Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7P (2022) #4

autoreview

Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7P (2022)

Signalement

UitvoeringJogger TCe 110 Extreme 7P
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf7.561 km
KM-stand laatst14.873 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste ervaringen

  • 8.461 km

Sinds ruim een maand zijn we in het bezit van de Dacia Jogger 110 Extreme. Het is de 7-persoonsuitvoering.
Wat een genot om in te rijden de eerste kilometers. Voorzichtige kilometers, omdat het nog wat onwennig aanvoelt om in een nagenoeg nieuwe auto te rijden. Hiervoor reden we een Dacia Logan MCV met bouwjaar 2007. We hebben bijna 11 jaar in die auto mogen rijden. Met ruim 314000 km op de teller hebben we met enige weemoed afstand gedaan van die Dacia. Ook deze keer weer voor een Dacia gekozen. Waarom? Dacia maakt gewoon goede, betrouwbare auto's voor een betaalbare prijs. Zo ook deze Jogger, die ook weer voor een voor ons betaalbare prijs aangeboden werd. De auto trekt lekker op, heeft genoeg vermogen om mee te komen met het verkeer, zowel in de stad, als op de snelweg. Je stapt voor je gevoel wel echt in een auto, daarin heeft Dacia stappen gemaakt. De eerste ervaringen in deze auto zijn dus erg positief. Comfortabel, meer dan voldoende ruimte voor ons gezin, mooie uitvoering met leuke extra's zoals getint glas achterin en Android Auto. De auto rijdt soepel, rolt heel lang uit, waardoor het verbruik ook heel gunstig is. Bij de eerste tankbeurt hebben we een mooi verbruik van 1 op 17, das echt een heel mooi verbruik moet ik zeggen!
Er is één aandachtspunt en dat is de audio in de auto. Die is voorin en in het midden best goed, maar voor de achterste rij zijn geen speakers ingebouwd. Degene die achterin zitten horen de helft van de muziek niet. Dat zou ik Dacia als tip mee willen geven, om ook helemaal achterin een stel speakers te plaatsen. Waar weet ik nog niet. Ik ben nu van plan om ze te laten inbouwen bij een caraudio specialist. Andere mensen hier ervaring mee? We zullen zo nu en dan een update geven van onze ervaringen met deze nieuwe telg uit de Dacia familie.

Een tevreden Daciast

  • 14.873 km

Inmiddels zijn we ruim 10 weken verder en genieten we nog elke keer van het rijden in en met onze Jogger. In vergelijking tot de Logan MCV die we hadden stappen we nu wel echt in een auto. De deur slaat met een mooie doffe klap dicht. De stoelen zitten heerlijk comfortabel. De uitlaat geeft een heerlijke roffel bij inparkeren en manoeuvreren, waardoor ik dan het liefst mijn raampje even open doe. De uitlaat zit aan de linkerkant direct onder de portieren, dus dat hoor je goed. Voordeel bij vervanging lijkt me dat je niet een heel lang stuk uitlaat nodig hebt straks. Maar daar zijn we voorlopig nog niet aan toe. De auto stuurt lekker en heeft meer dan voldoende vermogen. Als je echt snel op wilt trekken, dan geeft het gaspedaal als je die helemaal indrukt aan het eind nog een klein beetje weerstand. Als je dan helemaal tot op de bodem intrapt, dan komt er nog wat extra vermogen vrij. Prettig als je even snel in wilt voegen, of gewoon een keer lekker vlot op wilt trekken.
Kwaliteit van de speakers valt me wat tegen, is voor de derde zitrij niet goed af te stellen. Het lijkt erop dat er iets te weinig vermogen in de speakers zit. De verwarming en de airco lijken ook iets te weinig vermogen te hebben. Het duurt lang voordat de warme lucht in de auto blaast.
Tot nu toe lukt het ons om gemiddeld 1 op 16 te rijden met benzine. Dat vind ik voor een auto van bijna 1400 kg met inzittenden heel netjes.
Ik ben laatst bij een caraudio inbouwcentrum geweest om te vragen of ze een set extra speakers voor de derde zitrij konden plaatsen. Helaas zagen ze dat niet zitten, omdat er niet echt ruimte is om de speakers in of op te bouwen. Iemand daar ervaring mee of ideeën over? Een andere wens voor mij is ook nog wel om een standkachel/ -airco in te bouwen. Waarmee je in de winter altijd in een warme auto stapt en de motor direct op bedrijfstemperatuur is en in de zomer de auto al lekker koel is als het warm is. Iemand daar ervaringen mee? Zo'n standkachel is vooral luxe hoor, hoewel het qua verbruik in de winter wel heel gunstig zou zijn.
Tot zover deze review. Tot nu toe ben ik dus nog steeds een tevreden Daciast.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Dacia Jogger

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.