Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7P (2022)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Jogger TCe 110 Extreme 7P |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand laatst | 11.250 km |
Praktische, comfortabele wagen
- 2.600 km
Toen (nov/dec '21) de keuze voor een nieuwe auto gemaakt moest worden waren er twee criteria: 7 zitter en goedkoop.
In eerste instantie waren er weinig opties, maar met het bekend worden van de prijzen van de Jogger bleken er kansen te zijn. De Jogger is dan ook vanuit de brochure in Januari besteld en in Maart de proefrit gemaakt.
In Juli is de auto afgeleverd en inmiddel heeft hij de eerste gezinsvakantie meegemaakt. Het betreft hier een Jogger Extreme 7p uitvoering, met alle toeters en bellen op navigatie (want Android auto) na. Klein puntje: omdat er geen navigatie is meebesteld, ontbreekt ook de USB in het dashboard onder de airco knoppen, dat is wel jammer opzich, want nu moet er er eerst een 12->5v omvormer tussen. De USB aansluiting links naast het navigatie scherm is er uiteraard wel.
Hiervoor reden we een Mazda 5 2.0 16V uit 2005, een heerlijke auto, maar hij moest er helaas uit. Kort door de bocht is de Jogger een uitstekende vervanger. Die ons dezelfde uitrusting geeft als de Mazda, maar dan alles nieuw.
We zijn in de vakantie volledig bepakt (fietsendrager 3 fietsen en dakkoffer) onderweg geweest in NL. De Jogger heeft geen enkele moeite met de bepakking. Zeker in de 4e versnelling is hij echt vlot met tussen acceleratie. Als je op de snelweg "dynamisch" wil rijden moet je niet hoger gaan dan de 5, in de 6 reageert de motor voor geen meter, maar rustig op de cruise is dan wel weer prima.
Dat de achterbank niet verstelbaar is (zoals in veel 7 zitters) is niet echt een punt, je zit er prima, en ook de achterste stoelen zitten prima. Achter de stoelen lijkt iets meer ruimte te zijn dan gemiddeld, de bagage ruimte is dan ook prima in orde.
De modulaire dakdragers zijn super handig en eenvoudig om te zetten. Wel staan ze op de smalste stand wat ver uit elkaar, ik heb in de bodem van onze dakkoffer (dakzak) gaten bij moeten prikken omdat het anders niet paste.
De android auto integratie doet wattie moet doen, dat werkt prima. Wat wel irritant is, is dat als je de radio kiest je deze niet meer "uit" kan zetten. Je moet dan of de unit aan/uit zetten óf de audio muten.
Overall zijn we erg content met de Jogger. Op naar meer km's!
ps: het verbruik kun je hier inzien: https://www.autoweek.nl/verbruik/29739/dacia-jogger-tce-110-extreme-7p-2022/
Heerlijke pakezel en reisauto
- 11.250 km
Bijna 10k km's verder tijd voor een update.
Inmiddels zijn een jaar na aflevering de side steps gemonteerd dat geeft de auto een nog wat stoerdere look. Zeker ook bij het inpakken van de dakkoffer ideaal omdat je er goed op kunt staan.
Verder bevalt de auto prima.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Dacia Jogger
Had je deze auto's al gezien?

Dacia Jogger 1.6 Hybrid 140pk Extreme 5p. Navi Camera Carplay Clima Led CruiseControl 16" Pdc
- 2023
- 29.000 km

Dacia Jogger 1.6 Hybrid 140 Expression 5p. AUTOMAAT carplay ALLINPRIJS
- 2023
- 32.375 km

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 Extreme 7p. | Navigatiesysteem | Stoelverwarming | Automatische airconditioning | Achteruitrijcamera
- 2022
- 54.611 km