereren een geluidje bij de koppeling hoor als ik die op laat komen(hoor je alleen als je de radio uit hebt staan, want zeer zacht). Ik hou het in de gaten. Verder laat de gemonteerde beschermingsstrip op de achterbumper aan de rechterkant iets los. Ik heb het idee dat dat door de wasstraat (borstels)komt, maar zoiets mag natuurlijk niet voorkomen. Verder geen problemen.
update 03-11-2008
Dikke 33000 km gereden nu. De Dai heeft ons op vakantie meegenomen naar Italie en heeft daarbij 3600 km gereden, en zoals verwacht geheel probleemloos. In de bergen echter komt de motor te kort en op de bochtige bergweggetjes is de wegligging maar zo zo, maar het is dus ook geen sportauto. Het verbruik op de terugweg was 1 op 11, maar heel veel boven de 150 gereden, en op de autobahn houd ie zich bij die snelheid goed. Het bijgeluid van de koppeling is er dan wel dan niet, ik heb het idee dat er iets van het mechanisme schuurt tegen het dashbord. De Dai is nu ingeruild tegen een nieuwe SEAT IBIZA 1.6 SPORT-UP en binnenkort zal ik hier de review over plaatsen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Daihatsu Sirion 2 1.3 !!!-16V Comfort,5 Deurs,5 Zits,Airco,Elektrischpakket,Trekhaak,Stuurbekrachting,Centrale Deurvergrendeling
- 2006
- 179.111 km

Daihatsu Sirion 2 1.0-12V Trend airco elektr pakket boekjes nette auto
- 2006
- 206.163 km

Daihatsu Sirion 2 1.0-12V | AIRCO | 5-DRS | NL- AUTO
- 2007
- 103.239 km