Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V Image (2005)

autoreview

Citroen Xsara Picasso
Citroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara Picasso - interieurCitroen Xsara Picasso - interieurCitroen Xsara Picasso - interieur

Signalement

UitvoeringXsara Picasso 1.8i 16V Image
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf64.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

UPDATE: na de nodige kilometertjes zijn we aardig aan elkaar gewend. Op langere trajecten rijdt ie heel ontspannen. Stoelen blijf ik te zacht vinden, ga vaak zitten draaien om een lekkere zit te vinden. Bij inhaalmanouvres in 5 duurt het even voor er reactie komt en dan krijg je zowaar een klein duwtje. Massa is traag zullen we maar zeggen.
=========================================================
Het betreft een voorloper van de leasemaatschappij. Bijzonder eigenlijk: een redelijk ’oud’ model alweer, zeker omdat er inmiddels een opvolger in de vorm van de C4 Picasso is. Maar goed, het rijdt; deze 1.8 16v op LPG.

Motor
Geen trekmonster. De eerste vier versnellingen zitten er kennelijk alleen maar om bij de vijfde te komen. Je kunt in zijn vijf wel weer tussen de 50 km en topsnelheid uit de voeten. Eenmaal op kruissnelheid en met de cruisecontrol aan is het geluidsniveau zeker acceptabel.

Rijden:
Rustig rijden is het devies. De vering is erg zacht en dat merk je vooral tijdens het afremmen: deze auto duikt flink! De besturing is erg licht, maar past wel bij het karakter van de auto.

Binnen:
Ruim! De auto is ruimer dan ie van buiten oogt. Komt natuurlijk ook door de ’we zetten alles-rechtop-configuratie’.Zelfs met een reserveband in de achterbak (vanwege G3 installatie), is er voldoende ruimte om een weekendje weg te kunnen met twee kleine kids inclusief bijkomende ’zooi’. Daar is het ook een midi-MPV voor. Wat dat betreft netjes gedaan van Citroen. Minpunt zijn de te zachte stoelen voorin, een keer hard remmen en je ligt eraf. De bediening van knoppen en knopjes is eenvoudig & duidelijk. Volautomatische klimaatcontrole doet zijn werk goed.

Buiten:
donkerblauw is zeker niet lelijk. Blijft wel een bijzonder uiterlijk...

Conclusie: heb je geen haast en wil je ergens rustig naartoe ’cruisen’met 5 man plus bagage, dan is dit een goede kandidaat. Voor echt autorijden laat je deze Citroen thuis.

PROBLEMEN

geen

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.