Dacia Spring Electric 65 Launch Edition (2024) #2

autoreview

Dacia Spring Electric 65 Launch Edition (2024)

Signalement

UitvoeringSpring Electric 65 Launch Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst1.000 km
Lezerswaardering: 67%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Kleintje EV

  • 600 km

Gekozen om een kleine auto aan te schaffen wegens de ouderdom van de vorige stationcar. De zakelijke auto komt hiermee ook voor prive in gebruik. Dus de aanschaf is dus bewust als auto voor de kleinere ritten.

Overweeg je ook een Spring, dan zijn dit wat weetjes;

Plus;
voordelige EV, laag in gewicht 948 kg, lage kosten voor verzekering.
Een bekend en zeer zuinig EV platvorm, nu een maandje winter ervaring en verbruik is 14,5 kWh.
Vlotte prestaties, dat gaat dus heel goed en geruisloos met 65 Pk.
Soepele vering, goed overzicht.
Je stelt de accu in op bijvoorbeeld tot 80% laden, op de display of via de app.
Je kan ontdooien via de app, ben je wel zo 20 km range kwijt (niet zo handig voor ons kan niet thuis laden), maar het kan.
Gemiddeld;
Stoelen en zitpositie, interieur en carrosserie dat is echt een basic auto. Maar alles werkt goed simpele materialen maar netjes afgewerkt (naadjes gekit, alle deuren met dezelfde kiertjes, nul rammels).
Snelladen ging bij kou netjes met 30 kW, dus in een half uurtje heb je meer dan 100 km erbij. Met andere woorden als je vol vertrekt en je gaat met 95 km per uur maak je vanuit Eindhoven een keer een half uurtje pauze en dan rij je naar Groningen. Zou het een keer moeten dan kan het dus prima.
Negatief;
Laden aan een 11 kW lader gaat met ongeveer 3,5kW, want de onboard converter naar DC is maar één fase. Bij 22Kw lader haal je dus de opgegeven snelheid, voor ons niet echt een issue, maar als er weinig laadplaatsen zijn of je gaat toch echt veel hiermee rijden is het matig.
De deuren klinken als een koekblik, daar kan je natuurlijk wat demping materialen in plakken (zoals dat bij andere modellen wel zo gaat af fabriek).

Voor ons voldoet de auto, hij is gewoon prettig en op een bepaalde manier charmant om mee te rijden. Is dit je enige auto dan moet je toch wel concessies doen (maar ja ik zou ook niet dagelijks alles met een Picanto of iets dergelijks willen rijden).
Wil je klein en veel meer auto dan is de Inster zeker beter in prijs prestatie.

Spring het lijkt al voorjaar

  • 700 km

Foto van de bergruimte onder de motorkap toegevoegd.

Wat warmer

  • 1.000 km

Twee weken geleden de verbruiksmeter gereset.
Wat regulier verkeer woon werk en boodschappen. 10,8 kWh/100 km. In de ochtend gebruik je nog de verwarming, dus het kan nog iets gunstiger worden.
Ergo je komt nog gunstiger uit dan WLTP waarde. In de winter was het 14,5 kWh, dan gaat er aardig wat naar de verwarming.
Leuk dat EV rijden.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Dacia Spring

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.