Citroen Grand C4 Picasso HDi 150 Exlusive 7P (2010)

autoreview

Citroen Grand C4 Picasso HDi 150 Exlusive 7P (2010)

Signalement

UitvoeringGrand C4 Picasso HDi 150 Exlusive 7P
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf101.078 km
KM-stand laatst265.000 km
Lezerswaardering: 87%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat is Citroën rijden toch formidabel

  • 245.000 km

Tijdens de herfstvakantie van 2018/2019 een zo goed als nieuwe Citroën C3 1.6 VTi Exclusive full options opgehaald uit Hamburg met de C4 Grand Picasso Exclusive. Goh, wat een beresterke motor zeg die 2.0 HDi, niet voor niks staan deze motoren bekend als onverwoestbaar. Gewicht van de aanhangwagen: 650 kg en gewicht van de Citroën C3 Exclusive: 1.070 kg. In totaal ongeveer 1.750 kg excl. personen in de auto zonder een centje pijn. Verbruik lag ongeveer rond de 1:10, wat op zich best netjes is.

Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 2,0 HDi

  • 265.000 km

Beste,

Bij deze mijn bijdrage over onze huidige Citroën C4 Grand Picasso 2.0 HDi Exclusive. Het begon allemaal in de zomer van 2014 toen onze voormalige auto (eveneens een C4 Grand Picasso) met 1.8i 16v benzine het na 223.000 kilometers het begaf. De koppeling was gaar, banden waren op, distributieriem moest worden vervangen en nog een aantal andere kleine zaken. Aanleiding dus om op zoek te gaan naar een waardige opvolger. Gezien het feit dat mijn ouders al bijna 25 jaar Citroën rijden en ik onderhand al 13 jaar Citrofiel ben, was het voor de hand liggend dat er weer een Double Chevron kwam. Ikzelf gaf de voorkeur aan een hydraulisch geveerde Citroën, maar destijds hadden mijn ouders een grote kofferbak nodig en meer dan vijf zitplaatsen. Daardoor viel helaas de prachtige Citroën C5 Tourer Exclusive af. Later kwam ik via autoscout24.nl europa terecht bij een Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 2.0 HDi 150 PK met hangeschakelde 6bak! Uniek, want het merendeel van de C4 Picasso Exclusive modellen is voorzien van de beruchte half automaat, welke nog wel eens voor de nodige problemen wil zorgen. Verder viel mij op dat de auto slechts 101.075 km had gereden, van de 1ste eigenaar afkomstig was, alle boekjes erbij waren en de auto altijd bij dezelfde Citroën dealer in Fulda was onderhouden. Reden genoeg om contact te leggen met de verkoper van deze toch wel bijzondere voiture. Dit verliep allemaal wel zo goed, dat mijn ouders een afspraak hebben gemaakt om een reisje naar de Citroën dealer in de Duitse stad Fulda. Eenmaal gearriveerd bij de auto viel het ons op dat de auto er echt als nieuw uitzag. De verkoper vertelde onze dat het vorige baasje zeer gehecht was aan zijn auto en de wagen na gebruik altijd weer in de carport parkeerde. Daarnaast merkte ik op dat dit niet zo'n 'kale' Exclusive versie is zoals wij die in NL kennen: stoffen bekleding, half automaat, dicht dak, wieldoppen en halogeen lampen. Nee, dit was met recht een Exclusive. 18 inch Krakatoa velgen (zeldzaam) vollederen bekleding, panoramisch dak luchtgeveerd achteras, meedraaiende Xenon lampen etc. Vooral die laatste twee opties zijn toch een knipoog naar het verleden van dit karakteristieke merk. Maar dat ter zijde. Na een proefrit waren wij natuurlijk direct overtuigd van de auto en hebben we haar meteen gekocht. De volgende dag zijn we met haar doorgereden naar het RDW keuringsstation alwaar ze voorzien werd van onze gele platen.


Het begin van een hoop plezierige kilometers

18-11-2014 De eerste controlebeurt bij onze Citroën garage vond plaats bij 105.288 km in 2014. Hier werd niets noemenswaardig geconstateerd. Niet gek, want de auto was recentelijk nog TUV en Dekra goedgekeurd zonder opmerkingen.

06-03-2015 onderhoudsbeurt bij 113.817 km waarbij een knipperlicht en een gloeilamp is vervangen.


22-05-2015 raamschakelaar vernieuw km-stand: 121.465

14-05-2015 Grote beurt en APK: luchtfilterelement, remblokken en schijven twee nieuwe banden en ruitenwisserbladen, carterstoppakking, oliefilter sproeivloeistof, pollenfilter, lager RA vervangen bij 136.683

05-12-2015 roetfilter additief bijgevuld km-stand 141.098

15-07-2016 airco cendensor vervangen en airco vullen bij 158.987 km

01-09-2016 Michelin Pilot sport banden laten monteren, opnieuw balanceren en uitlijnen bij 164.809 km

15-09-2016 bij 166.622 km APK en beurt volgens Citroën schema oliefilter vervangen, motorolie ververst, interieur filter, twee pollenfilters en remblokken achter vervangen. Trekhaak ontroest en getectyleerd. In het kader van de APK enkel onvoldoende remvoering aanwezig geconstateerd.

12-01-2017 banden wissel: van zomer naar winterbanden pneumatische vering achter vervangen en nieuwe mattenset bij 175.492 km.

01-02-2017 waterafvoerrubber verwijderd aircoafvoer schoongemaakt bij 177.223 km

10-03-2017 banden wissel van winter naar zomerbanden bij 180.280 km

21-08-2017 basisbeurt conform: verlichting hersteld Citroën km-stand 195.233

10-11-2017 multieriem vervangen bij 200.708 km

24-10-2017 beurt en apk: bandenwissel van zomer naar winterbanden en lamp vervangen 200.980 km

22-01-2018 luchtcompressor luchtvering vervangen bij 207.890 km

18-04-2018 banden wissel van winter naar zomerbanden bij 212.578 km.

13-07-2018 APK reparatieadvies en onderhoudsbeurt: onvoldoende profieldiepte banden en bandenspanning onjuist. Nieuwe distributieriem en koelvloeistofpomp Basis beurt Citroën. Bij 219.361 km

10-11-2018 Citroën veiligheidsdag: vier nieuwe banden laten monteren bij een km-stand van 237.562

13-12-2018 basis beurt Citroën: remschijven en blokken voorzijde vervangen (adviespunt) bij 241.207 km

03-04-2019 vier nieuwe Michelin Poilit Sport banden laten monteren, laten balaceren en remblokken voorkant vervangen bij 249.548 km

12-07-2019 basis beurt Citroën inclusief APK: alle filters vervangen. Adviespunt APK: bandenspanning niet op de juiste waarde. Km-stand: 259.802

Alleen een Citroën rijdt als een Citroën

  • 265.000 km

Wij genieten nog dagelijks volop van onze C4 Picasso. Afgelopen zomer zijn we er mee naar Spanje gereden ( in totaal 4.000 km zonder problemen afgelegd). Wat verder soms wel irritant is is dat het voorraam niet altijd open of dicht wil, dat hapert soms. Ben er al mee naar de dealer geweest waar mij verteld werd dat dit een bekend euvel is. Vermoedelijk het knopje van de raambediening die af en toe een slechte verbinden heeft. Wat helpt: een nieuwe schakelaar monteren of naar een parkeerplaats rijden en de deur een paar keer hard dicht doen. Dan werkt het weer naar behoren.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.