Citroen ë-C4 50kWh 136 Shine (2022)

Citroen ë-C4 50kWh 136 Shine (2022)

Uitvoeringë-C4 50kWh 136 Shine
Bouwjaar2022

Geweldige auto denk wel de beste tot nu toe

• 816 km

13 september 2022 mocht ik hem dan eindelijk in ontvangst nemen mijn nieuwe via private lease gekochte citroen C4 2022 Electrisch Shine uitvoering met bijna alle opties ik mis alleen het zonnedak (niet genomen ben te lang) en het alarmsysteem. eerste week had ik een storing met de cruise control (radar stond scheef) dit is met een afspraak bij de dealer verholpen (opnieuw ingeleerd en afgesteld) rijd nu ook veel mooier op cruise control/drive assist (autonoom rijden). vanaf de eerste rit viel mij meteen op hoeveel comfort deze auto heeft door de aparte vering die eronder zit.. hij komt super goed mee met het verkeer alleen in eco is ie traag daarnaast druk ik altijd de B aan bij instappen(regenereren) hierdoor verbruik ik met een rit almere/alkmaar/almere 13,4 kw op de 100 wat ik toch wel erg goed vind... autonomisch rijden is leuk gebruik het best vaak je kan ook alleen cruise control aanzetten maar ben toch snel geneigd hem ook op driver assist te zetten zodat hij zelf stuurt... hij vraagt mij dan ook niet om het stuur steeds vast te houden blijkbaar hou ik hem zoals ik standaard in de auto zit goed genoeg vast dus dit rijd erg prettig. heads up display is even wennen met de ogen maar als je een week verder bent is het juist alleen maar fijn... automatisch inparkeren kan ie wel doet dit ook snel maar niet altijd goed.. er moet wel een duidelijke belijning zijn of al 2 autos staan of iets dergelijks... het irritantste hieraan vind ik dat hij vaak zegt je moet nog een stukje achteruit maar dan heb ik al zoiets van uh nee want die auto raken we al bijna en je kan ook al naar voren.. dit los ik dan ook gewoon op door hem weer in vooruit te zetten dan pakt hij daar weer verder mee op maar dit is dus niet handig als je zeg maar zelf echt niet weet in te parkeren... (zelf ben ik buschauffeur dus kan het wel wat sneller) maar naast dat ie dit dus niet altijd goed doet is de techniek wel een stuk verbeterd met de snelheid en makkelijk en snel in te stellen dat ie moet parkeren echt 5 sec werk...
wat ik nog meer ideaal vind aan deze auto en ik soms in reviews op youtube afgekeurd zie worden is de versnellings pook (hendeltje) dit werkt ontzettend snel met straatje keren ook erg makkelijk. je moet alleen even weten hoe die nu precies werkt en hem goed naar achter of naar voor drukken en niet voor het kleine tikje gaan... even wennen maar daarna echt super. stoelen zitten goed massage functie is niet echt denderend is gewoon lende steun in en uitblazen als het ware maar met de verwarming functie erbij kan dit wel ontspannend zijn. apple car play werkt ook goed makkelijk met google maps te gebruiken. aanmelden bij laadpaal is ook snel met koppelen en communicatie... nadeel van de app van citroen vind ik dat die steeds toestemming vraagt op je telefoon en dat hij niet de auto live kan zien en volgen... hij slaat gewoon als je de app gekoppeld had de laatste locatie op maar zou je de auto uitlenen weet je niet waar die is. mijn vorige auto was een vw jetta hybrid 2013 model deze kreeg wat electrische problemen en daarom weg gedaan ik dacht dat deze auto geweldig was maar nu ik met deze rij (ben geen citroen fan) is dit toch wel de beste auto die ik heb gehad zo stil/zuinig en veel comfort soms denk ik wel eens rij ik wel... als ik wat meer km's erop heb zitten zal ik mij weer melden.

PRIVATE LEASE Citroën C4

DirectLease
Citroen C4 PureTech 100 Feel (5D/6H)

Citroën
Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel (5D/CVT)

Alphabet
Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel Pack (5D/CVT)