Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Cuore 1.0 Trend |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 77.000 km |
KM-stand laatst | 95.000 km |
Nu anderhalf jaar een prima metgezel
- 82.000 km
In december 2015 na een paar maanden zonder tweede auto te hebben gedaan, heb ik als tweede auto een Cuore aangeschaft. In een week tijd alle dagen heen en terug naar het werk drijfnat aankomen was ik er klaar mee. Via Marktplaats bij een particulier, een oud dametje, geen grapje, een Cuore op de kop getikt. De basisuitvoering, maar met airco. Prima, meer hebben we niet nodig.
De Cuore stuurt en rijdt als een bromfiets. Spartaans, doet het altijd en is een betouwbare metgezel. Ik ben gecharmeerd van het karretje om zn grappige uiterlijk en zn heerlijk aanvoelende techniek. Snel weg bij een stoplicht met een duidelijke roffel van de driecilinder. De Cuore is lekker vlot. Je doet in de stad niet zomaar voor iemand onder. De Cuore is gemaakt voor de stad. Op de snelweg heb je eigenlijk niets te zoeken. Hoewel je prima meekomt met het verkeer en de prestaties van de motor prima zijn voor dit type auto, is het lawaai niet aangenaam. Maak je kilometers? Kies dan voor een iets duurdere Sirion. Zelfde motor, meer comfort.
Ik rijdt meestal zelf in de Cuore. Mijn vrouw rijdt met de kinderen rond is de Golf variant. Op de achterbank hebben de kinderen in de Cuore echter meer ruimte! De verschuifbare achterbank maakt dat je ruimer zit dan in de gemiddelde taxi! Hier kan Mercedes Benz nog een puntje aan zuigen... En de in twee delen neerklapbare achterbank is zo neergeklapt en dan heb je een zee van ruimte. Een keer een halve pallet kopieerpapier vervoerd in de Cuore. Geen probleem! De vering vond het ietsje minder leuk, maar qua ruimte is het een wondertje.
Afgezet tegen de Volkswagen Up, die ik onlangs meehad, denk ik dat de Cuore met afstand de voordeligste keuze is en zeker de meest praktische. Qua comfort laat de Cuore echter veel liggen qua geluid, rijeigenschappen en zitpositie. Onze Curoe komt de stad niet uit en daarmee hebben we in mijn ogen de beste keuze.
Afscheid na vier jaar trouwe dienst
- 95.000 km
Na vier jaar plezier met de Cuore, nu een auto gekocht voor mijn vrouw die ze zelf ook leuk vind. De Cuore ruimt het veld voor een Fiat 500. De Cuore is een praktische alleskunner gebleken. Dankzij de verschuifbare achterbank kun je kiezen voor ruimte op de achterbank (beter dan in een Mercedes E-klasse qua beenruimte - echt waar) Of je schuift m naar voren en gooit de bank plat en je hebt ruimte voor een halve pallet kopieerpapier. Echt briljant! We hebben 1 keer stilgestaan met een lege accu, maar dat neem ik het autootje niet kwalijk, ik was te sloom met plegen van fatsoenlijk onderhoud. Je vergeet het bijna in te plannen omdat het altijd starten en lopen is. Kosten na vier jaar: 1 onderhoudsbeurt, een nieuwe accu en het bijvullen van de airco. Afschrijving: 900 euro. Ik heb nog nooit zo goedkoop en met zoveel plezier auto gereden. Jammer dat het merk niet meer wordt geleverd in Nederland.
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.