Matt 5069850
Asfaltkampioen

Meer foto's en info: https://www.motor1.com/news/530665/dacia-jogger-official-debut/

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wouter82 zei:Dat trucje had de Skoda Roomster in veel sterkere mate. Fijn wel dat de achterste zijruit uitklapbaar is.
Barri zei:Wel wat voor jullie, Rembrandt!Stuk goedkoper dan een (EV) zevenzitter leasen
![]()
Moderator
Rembrandt zei:Ik lees net “hybride met 140pk”. Begint interessant te worden……….![]()
Rutger DC zei:
hmm... ok, excuses, ik had het echt nog nooit gezien (of was me nooit opgevallen) en vond het geniaal, ik ben er iig enthousiast overDurashift zei:^^^ ehm.. je hebt jouw hond al heel wat jaren iets onthouden.. vrees ik.. Kijk maar eens goed naar onderstaande MCV.
Rutger DC zei:
.. en volgens mij heeft menig MPV in de jaren '90 / '00 ook uitstelbare achterruiten op de derde zitrij gehad. Toen airco nog niet zo'n gemeengoed was.. of een dure optie.
CD9LOP zei:Ben benieuwd naar de prijzen..... .
FW Ta 183 Huckebein I zei:CD9LOP zei:Ben benieuwd naar de prijzen..... .
In Duitsland vanaf € 13.990,-
Tel daarbij op de afleverkosten en 2% extra BTW, dan zit je op 15k, en dan komt de in 2022 weer hogere BPM er nog bij; dus reken maar op een vanafprijs van €17-18k
E r i k zei:FW Ta 183 Huckebein I zei:CD9LOP zei:Ben benieuwd naar de prijzen..... .
In Duitsland vanaf € 13.990,-
Tel daarbij op de afleverkosten en 2% extra BTW, dan zit je op 15k, en dan komt de in 2022 weer hogere BPM er nog bij; dus reken maar op een vanafprijs van €17-18k
De prijzen in België zijn bekend voor de Jogger (dacia.be). Gebruik de configurator aldaar, vermenigvuldig de prijs met 1,24 (124%) en je hebt de Nederlandse prijs. Heb begin dit jaar een Excel-sheet gemaakt met alle bekende Belgische en Nederlandse Dacia prijzen. Het gemiddelde is dat de auto's t.o.v. België hier 122% kosten van d Belgische prijs. De Jogger Extreme 7-zitter kost in België met alle opties € 19.790,-. De Nederlandse prijs wordt dan om en nabij € 24.200,- / € 24.500,-
Moderator
Barri zei:Gefeliciteerd Erik! Van welk jaar is je huidige MCV?
Wel gek dat de CO2 verschilt als je accessoires kiest bij de Comfort waarmee de configuratie gelijk wordt aan de Extreme.
Nee. Het blijft een bus. Goed dat het bestaat voor mensen die het nodig hebben, ik behoor vooralsnog niet tot die doelgroep. Maar voor wat het is (en zeker voor wat het moet kosten) ziet deze Dacia er echt goed uit.E r i k zei:Aha, normaal gesproken heb je niets met dit soort auto's, nu dus wel.
DeeTwee zei:Het blijft een bus.E r i k zei:Aha, normaal gesproken heb je niets met dit soort auto's, nu dus wel.
Nee, dat zijn stationwagons.E r i k zei:Hmm, dus bv. een Volvo Estate station en Skoda Superb 4x4 station zijn ook bussen ......?![]()
Dennis 4572312 zei:Ik sta op het punt om ook te gaan voor de nieuwe Jogger en wegens gezinsuitbreiding wordt het de 7 zitter. Ik maak me alleen een beetje zorgen over de zitplaatsen op de 3e rij, zijn die niet extra kwetsbaar? Uiteraard, wanneer iemand er met 100 km in komt zetten maakt het weinig uit waar je zit maar ik vroeg me af of de 3e rij inderdaad (veel?) kwetsbaarder is.
E r i k zei:Dennis 4572312 zei:Ik sta op het punt om ook te gaan voor de nieuwe Jogger en wegens gezinsuitbreiding wordt het de 7 zitter. Ik maak me alleen een beetje zorgen over de zitplaatsen op de 3e rij, zijn die niet extra kwetsbaar? Uiteraard, wanneer iemand er met 100 km in komt zetten maakt het weinig uit waar je zit maar ik vroeg me af of de 3e rij inderdaad (veel?) kwetsbaarder is.
Volgens buitenlandse media heeft de Jogger 3 sterren NCAP. Dat heeft ermee te maken dat de Jogger o.a. geen lange assist heeft en nog meer van die gimmicks. De Jogger heeft op alle rijen zij- en gordijn airbags. Daarnaast kunnen zelfs volwassenen van 1.80 met prima zitten. Je zit dus niet bij voorbaat al als een sardientje.
Wij hebben vorige week de Jogger Extreme Bi-Fuel 7p gekocht met alles erop en eraan.
E r i k zei:Volgens buitenlandse media heeft de Jogger 3 sterren NCAP. Dat heeft ermee te maken dat de Jogger o.a. geen lange assist heeft en nog meer van die gimmicks. De Jogger heeft op alle rijen zij- en gordijn airbags. Daarnaast kunnen zelfs volwassenen van 1.80 met prima zitten. Je zit dus niet bij voorbaat al als een sardientje.