Citroën Grand C4 Picasso 2.0 16V Lumière (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Grand C4 Picasso 2.0 16V Lumière |
---|---|
Versnellingen | 6, Semi Automaat |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 6 km |
KM-stand laatst | 1.987 km |
ERVARINGEN
- 1.987 km
Sinds een week in mijn nieuwe leaseauto. Wat een luxe als je mag leasen. Zo maar een spiksplinter nieuwe auto samen stellen. Geweldig spannend.
Ik heb nog geen dag spijt van mijn keuze. Ik kon kiezen tussen de business en de lumière. Het is de lumière geworden vanwege de beige bekleding en het glasdak. Navigatie heb ik zelf gekocht met een tomtom hd traffic. Dat heeft de business voorlopig toch nog niet.
Ik heb de show rouge. De metallic donker rode. Samen met de bèige bekleding straalt de auto een enorme luxe uit. Het was nog een heel gedoe om deze te krijgen want in juli heeft citroën alle leuke kleurtjes er uit gehaald. Geel was er al niet meer en show rouge, burlat en blauw zijn er ook uit.
En ik was die saaie VW kleurstelling zo beu. Nu doet citroën helaas het zelfde met zwart, donkergrijs, lichtgrijs, lichtbruin en brandweerautorood.
Gelukkig wist mij dealer er nog ergens in Nederland eentje op te sporen in een showroom. Vast de laatste in het land.
Verder heb ik de USB-box genomen. Met een 8 GB stickje past daar de wereld aan muziek op.
Na de eerste 500 km rustig aan te hebben gedaan, kon ik na 1.500 km even op z\'n staart in duitsland. Net over de 200. Even leuk.
De EB6V versnellingsbak is een uitkomst. Ik kwam uit een gewone automaat, die vooral ergerde door zijn voorgeprogrammeerde bereik. De 5 pas vanaf 70 km/u zorgde altijd voor behoorlijk verbruik. Nee, dan de citroën. Net over de 50 vliegt ie al in 6. Geweldig. Ook het motorgevoel is beter dan bij een koppelomvormer.
De ruimte is super. Gelijk vanuit de garage met 6 man naar een bruiloft. Iedereen zat ruim. We hebben ook een rolstoel bij ons en die kan rechtop, jawel, en recht in de C4. Dat was één van de redenen om \'m te kiezen, want in de Passat moest de stoel op de bodem liggen met alle boodschappen en jassen op de soms vieze wielen.
PROBLEMEN
- 1.987 km
De aflevering is wat te snel gegaan. USB-box software niet ingelezen en de schakelaar om de portieren te openen was niet aangesloten na inbouw telefoon, USB en tomtom. Val ik nog niet over.
Wel viel het mij op dat de vakjes onder de voorstoelen gevuld zijn met gereedschap (de ene) en een reparatieset (de andere). Behalve de voor- en portiervakjes, zijn er helemaal geen opbergvakken meer over. Dus waar moeten de EHBO-doos, de plu, de reflecterende hesjes e.d. nou heen. Ik ben er nog niet uit.
Ik heb tweemaal gehad dat bij een heel langzame uitloop de automaat in zijn vrij valt en bij gasgeven niet meteen koppelt. Plotseling gebeurt dat dan wel en klapt de auto vooruit. Nog eens vragen.
Ook ik heb nog niet uitgevonden hoe je met de afstandsbediening ramen en hemelbekleding kunt sluiten. Staat wel in het boekje, maar het werkt nog niet.
De navigatie in het USB-menu is wat rudimentair.
De bluetooth-verbinding met de telefoon is bij mij al enkele keren spontaan uitgevallen. Opnieuw starten is een oplossing, maar met 120 km/u niet te doen natuurlijk.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.