Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Comfort 5P (2022) #5

autoreview

Dacia Jogger TCe 100 Bi-Fuel Comfort 5P (2022)

Signalement

UitvoeringJogger TCe 100 Bi-Fuel Comfort 5P
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst75.000 km
Lezerswaardering: 53%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bijna een jaar verder

  • 36.000 km

Nadat een 6 cilinder BMW diesel te duur werd om te blijven rijden besloten een Dacia aan te schaffen. Ik heb rugklachten en tijdens de proefrit viel me de (voor mij) slechte stoelen op. Hun showroom auto kon ik gelijk kopen (andere Dacia vestigingen wilden niet hun showroom auto kwijt en ik wilde niet maanden wachten). Gelijk een afspraak gemaakt bij ASS waar de bestuurders stoel op maat gemaakt is en de passagier stoel geschikt is voor iemand tussen de 160 en 190cm.

Al met al na bijna een jaar ben ik zeer tevreden met de auto, ik hou een verbruiksmonitor bij op Spritmonitor (heb ondertussen hier ook één toegevoegd). De ritten door/in Duitsland drukken het verbruik (bij 150km/h ligt het verbruik bij 1 op 8/9). In Nederland ligt het gemiddelde verbruik bij ongeveer 1:14. Samenvattend is het goedkoop autorijden enige nadeel is dat de 6e versnelling vrij kort is waardoor de motor op ‘hoge’ snelheden relatief veel toeren maakt met een bijbehorend gebruik.

De ruimte is onovertroffen, afwerking redelijk, comfort (door de stoelen) oké, onderstel is in orde, grootste minpunt is de immense draaicirkel.

Bijna 2 jaar in bezit

  • 75.000 km

Het laatste jaar weer behoorlijk wat kilometers gemaakt. Door de aangepaste stoelen is de Dacia ook op lange stukken een prima metgezel. Het verbruik is gemiddeld 1:12 (mede door veel snelweg in Duitsland en Frankrijk), in Nederland ligt het verbruik bij 1:14. Ik mis de 6 cilinder diesel alleen in Duitsland, waar ik met deze makkelijk 200 km/h asfalt kon verslinden rijd ik met de Dacia 170 km/h. Het scheelt op een rit naar Polen hooguit een half uur dus het is meer iets psychologisch.

Helaas één vervelende ervaring gehad: tijdens een rit in Polen begonnen opeens allerlei storingen boven water te komen. De lokale Dacia dealer had geen tijd (slechte service m.i.) en de lokale garage had de Jogger nog niet in de computer staan. Eenmaal op locatie aangekomen kon ik wel naar een Dacia garage die hem aan de computer heeft gehangen en met het volgende opzienbarende bericht kwam: door allerlei externe factoren draait de computer door en geeft allerlei foutmeldingen. Renault/Dacia heeft hier geen oplossing voor maar deze garage heeft zelf iets bedacht en dit geprogrammeerd. De volgende ochtend sloeg de auto drie keer af tijdens het starten, dat belooft weinig goeds…

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Dacia Jogger

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.