Citroën Visa 17 RD (1987)

autoreview

Citroën Visa 17 RD (1987)

Signalement

UitvoeringVisa 17 RD
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1987
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf44.000 km
KM-stand laatst48.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heimatslos??

  • 44.000 km

Toen ik op een duitse ocassionsite deze visa diesel tegenkwam was ik verkocht, ik moest haar hebben...
De auto stond nog redelijk in de buurt (Hannover/Celle D), dus we hebben snel afgesproken om eens te gaan rijden.
De proefrit ging prima, ware het niet dat de 3e versnelling kraakte.
Dit zorgde dat we in de eerste instantie onverrichter zaken huiswaarts keerden.
Het bleef in mijn hoofd spoken en keek keer op keer naar de advertentie.
Toch heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en heb de man een bod gedaan van 500 euro minder dan de vraagprijs, hij accepteerde dit en ik ben gelijk de uitvoer-nummerplaten gaan regelen.

Een dag of twee later konden we met de nieuwe aanwinst terug rijden, dat ging heerlijk en lekker zuinig ook nog.

Toen is wegens geldgebrek de auto een half jaar in de garage gebleven teneinde te sparen en onderdelen te kopen.

Na een half jaar was er wat budget en kon de auto naar de garage.
Wat moest er gebeuren:
Versnellingsbak wisselen (helaas nu een 4-bak i.p.v. 5)
Distributie
Waterpomp
Vloeistoffen (zelf gedaan)
gloeibougie afgebroken >>uitboren , lang verhaal.

En uiteindelijk de apk, die kwam er zonder noemenswaardige problemen, en 2 dagen voordat de kampeermeeting van de visaclub plaatsvond!

still going strong

  • 48.000 km

Na een half jaartje rijdt ze nog steeds als een nieuwe, dat verwondert niemand denk ik...
Het schijnt wel dat sinds het begin de koppelingskabel iets te strak staat waardoor bij bruusk gasgeven de platen doorslaan op het vliegwiel.
Ook is er wat olielekkage bij de donorbak.

Olie gebruiken doet ze praktisch niet.

Het viel me vanaf het begin al op dat de diesel zoveel beter remt dan de benzineversies met bekrachtiger, de diesel heeft een steviger aanvoelend pedaal en een krachtiger remwerking.
Dat is volgens mij te verklaren doordat er andere remklauwen aan de voorzijde zitten en wel die van de Peugeot 205.

De kofferbak is voor zo`n kleine wagen ook aan de grote kant.
Voor het eerder genoemde kampeerweekend moest de visa eraan geloven.
Ze moest een hele oude zware "bungalowtent" meezeulen, wat pannetjes en bordjes, slaapzakken , tafeltje en stoeltje en nog wat slaapgerei.
Dit paste zonder morren in de kofferruimte (zonder hoedenplank).

Komend jaar staan er wel wat kleine lasklusjes op stapel.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.