Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Dacia
  • Jogger

Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2

autoreview

12
Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2
Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2
D 9244707
  • D 92447079
  • Gebruikersreview
19 juni 2022 om 19:42
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringJogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 77%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste 1000 kilometer: Update

  • 1.000 km
  • 17 juni 2022

De eerste 1000 kilometer zit erop. tijd voor een korte update.

Vandaag willen we het hebben over:
Zitpositie bestuurder
Afwerking
Motor
Rijden
Brandstofverbruik LPG

Allereerst de zitpositie achter het stuur. In ons eerste stukje gaven we aan dat het moeilijk was een goede zitpositie achter het stuur te vinden. Inmiddels is het gelukt! Na veel verschillende instellingen is het aangenaam zitter en sturen in de Jogger. Hoort bij een nieuwe auto die vrij hoog op de wielen staat. Vermoeden we.

De afwerking. Met de (naar ons idee) slordig aangebrachte antisteenslag bescherming zijn we terug geweest naar de dealer. Deze heeft de auto op de brug geïnspecteerd en ons de verzekering gegeven dat de bescherming op de juiste plekken is aangebracht. Daar vertrouwen we dan maar op. Verder valt ons op dat de auto keurig is afgewerkt. Alles sluit mooi op elkaar aan. Zowel plaatwerk als interieur. Over het vele plastic in het interieur is al veel geschreven maar we zien eigenlijk weinig verschil en veel overeenkomsten met onze vorige auto's.
Ook de Volkswagen Passat van de buren is vanbinnen vooral uit plastic opgetrokken. De stoelen zijn goed verstelbaar (traploos) en de passagiers hebben we nog niet horen klagen. Vooral de 3 persoons- achterbank zit er goed.

Aan de turbomotor zijn we inmiddels ook gewend geraakt. Het blijkt in de praktijk een bijzonder fijne Renault motor. Vooral op de snelweg is deze motor bijzonder stil. Maakt ook weinig toeren, rond de 2200 bij 100 KMPU. Misschien zelfs iets minder. Zeer aangenaam. Met een wagengewicht van 1200 KG heeft deze motor (100 PK) geen moeite. De auto komt vlot van zijn plek en accelereert voldoende snel. Wat ons opvalt is hoe licht de Jogger aanvoelt tijdens het rijden. terwijl het toch een forse auto is. Dat ervaren we als positief.

Het rijden gaat dus goed. Vooral op de snelweg is de Jogger buitengewoon comfortabel. Je hoort de banden goed maar dat is dan ook alles. We denken moeiteloos grote afstanden te kunnen afleggen maar dat moet natuurlijk nog blijken in de praktijk. We houden u op de hoogte! De auto stuurt vrij scherp. Stuur bovendien licht. Wel zijn er vrij veel stuuromwentelingen nodig. Dat is nog wennen. De draaicirkel is aan de grote kant maar er is goed mee te leven.

Tot slot, voor nu, het LPG verbruik. We rijden rustig (het is een nieuwe auto) en verbruiken (20% stad, 80% snelweg) 7,4 liter LPG per 100 KM. Volgens de boordcomputer. We gaan het nog nameten nadat we wat vaker getankt hebben. De ene LPG pomp krijgt de tank nu eenmaal voller dan de andere. Het lijkt ons in ieder geval een prima LPG verbruik voor zo'n grote wagen.

Dit was het voor nu. Binnenkort weer meer over onze nieuwe Jogger!

Een nieuwe Dacia Jogger.

  • 19 juni 2022

Al een poosje waren we op zoek naar een nieuwe of een goede gebruikte auto.

Het budget was ongeveer 20.000,00. De auto moest wel aan een paar eisen voldoen. Het moest een grote auto zijn, liefst een MPV met ruim voldoende bagageruimte. Ook moest het een voordelige auto zijn om (veel) in te rijden. Onze voorkeur was een diesel maar daarin bleek de keuze niet al te groot bij occasions en de tellerstanden bovendien te hoog. Een benzine auto bleek (uit de vele testverslagen) nogal dorstig door het hoge gewicht van een MPV.

Er is gekeken naar en proefgereden met de Ford Galaxy en S Max, de Renault Scenic Grande, de Mazda 5, de Toyota Verso, de Renault Kangoo en de Citroen Berlingo.

Auto's die al lang op de markt zijn en/of niet meer worden gemaakt. De MPV is op zijn retour. Helaas.

