Citroen ë-C4 50kWh 136 Shine (2023)

autoreview

Citroen ë-C4 50kWh 136 Shine (2023)

Signalement

Uitvoeringë-C4 50kWh 136 Shine
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf24 km
KM-stand laatst10.000 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 10000 km's!

  • 10.000 km

We rijden onze Ë-C4 ondertussen 7 maanden. Het betreft een Shine uitvoering met bijna alle opties in de kleur Elixer Red. Alleen het alarm hebben we niet aangevinkt.

Welke opties vallen positief op?
-Adaptive cruisecontrol i.c.m. automatisch sturen (werkt erg goed).
-Pack Hifi met subwoofer: heerlijk geluid!
-Panoramadak dat open kan.
-Massagestoelen met lederen bekleding en verwarming.
-Stuurwielverwarming.
-Voorruitverwarming.
-Via de app de auto kunnen voorverwarmen of koelen (als het werkt).

Welke opties vallen negatief op?
-De Citroën-app. Momenteel werkt het aardig. Maar na iedere update vrees je weer voor de werking ervan. Het is in ieder geval altijd een traag werkend ding. Als ie werkt...

Rijden!
We hebben ondertussen 10.000 km met de auto gereden. In alle comfort. Want dat is wel het sterkste punt van de auto. Het veercomfort bevalt zeer goed. Dit in combinatie met de heerlijke stoelen en de rust aan board (want wat is deze auto stil).

Het vermogen van 136 lijkt weinig maar de auto voelt zeker niet sloom aan. In vergelijking met normale brandstofauto's dan. Vergeleken met andere EV's is de C4 behoorlijk veel langzamer. Toch stoort dit niet. Door het koppel rij je altijd heerlijk soepel en is versnellen goed voor elkaar.

De ruimte aan board is eigenlijk ook heel erg goed. Ons gezin bestaat uit 4 personen waarvan 3 erg lang zijn (incl. mijzelf). En ondanks die lange mannen kunnen we met 4 man op pad. OK, we moeten voorin een beetje inschikken en ik zou zo niet naar Zuid Frankrijk willen rijden maar het valt absoluut niet tegen. De kofferbak is niet al te groot , dat valt eigenlijk wel tegen. Jammer dat er geen frunk is waar de laadkabel in kan. Die past onder de bodem maar door de aanwezige subwoofer is daar niet veel ruimte en als je bepakt op pad gaat is het niet handig als je onderweg moet laden (en dat moet je, al heb je bij snelladers je eigen kabel gelukkig niet nodig).

Range!
We hebben de auto sinds april 2023 en hadden tot voor kort nog geen echt lage temperaturen meegemaakt. In de zomer was ik dan ook behoorlijk tevreden met de range van de C4. 325-360 km was haalbaar. Echter, nu in de winter met de verwarming aan slinkt de range schrikbarend. Op moment van schrijven mag ik blij zijn als de 150 km haal. Ik wil geen comfort inleveren dus de verwarming blijft aan. We leven in 2023 dus we hoeven niet in een koude auto te zitten. Dan maar wat vaker laden. Mochten we een lange rit maken dan kunnen we snelladen met een max. snelheid van 100kw. Dat lijkt best prima. In de zomer heb ik weleens de 70kw aangetikt maar nu in de winter gaat het laden niet sneller dan 25-20 kw. Niet super dus.

Kwaliteitsgevoel!
De auto voelt lekker stevig aan. In het interieur zijn niet overal mooie materialen gebruikt maar de boel zit wel stevig in elkaar. Er zijn geen rammels of kraakjes, ook niet op heel slecht wegdek (bij warm weer hoor ik een enkele keer het panoramadak een geluidje geven maar dat is te verwaarlozen). Super dus!

Conclusie!
Al met al zijn we over de auto eigenlijk heel erg tevreden. Wel is de kofferbak toch wat te klein gebleken en zouden we toch iets meer ruimte op de achterbank willen hebben. Deze 2 punten zijn echter niet van doorslaggevende factor. Maar wel de range in de winter. Daar kan ik eigenlijk niet echt mee leven. Zó slecht had ik het niet verwacht.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Citroën C4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (25)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.