Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 5P (2023) #2

autoreview

Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 5P (2023)

Signalement

UitvoeringJogger TCe 100 Bi-Fuel Extreme 5P
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst21.000 km
Lezerswaardering: 83%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zuinig, goedkoop ruimtewonder

  • 21.000 km

Afgelopen november heb ik mijn hagelnieuwe Jogger opgehaald, het nieuwe model met het nieuwe logo, na grondig onderzoek en een uitgebreide proefrit. Een Jogger 5persoons in de Extreme uitvoering, dus met uitgebreid scherm met Android Auto. Als extra een vaste welstandsknobbel laten installeren voor mijn vouwwagen.

Wat me enorm aansprak was de LPG installatie die in de praktijk ( ik rijd vooral 60-80-100 km wegen) heel zuinig is, ik haal 1 op 13,5 tot 1 op 14!
Hiermee rijd ik met 1 tank van 35 liter gemiddeld 400-450 km.
Op benzine kom ik tot 1 op 20.

Rijd je veel snelwegen en vind je 130 de norm dan gaat het verbruik razend snel richting 1 op 10 of lager, een fluwelen rechtervoet werkt dus beter en rijd nog relaxter ook.

In de zomervakantie met de klapkar van 550 kilo erachter kwam ik in Duitsland gemiddeld bij 1 op 11,5 uit.
Niet slecht dus, op autogas gewoon bespottelijk goedkoop.
Uiteraard werd ook de topsnelheid (zonder klapkar natuurlijk) getest en 185 op de teller is geen racetempo, maar vlot zat. Daarbij zijn de medepassagiers nog goed te verstaan.

De enorme kofferbak verdient extra aandacht want dit is dik 700 liter die in de praktijk gewoon alles kan herbergen wat je wilt.

Qua comfort is de auto prima: goede zit is te vinden door de instelbaarheid van zowel stoel als stuur. Prima airco en alles binnen handbereik.

Prestaties: de handbak doet wat hij moet doen, en met de juiste rechtervoet is de auto vlot zat voor een inhaalmanoeuvre op de snelweg. Je merkt alleen wel dat in de bergen het op zich wel soepel gaat, maar je net een versnelling terug moet als je wilt inhalen. 90 of 100 pk is dan precies voldoende voor zo'n grote auto.

Al met al een prima begin, wordt vervolgd.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Dacia Jogger

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.