De Ford is een fijne rijders-auto maar zwaar (en dorstig). Ook de prijs was een tikje aan de hoge kant; 23.000 voor een auto uit 2016 met 120.000 KM praktijkervaring. Een Scenic uit 2017 was te vinden met minder kilometers maar wel 6 jaar oud en rond 21.000,00. De Mazda 5 bleek al ruim in de roest te zitten en was dus geen optie. Meerdere exemplaren bekeken. Allemaal roest aan bodem en dorpels. Niet aan beginnen. De Verso van Toyota is een mooie auto maar ook hier een relatief oude auto voor veel geld. Zeker de Kangoo en de Berlingo vonden we te duur voor wat de auto te bieden heeft. Het zijn van oorsprong bestelauto's en dat merk je aan het rijgedrag.

We vonden eigenlijk alle beschikbare occasions te duur voor hun leeftijd en kilometers.

Einde verhaal? Gelukkig niet!

Op internet lazen we een artikel over de nieuwe Dacia Jogger. Daarna zijn we zo ongeveer alle autotesten en rijimpressies van Europese autojournalisten op YouTube gaan bekijken. Men was behoorlijk te spreken over de nieuwe Dacia. Dat was wel duidelijk. Het grappige was ook dat de Jogger op papier alles leek te hebben waar wij naar op zoek waren. Een zee aan ruimte, voordelig om in te rijden door het lage gewicht van slechts 1200 KG en de mogelijk om op LPG te gaan rijden.

Maar ja, een Dacia? Was dat niet de Lada van Renault? Het het budgetmerk waarmee een autofabrikant zijn oude modellen een tweede en soms derde leven geeft.

Volgens de autojournalisten niet. Het bleek te gaan om nieuwe, moderne Renault techniek. Ook de voorkant van de Jogger bleek al een tijdje rond te rijden onder de naam Sandero Stepway. Ook daarover veel positieve berichten. Kortom, een paar dagen later waren we bij de Dacia dealer en konden we een uitgebreide grote proefrit maken in de nieuwe Jogger. Op de rijkwaliteiten komen we later terug. De Jogger is er vanaf ongeveer 20.000,00. Je krijgt daarvoor een nieuwe auto op LPG in de meest karige uitvoering. Die wilde we niet hebben en nu we toch geld gingen uitgeven zijn we maar meteen voor de duurste uitvoering gegaan; de Jogger Extreme LPG 7 Persoons. Dan kom je op ruim 23.500,00 maar dan staat er een nieuwe auto met nul kilometers met vrij veel toeters en bellen voor de deur. Denk aan een achteruitrijcamera, lichtmetalen wielen, automatische (thermostatisch geregelde) airco en een fraai mediascherm.

Inmiddels is de auto afgeleverd en zijn de eerste kilometers gereden. Wat ons meteen opviel is hoe slordig de underbodycoating (anti-steenslag) is aangebracht in de achterste wielkasten en op de bodem. Echt met de Franse slag (Blijft een Renault product) heeft men hier en daar een lik zwarte coating gespoten. Op sommige plaatsen heel veel maar ook hele stukken niet. Daar kunnen de opspattende steentjes straks meteen kratertjes in het bijna onbeschermde plaatwerk slaan.

Tja.

Het rijden in de Jogger is even wennen. De besturing is licht en niet onprettig. Het stuur is helaas (ook) van plastic (kunst leer) maar licht prettig in de hand. De ergonomie van het dashboard is dik in orde. Alle knoppen zitten op de juiste plek. De gebruikte materialen in het interieur zijn goedkoop maar niet op een vervelende manier. Het ziet er aardig uit en is functioneel.

De komende jaren gaan we regelmatig deze review updaten en uitgebreid ingaan op rijkwaliteit, bouwkwaliteit, gebruikskosten etc.. Het is nu, na een paar honderd kilometer, te vroeg om de Jogger eerlijk te kunnen beoordelen. Je moet immers ook wennen aan een nieuwe auto. Wel willen we al kwijt dat het nog niet gelukt is een goede zitpositie te verkrijgen achter achter het stuur. Op de een of andere manier zit je niet echt lekker. De voorstoelen bieden geen steun en de zittingen zijn vlak en aan de korte kant. Het LPG verbruik is 8 liter per 100 Kilometer. Het is een nieuwe motor dus dat zal misschien iets zuiniger worden. De banden hoor je goed over het wegdek rollen. Het kleine turbo motortje (100 PK) doet zijn werk naar behoren. Maakt weinig toeren bij 100 KM per uur maar heeft wel wat gas nodig om weg te kunnen rijden. Het turbotje moet eerst flink draaien.

