Citroën Grand C4 Picasso 1.8 16V Ambiance (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Grand C4 Picasso 1.8 16V Ambiance |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 63.000 km |
KM-stand laatst | 82.000 km |
Na 3 jaar nog steeds erg tevreden
- 82.000 km
Na veel gezoek bleek dit één van de weinige auto's waarin je drie kinderstoelen naast elkaar op de achterbank kunt plaatsen.
Tijdens de proefrit waren wij direct onder de indruk van de ruimte en het (rij)comfort wat deze auto te bieden heeft.
Na een lange rit kom je heerlijk uitgerust aan.
Tot op heden nog geen noemenswaardige problemen gehad . Slechts het gebruikelijke onderhoud.
In 2014 nieuwe banden laten monteren (Michelin Primacy 3). Helaas hanteert citroen weer een speciale 17 inch bandenmaat die niet heel gangbaar is en daardoor vrij prijzig.
Goede punten:
- De zitpositie van de bestuurder is goed in te stellen in hoogte en diepte van zowel stoel als stuur
- Auto trekt vrij soepel op zonder al te veel lawaai
- veel opbergruimte op en onder dashboard (alleen moet een van de klepsluitingen van de vakken op het dashboard niet kapot gaan want vervanging kost ca. € 200,-)
- Lekkere grote en ook hoge bagageruimte.
- Stoelen achterbank zijn los van elkaar op te klappen
- in tegenstelling tot wat ik vaak lees vertoont de auto strak bochtengedrag. Goed insturen is denk ik het halve werk.
- Bij het rijden met (geremde)aanhanger merk je bijna niet dat je deze er achter hebt hangen.
- EPS en traction controll
- Hangt van boven tot onder vol met airbags (zelfs voor de knieën)
- Verlichting aan voorzijde eenvoudig zelf te vervangen.
Nadelen/gebreken:
- electrische ramen weigeren soms om dicht te gaan. Na een aantal keren aan de schakelaar trekken gaan ze uiteindelijk wel dicht. (maar het zal net stortregenen)
- Dashboard doet wel erg plastic aan
- Stoelen zijn niet van het zelfde comfort als in de xsara. Deze zijn iets harder en bieden wat minder steun in de lendenen.
- Is een redelijke drinker 1:10 is met moeite haalbaar bij gemiddeld gebruik (stad/snelweg)
- hoofdsteunen zijn niet in diepte verstelbaar
- Windgevoelig door zijn hoogte
- Als je over ribbels in de weg rijdt is de auto niet erg koersvast. Gevoelsmatig wordt je een stuk opzij gezet.
- klepje van de brandstoftank (drukknop van binnenuit)weigert bij vochtig weer soms open te gaan. Alsof de zuignap aan de binnenzijde van het klepje zich extra heeft vastgezogen.
- Elektrisch in klappen van de buitenspiegels niet uit te schakelen in het menu. Niet echt handig onder winterse omstandigheden waarbij de spiegels soms vol met sneeuw zitten en deze eerst sneeuw/ijsvrij gemaakt moeten worden alvorens de auto van het slot te halen
- Geen metertje voor de motortemperatuur
- Lange halen bij het schakelen
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren