Citroën Grand C4 Picasso 2.0 HDiF 138 Exclusive (2008)

autoreview

Citroën C4 Picasso
Citroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zits

Signalement

UitvoeringGrand C4 Picasso 2.0 HDiF 138 Exclusive
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf17.000 km
KM-stand laatst30.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Onderhoudsbeurt

  • 30.000 km

Auto aankoop vanwege 7 zitplaatsen.
Luxe uitvoering met alle opties.
2.0 l hdif ebv6 . De beruchte robotbak.
Schakeling bij rustig rijden , is top,
Bij haast is het inderdaad behelpen , gebruik tegenwoordig veel meer de flippers , meest vervelends bijv 85 in zes, gasgeven ivm inhalen schakelt terug naar 4 soms van 5 en dan 4 , dan enthousiast toch maar naar 3 , ja dan duurt het allemaal lang...
Flipperen dan gaat het snel.. Nu eindelijk gewend.
30.000 eerste beurt . Alles prima. Rijd top.
Veel comfort. Niet echt snel, redelijk zuinig gemiddeld rij ik bijna 1 op 14
Bij stevig doorrijden 1op 13,5.
Geen klachten tot zover..

90.000 km de eerste echte problemen ...
Luchtverontreiniging zakt in ,
Garage heeft het vervangen bleek lek te zijn.
Net gerepareerd en de auto hakkelt bij optrekken.. Wederom naar garage nu echt mis de koppeling geeft problemen.
Is een dubbel vliegwiel en moeilijk bij te komen, dure reparatie. Gelukkig voor mij onder garantie..
Alles gerepareerd onder garantie , top! Bedankt citroen en de aankoop garage Vos. Heel blij rij weer beter dan ooit.

Gevoel zegt mij dat de nieuwe onderdelen beter zijn, schakelt soepeler en ook iets zuiniger dan voorheen.. Of verbeelding.? Hoe dan ook rijd nu als een trein.

Wat opvalt aan deze auto is het gemak waarmee je bijv 140 rijd , stil.. Relax zeer goede stoel met lekker dikke zijwangen en enorme hoofdsteun.
Het voordeel van de hoge koets en goede overzichtelijkheid van de auto en over het andere verkeer, is ook een zeker nadeel bij harde wind enig instabiliteit. En hobbels en kuilen in de weg houdt die zeker niet van , je deint meer dan normaal. Verder comfort echt top.

Navigatie niet de meest uitgebreide maar werkt top, wel in 2014 een update uitgevoerd. Simpel een setje cd in de speler en nieuwe software geladen. Daarna is het weer meer up to date. Maar internet is echt completer en dus gebruik ik soms de telefoon navigatie , die weet alles super actueel. Maar eerlijk is eerlijk de navigatie van de auto werkt top en geeft duidelijk aan .

Vreemd iets blijft de plastic spatborden, maar werken prima, viel me pas op na enig poetsen,
Mistlampen vervangen door led, past beter bij de xenon verlichting.
Geeft wel minder licht maar gebruik ze toch anders nooit.

Ook de stadslichten vervangen door led past mooi in t geheel.

De standaard radio gaf nimmer een naar mijn idee goed geluid dus uiteindelijk toch maar naar een autoshop gebracht en op hun advies een soort versterker geplaatst die bepaalde geluiden versterkt,.. En inderdaad nu veel beter , geen wereld installatie maar nu wel

Het loslaten van het stofje van de handgrepen aan de binnenkant van de auto heeft me de rechter (niet bestuurderkant) al laten vervangen en ook onder de radio laat het los, hierover heen tape geplakt.
De bestuurderkant laat ik bij volgende beurt vervangen.

Achterkant binnen is kras gevoelig. Dingen die je vervoert en de kinderen geven veel krassen, misschien laat ik dit bekleden.
Vreemd iets is het eco systeem. Zodra de motor uitgaat, gaat vrij vlot de binnenverlichting ook uit..
Als je de auto een keer aan de binnenkant wilt stofzuigen , dan moet dit in het donker .. Of als je de boodschappen er uit haalt en daarna je kinderen zitten die soms in het donker. Na de laatste update wel verbetert. Maar helaas niet uit te zetten...

Al met al is het een luxe auto die zeker goed rijd ,ruim is van binnen, redelijk zuinig, behoorlijk groot, handig bij parkeren, niet te breed, stil op tempo, windgevoelig, waar ik al vier jaar mee rond rij en 150.000 km bij heb gereden.
Dus ..
Word vervolgd

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens