Citroen ë-C4 50kWh 136 Shine (2021) #4

autoreview

Citroen ë-C4 50kWh 136 Shine (2021)

Signalement

Uitvoeringë-C4 50kWh 136 Shine
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf15.500 km
KM-stand laatst15.500 km
Lezerswaardering: 39%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een oase van rust en comfort

  • 15.500 km

Ik was al een tijd bezig om over te stappen op elektrisch rijden maar het was steeds financieel net buiten bereik. Na wat proefritten met hybride modellen van mijn favoriete merk die op mijn korte verlanglijstje stonden ging ik nog even winkelen bij een mogelijk elektrisch alternatief. Immers de gevraagde auto's waren niet aanwezig en na één of andere slappe smoes van de toyotadealer had ik opeens een zee van (on)geplande tijd over. Nou, het werd geen nieuwe omdat een jaar levertijd wel erg veel is. Een recent exemplaar met 15000 op de teller werd het uiteindelijk.

Grote pluspunten van de Citroen eC4 is de stilte, de kracht en de soepele vering. Het deed mij gelijk denken aan het comfort van een Mercedes 300d maar dan met veel meer kracht onder de kap en veel stiller. Wat wel wennen is, is het bereik en het plannen van je ritten. "Even" stoppen om te tanken vóór je ergens naar toe gaat is er niet meer bij. Je moet even plannen en rekenen met kilometers. Da's wel een dingetje want de 50KWh accu is rond de 280Km groot. Hoe dit gaat lopen komt t.z.t. in een update.

Voorlopig rij ik weer met plezier naar mijn werk.

Enkele weken en een paar garagebezoeken later blijk ik toch niet goed opgelet te hebben. Enkele geadverteerde opties bleken toch niet in de auto aanwezig. Automatisch parkeren is wel leuk en het hoorde er aan te zitten, maar of ik het ooit zou gebruiken zal altijd een vraag blijven. De ruitensproeiers zijn inmiddels al 2 keer verstopt geraakt en vervangen maar de oorzaak blijft een raadsel.


Het aantal te rijden kilometers van de aangegeven 320 blijkt 25% in negatieve zin af te wijken als je de aangegeven resterende kilometers mag geloven. Die zakken sneller als de afgelegde weg, zonder dat ik vreemde capriolen uit haal. Ik ben nog even bezig om diverse rijstijlen en standen te proberen. Ik ben niet zo van het regenereren maar van het uit laten rollen als dat mogelijk is. Immers, regenereren kost extra verlies bij het omzetten en wat je niet hoeft te regenereren omdat je het nooit hebt aangesproken kent dat verlies niet. Maar als een zondagsrijder door het verkeer gaan a-la een bejaarde priuspiloot is natuurlijk ook niet de bedoeling. Hier kom ik nog op terug.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Citroën C4

DirectLease
Citroen C4 PureTech 100 Feel (5D/6H)
€ 459
 
Citroën
Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel (5D/CVT)
€ 517
 
Alphabet
Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel Pack (5D/CVT)
€ 659
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens