Dacia Jogger Hybrid 140 Extreme 7P (2025)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Jogger Hybrid 140 Extreme 7P |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2025 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand laatst | 5.000 km |
Praktische 7 zitter
- 5.000 km
De eerste 5000 km
Na 5 jaar was het weer tijd voor een nieuwe leaseauto. Met veel plezier gereden in de Skoda Octavia maar wegens gezinsuitbreiding moesten we op zoek naar een 7 zitter. De meeste 7 zitters zijn groot en log en behoorlijk aan de prijs. Als je naar de goedkoopste kijkt dan komt je al snel uit bij de Dacia Jogger. Mijn voorkeur ging uit naar een automaat. De Jogger is als automaat enkel leverbaar als Hybride. Dan ook gelijk maar de meest uitgebreide variant Extreme met als opties stoelverwarming en een trekhaak. Nooit gedacht dat ik als autoliefhebber nog eens een Dacia zou gaan rijden. Wat een fijne comfortabele wagen. Een goede wegligging dit heeft mede te maken door zijn lange wielbasis. Deuren gaan vanzelf op en van slot als je aan komt lopen. Duurt even voor je de zitpositie hebt gevonden maar dan zit je ook gewoon goed. Op de achterbank genoeg ruimte zelf het achterste stoelen kan je gewoon als volwassen goed zitten. Via de achterklep klimt onze zoon in de auto en met 1 stoel opgeklapt blijft er nog een flinke bagageruimte over. Met de achterste stoelen er uit en bank opgeklapt is er ruim 1800 liter ruimte. De Octavia had een grote kofferbak maar deze is nog wat groter.
Kritische opmerkingen:
Regelmatig moet ik denk aan de Suzuki Swift GTI uit 1996 die ik jaren heb gereden. De geluidisolatie is niet veel beter je hoort alles om je heen van rolgeluid banden en omgevingsgeluid. Daarom de muziek wat harder zetten dan went het vanzelf. Ook de hendel van de benzineklep zit links naast de stoel lekker ouderwets..
De Jogger start electrisch maar met koud weer gaat al snel de brandstofmotor aan en deze is goed aanwezig. Blijft vaak hoger in toeren hangen dan nodig is. Door het gaspedaal even los te laten schakelt de automaat dan wel maar het kan soms wat irritant zijn.
Deze Jogger is voorzien van de nieuwe veiligheidsystemen wat tegenwoordig verplicht is.
-Verkeersbordenherkenning: werkt vaak niet. Verkeerde max snelheid wordt aangegeven bijv. 60 i.pv. 80km of regelmatig 15 km komt dan zomaar in beeld. Geen idee hoe dit kan.
Lane Assist: werkt vaak niet ziet een heel aantal lijnen niet en geeft constant waarschuwingen.
Gelukkig kan je het geluid van verkeersbordenherkenning en Lane Assit uitzetten met een knop links naast het stuur.
Als laatste nog: Als je uitstapt en de motor draait geeft de jogger een harde pieptoon. Wat behoorlijk irritant is als je even uitstapt om iets uit de kofferbak te pakken of een deur open te doen voor iemand. Iemand een idee of dat uitschakelaar baar is.
In de bijna 15 jaar dat ik een leaseauto mag rijden en de auto’s die ik prive heb gereden is dit toch wel de meest praktische auto. Ik wil de mijn Jogger niet afkraken daar is hij gewoon te fijn voor maar het is wel een auto met een paar onhebbelijkheden maar daar valt goed mee te leven.
Verbruik:
Op dit moment na bijna 6000 km gemiddeld verbruik van 1 op 17. Het hangt veel af of je boven de 100 km rijdt want dan gaat het verbruik hard omhoog en moet je goed je best doen om dit later weer wat te compenseren
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Dacia Jogger
Had je deze auto's al gezien?

Dacia Jogger 1.0 TCe 100 ECO-G Expression 5p. AIRCO ORGINEEL GAS CRUISE CONTROLE APPLE CARPLAY ANDROID AUTO PARKEERSENSOREN DEALER ONDERHOUDEN PAS 16000KM
- 2023
- 16.738 km

Dacia Jogger 1.6 Hybrid 140pk Extreme 7p. | Parkeersensoren voor/achter | Elek. verwarmbare stoelen | Navigatie |
- 2025
- 1.035 km

Dacia Jogger 1.0 TCe 100 ECO-G Extreme 7p.
- 2024
- 18 km