Citroën Grand C4 Picasso 2.0 HDiF 138 Ligne Business (2007)

autoreview

Citroën C4 Picasso
Citroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zits

Signalement

UitvoeringGrand C4 Picasso 2.0 HDiF 138 Ligne Business
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf20 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb deze Citroën C4 Picasso 2.0 HDiF AUT4 ligne Business nieuw gekocht, en sinds 19 oktober 2007 ben ik trotse eigenaar van deze auto. Hij bevalt erg goed. Alleen moet je bij aankoop goed kijken of je een Handgeschakelde, EB6V (Semi-automaat) of een vol automaat neemt. Ik heb er een een week op proef gehad, dat was een 1.6 HDiF EB6V, maar die beviel niet omdat hij niet lekker doorschakeld. Toen kwam de Picasso met vol automaat uit, en die heb ik gekocht.
Hij bevalt mij nog steeds goed, ook de bluetooth van de auto bevalt goed. Heel overduidelijk, en makkelijk de besturen. Alleen is het besturen van het display vanaf het stuur wel even wennen.
Ik heb hiervoor een Citroën Xsara Picasso 2.0 HDI Exclusive gehad. Die bevoel ook goed, maar erg mooi was hij niet. Ik heb voor hem gekozen omdat ik drie kinderen heb, en ik wil graag voor iedereen een evengrote zitplek in de auto hebben. Ik heb wel met veel plezier in de auto gereden. Hij reed lekker, maar na 5 jaar begon hij wel wat mankementen te krijgen, bijv. het electrische raam begaf het in de laatste week dat hij in ons bezit was, en de uitlaat zat niet helemaal meer vast.
Op het gebied van zuinigheid ben ik ver op achteruit gegaan. Mijn Xsara Picasso had een C label, en de C4 Picasso Heeft een E label.

Update augustus 2008

Inmiddels heb ik 25000km erop staan, en ik begin steeds meer spijt van mijn aankoop te krijgen. Er verschijnen veel mankementen. Ondertussen heb ik een nieuwe motorkap erop, een nieuwe linksbuiten spiegel. Toen ik in Noorwegen was, kwam de kast om het wiel omlaag, de linksachterdeur gaat niet meer open... Zo kan ik nog wel even doorgaan. De radio werkt niet goed, en het verbruik is nog steeds niet goed (bijna 1 jaar na aankoop). Ik heb het gevoel dat dit echt een maandagmorgen auto is.

Zijn er meer die iets gehoord hebben over deze mankementen bij een andere C4 Picasso?

PROBLEMEN

Alleen problemen bij de dealer

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.