Daihatsu Sirion 2 1.3 16V DVVT Sport (2005)

autoreview

Daihatsu Sirion 2
Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2 - interieur

Signalement

UitvoeringSirion 2 1.3 16V DVVT Sport
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf3.300 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 80%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds anderhalve week heb ik deze auto nu, en hij bevalt goed. In deze review vergelijk ik hem even met mijn vorige auto een alfa 146.
Ten eerste het interieur:
Eerste zaken die opvallen bij het instappen is dat dit makkelijk gaat (auto is vrij hoog) en dat ik net zo ruim zit als in mijn alfa alhoewel die qua buitenafmetingen een stuk groter is. Stoel zitten best goed voor mijn 1.85m, zijn wat harder dan in mijn alfa maar leuning geeft goede ondersteuning van mijn onderrug en ook zijdelingse steun is goed. Zitting is echter vrij vlak en mag iets langer zijn, maar dit is niet hinderlijk. In de alfa leunde ik altijd met mijn knie tegen de middenconsole aan, hier is die er niet waardoor je je benen best veel kan bewegen, het ’knieleunen’ mis ik niet. Verder zit de geintegreerde radio mooi hoog, met een grote draaiknop waarmee je hem aanzet door hem in te drukken en met draaien het volume regelt, heel makkelijk. Achterin zit ik ook goed, zelfs beter dan in de (nieuwe) Golf van mijn vader. Bagageruimte is niet zo groot maar gebruik ik toch niet vaak.
Ten tweede het rijden:
Auto stuurt voor mijn eerste gevoel nogal indirect, maar dit was te verwachten omdat alle alfa’s vrij direct sturen. Wat verder meteen opvalt als ik rij is het uitstekende zicht in de grote buitenspiegels! Zicht naar de zijkant en naar achter is voortreffelijk. (of misschien waren de spiegels in mijn alfa gewoon klein). Verder is het zich rondom ook ronduit goed doordat je hoog zit. De auto heeft natuurlijk minder vermogen dan mijn alfa (was een 1.8 TS) maar dit valt eigenlijk alleen op als ik op de snelweg een vlotte inhaalmaneuvre wil maken, het gaat gewoon wat langzamer.(het wordt zeg maar een wat minder vlotte inhaalmaneuvre).Maar goed, daar hou je vanzelf rekening mee. De auto vind ik behoorlijk stug geveerd bijna net zoals mijn alfa. Kan er lekker vlot de bocht mee door zonder gezwabber, helt natuurlijk wel wat meer over door de hoge carrosserie maar zonder dat het vervelend wordt. Korte drempels gaat ie wel redelijk stuiterend overheen, komt denk ik omdat de auto vrij kort is. Op de snelweg kan je rustig 140 km/h aanhouden, heeft ie geen enkele moeite mee en geluidsnivo blijft behoorlijk laag.

Al met al zeer tevreden tot nu toe.

PROBLEMEN

Gezien het feit dat ik hem zo kort heb kan ik over onderhoud, verbruik, of problemen nog weinig zinnigs zeggen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.