Zijn we blij met onze nieuwe aanwinst? Ja, we zijn blij met de prijs/kwaliteit verhouding. Veel auto voor weinig geld. Een LPG installatie en echt alles wat je nodig hebt is aan boord. Zijn er minpuntjes, tot nu toe? Ja, die zijn er maar horen bij een budget auto. We komen op alle goede maar ook minder goede zaken de komende maanden en jaren terug! Ook zijn we benieuwd naar de ervaringen (AutoWeek Reviews) van andere Jogger kopers!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Dacia Jogger? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Dacia Jogger
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Dacia Jogger

INFO
ANWB
ANWB
Dacia Jogger TCe 110 Comfort 5P (5D/6H)
€ 444
Bekijk nu ⟩
Dacia
Dacia
Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Essential 5P (5D/6H)
€ 454
Bekijk nu ⟩
Alphabet
Alphabet
Dacia Jogger TCe 110 Extreme 5P (5D/6H)
€ 459
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7P (5D/6H)
€ 443
 
Dacia Jogger in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Dacia Jogger 1.0 TCe Comfort 7p.

    Dacia Jogger 1.0 TCe Comfort 7p.

    • 2022
    • 12 km

    € 25.112

    Dacia Jogger 1.0 TCe Extreme 7p. | Achteruitrijcamera |

    Dacia Jogger 1.0 TCe Extreme 7p. | Achteruitrijcamera |

    • 2022
    • 8.854 km

    € 25.945

    Dacia Jogger TCe 100pk Bi-Fuel Comfort 5p. | DIRECT LEVERBAAR |

    Dacia Jogger TCe 100pk Bi-Fuel Comfort 5p. | DIRECT LEVERBAAR |

    • 2022
    • 101 km

    € 22.595

Meer Dacia Jogger occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Dacia Jogger

    71
    • 22 juni 2022

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Dacia Jogger specificaties
  • Dacia Jogger occasions
  • Dacia Jogger video's
Advies en informatie
  • Dacia Jogger tests
  • Dacia Jogger gebruikersreviews
  • Dacia Jogger index
PREMIUM
Citroën C4 Spacetourer vs. Dacia Jogger - Dubbeltest

Citroën C4 Spacetourer vs. Dacia Jogger - Dubbeltest

Geen enkel merk weet het concept veel-voor-weinig zo goed aan de man te brengen als Dacia....

Lees meer
 

Dacia Jogger reviews

  • Gebruikersreview
    Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P (2022) #2

    Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 7P...

    12
    • 19 juni 2022
meer reviews
Dacia Spring - Welkom duurtest

Dacia Spring - Welkom duurtest

71

Een Dacia Spring mag niet ontbreken in de duurtestvloot van AutoWeek. We besteden immers graag...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Prijzen vernieuwde Dacia's bekend

    Prijzen vernieuwde Dacia's bekend

    98
    • 20 juni 2022
  • Nieuws
    Faceliftfestijn: Dacia Spring, Sandero, Duster en Jogger vernieuwd

    Faceliftfestijn: Dacia Spring, Sandero,...

    62
    • 15 juni 2022
  • PREMIUM
    Citroën C4 Spacetourer vs. Dacia Jogger - Dubbeltest

    Citroën C4 Spacetourer vs. Dacia Jogger...

    • 26 april 2022
  • Nieuws
    Dacia werkt aan camperversie Jogger

    Dacia werkt aan camperversie Jogger

    62
    • 21 april 2022
  • Nieuws
    Eén ster voor Dacia Jogger bij crashtest Euro NCAP

    Eén ster voor Dacia Jogger bij crashtest...

    191
    • 13 april 2022
  • Nieuws
    De 10 belangrijkste nieuwe brandstofauto's van 2022

    De 10 belangrijkste nieuwe brandstofauto's...

    80
    • 1 januari 2022
  • Achtergrond
    Redactie blikt vooruit op 2022 - Joas van Wingerden

    Redactie blikt vooruit op 2022 - Joas van...

    76
    • 26 december 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Bestelversie Dacia Duster opgewaardeerd

    Bestelversie Dacia Duster opgewaardeerd

    5
    • 3 augustus 2022
  • Nieuws
    Dit zijn de goedkoopste nieuwe auto's van Nederland

    Dit zijn de goedkoopste nieuwe auto's van...

    115
    • 2 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Dacia Spring Electric 45 Comfort Plus (2022)

    Dacia Spring Electric 45 Comfort Plus (2022)

    11
    • 20 juli 2022
  • Nieuws
    Chiquer broertje elektrische Dacia Spring

    Chiquer broertje elektrische Dacia Spring

    24
    • 14 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Dacia Spring Electric 45 Comfort Plus Orange Pack (2022)

    Dacia Spring Electric 45 Comfort Plus Orange...

    7
    • 30 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Dacia Spring Electric 45 Comfort Plus Orange Pack (2022)

    Dacia Spring Electric 45 Comfort Plus Orange...

    3
    • 29 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Dacia Spring Electric 45 Comfort Plus Orange Pack (2022)

    Dacia Spring Electric 45 Comfort Plus Orange...

    7
    • 28 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden