Daihatsu Sirion 2 1.0 12V DVVT Trend (2007)

autoreview

Daihatsu Sirion 2
Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2 - interieur

Signalement

UitvoeringSirion 2 1.0 12V DVVT Trend
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf22.000 km
KM-stand laatst39.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Vandaag onze Sirion 1.0 Trend opgehaald bij de dealer (Garage Kager in Lutjebroek). Perfecte service overigens. Echt een superauto qua afmeting, prestaties en kwaliteit. Het 3 cilinder motortje ronkt prettig maar overheerst niet. Komt prima mee op de snelweg. Even richting top van 160, geen enkel probleem. Ruimte binnenin blijft verbluffend. Ruimer dan onze vorige Suzuki Ignis. Rijdt ook prettiger. Deze was nogal nerveus met 1.3 motor. Veercomfort is ruim voldoende. Iets overhellen in snel genomen bochten. Remmen boven gemiddeld. Zitpositie ondanks niet in de hoogte verstelbare stoel(Trend uitv) goed voor mij(187cm) en mijn vrouw (162 cm). Eigenlijk geen minpunten kunnen ontdekken terwijl ik toch wel kritisch ben. Ik hoop dat het benzineverbruik gunstiger uitpakt dan de Ignes met een gemiddelde van 1:12. Volgens de dealer moet ik echt op een gemiddelde van 1:18 uitkomen. Daar houdt ik hem aan.
Na een proefrit in een Hyundai Atos en een Peugeot 107 was de keuze snel gemaakt. Peugeot motortje klonk rauw terwijl er het zelfde motortje in het vooronder hangt. Verder was de bagageruimte van de 107 en Atos niet toereikend voor onze grote hond. Ook de ruimte voor de achterpasagiers bij beiden onvoldoende. Verder nog gekeken naar een Kia Picanto. Oogde wel leuk maar kwam in de door ons gewenste uitvoering niet onder de 10.000. De Sirion was doorslaggevend voor €9.999 incl. radio, metalic, elect. spiegels en speakers achter(deze zijn wel gewenst ivm matige geluid voor). Dit zijn vooroorlogse prijzen voor een echte 5 zitter.

De eerste 500 km zit er op. Wisselend van 110 km gemiddeld en een paar keer flink doorgetrokken tot 160 km/u en een keer met z’n vijven en hond toch nog 1:16 gehaald. Niet slecht.

PROBLEMEN

Geen

nogsteeds probleemloos.

  • 39.000 km

Nu 39.000 km verder nogsteeds probleemloos. Mijn vrouw, een rustige rijder, komt echter niet verder dan 1:16.5 gemiddeld. Niet slecht maar de hoop was toch om op de 1:18 uit te komen(volgens het boekje).
1 gemis is dat we geen airco hadden besteld. Overwogen om hem voor de vakantie in te laten bouwen. Helaas niet op voorraad en de kosten van €1500,- vonden we toch wel stevig. Inruil was ook geen optie. Nu 2 jaar verder bij deze km stand €5200,- bij betalen. Opvallend wel dat de 13" voorbandjes bij deze km. stand aan vervanging toe waren. Ik gok dat dat door het vele inparkeren komt. Waren ook geen wereld banden.
Dus we houden hem. Ruimte, comfort en het pittige motortje blijven ons verbazen. Beurtje van €175,- bij de dealer valt ook mee.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.