Daihatsu Cuore 1.0 Cup (2009)

autoreview

Daihatsu Cuore 1.0 Cup (2009)

Signalement

UitvoeringCuore 1.0 Cup
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand laatst35.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Hagelnieuw en de eerste ervaringen zijn erg goed

  • 41 km

Zoals in mijn vorige review is te lezen heb ik bijna 2 jaar gereden met de Sirion 1.3 Sport. Totdat ik bij toeval eens een keer in de nieuwe Cuore kon rijden. Ik kan er een lang verhaal van maken, mar ik vind de Cuore absoluut niet onderdoen voor de Sirion. Sterker nog, persoonlijk vind ik de Cuore prettiger rijden. De Cuore is beter geveerd en niet zo bokkig als de Sirion. De Cuore is ook minder "springerig" aan het gas. De binnenruimte is voor mijn 1.89 m absoluut goed. Een wat hogere zit met voldoende hoofdruimte en achterin is het helemaal uniek. De acherbank is verschuifbaar en je kunt daarom meer beenruimte krijgen, dan in menig limousine. Uiteraard gaat e.e.a dan wel ten koste van de bagageruimte. Het interieur oogt strak en modern. Stylish zwart dashboard en moderne oranje meters, incl boordcomputer. Verder heeft de Cup uitvoering electrische ramen en spiegels, LM velgen met bredere banden, sportvering en stabilisatorstang en natuurlijk airco. De 1.0 3 cylinder motor loopt als een naaimachine en heeft een leuke pittige roffel. Het geluidsniveau is zeker acceptabel. 120 km is zeer goed te doen, zonder dat je de radio harder moet zetten. Hoewel de Sirion een goede auto is voor het geld, doet de Cuore daar zeker niet voor onder. En dan hebben we het nog niet eens over de voordelen. Geen wegenbelasting meer v.a. 1 januari 2010, geen BPM en "slechts" 14% bijtelling.

De eerste ervaringen

  • 17.000 km

Inmiddels zijn we zo'n 10 maanden verder en heeft de Cuore ruim 17000 km achter de banden liggen. Vorige week heeft deze Cuore de eerste onderhoudsbeurt gehad. De kosten waren zeer acceptabel € 149,- bij de dealer. De ervaringen met de cuore zijn nog steeds goed. De auto heeft de afgelopen koude winter prima doorstaan. Altijd starten lopen. Met meerdere personen in de auto is bij nat weer de ontwaseming niet altijd even goed. De airco moet dan bijspringen om de ruiten droog te houden. Qua verbruik doet deze Cup het ook bijzonder goed. 1:23 heb ik er regelmatig mee gereden. Je moet dan wel echt je rechtervoet in toom houden en rustig rijden, maar het lukt wel. De voorstoelen zijn wat kort, maar nog altijd goed om in uit te houden. Kortom de auto doet wat hij meot doen naar volle tevredenheid.

Krakend koppelingspedaal en fabrieksmodificatie

  • 21.500 km

Jawel, opeens begon mij op te vallen dat bij het intrappen van het koppelingspedaal een krakend geluid hoorbaar werd. Ik dacht eerst dat de kabel gesmeerd moest worden, maar bij de dealer bleek dat dit een bekend euvel is. Het drukgroeplager moest worden vervangen. Werd keurig onder garantie gedaan. Daarnaast bleek ook een airco leiding roestgevoelig te zijn en ook deze modificatie werd onder garantie uitgevoerd. Via Internet een setje 14" Copen velgen "gescoord" (zie foto 4)
De standaard Cup velgen heb ik laten voorzien van winterbanden. Auto rijdt nog steeds geweldig goed. Laat de winter maar komen.

Na bijna 2 jaar afscheid nemen van een goede auto

  • 35.500 km

De kogel is door de kerk. Deze Cuore wordt ingeruild voor de nieuwe Chevrolet Spark 1.0 BiFuel. Ik kan kort zijn, maar de afgelopen 20 maanden is deze Cuore mij prima van dienst geweest. Er heeft zich GEEN enkel mankement geopenbaard. Het motortje startte altijd direct en het rijden was altijd prima. Het verbruik is bij mij altijd gemiddeld 1:20 geweest. De verschuifbare achterbank was werkelijk een uitkomst. Een standaard fiets gaat met de bank neergeklapt gewoon in de achterbak. Deze Cuore wordt ingeruild bij de Daihatsu dealer Klok en Thissen in Heemskerk. Als u geinteresseerd bent in een jong gebruikte Cuore Cup, die gegarandeerd technisch helemaal in orde is, dan kan ik hem van harte aanbevelen. Binnenkort zal ik een nieuwe Review starten van de nieuw te leveren Chevrolet Spark.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.