Citroen ë-C4 50kWh 136 Shine (2021) #2

autoreview

Citroen ë-C4 50kWh 136 Shine (2021)

Signalement

Uitvoeringë-C4 50kWh 136 Shine
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand laatst4.542 km
Lezerswaardering: 79%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Verwachtingen ruimschoots overtroffen

  • 4.542 km

Electrificatie is niet iets waarbij ik stond te springen. Maar de lease regelingen zijn aangepast. Een gedwongen kennismaking dus voor een verstokte LPG en later diesel rijder. Ik moet zeggen... het bevalt me uitstekend. De actieradius dat is wennen en plannen, maar voor de rest is het een genot.
De auto zelf...ik wilde binnen het leasebudget blijven en heb daar op geselecteerd. Uitgebreid verdiept in alles via internet, youtube, reviews etc. Er zijn diverse modellen de revue gepasseerd maar de C4 heeft het gewonnen van niet of niet tijdig leverbare modellen (Kia, Hyundai, Skoda). De C4 sprak mij aan...mooie lijn, keurige afwerking en de shine versie is uitermate compleet en zaken waar je bij andere voor moet bijbetalen is standaard. Geen extra's genomen naast automatisch inparkeren, leren bekleding en de metallic lak.
Het rijden...zeer comfortabel. Ik hoor wel eens klachten over de spoiler die de achterruit deelt maar ik heb er geen last van; de ruit is snel schoon en droog bij regen. Ik kan niet iets bedenken wat ik mis. Het is stil in de auto, bediening is handig, automatische cruise control met start en stop werkt perfect. Auto blijft ook keurig in het midden in tegenstelling tot enkele reviews die melden dat dit niet het geval is. Dan..de actieradius. Voor Nederland is deze prima, opladen gaat echt snel en er zijn afdoende snelle oplaadpunten aanwezig. In de 3 maanden dat ik deze auto heb nog geen knelpunt meegemaakt. Effectief rijdt ik 275 km op een volle accu. Nu is dit in de wintermaanden niet slecht volgens mij.
Het comfort; afwerking is keurig, tablethouder nog niet gebruikt, erg stil, stoelen zitten uitstekend en zelfs achterin is de beenruimte royaal en hoofdruimte prima.
Het gemak.; instrumentenpaneel is naar wens in te delen, heel overzichtelijk. Handig zijn de home en auto button, altijd terug naar de basis (algemeen) of de instellingen van de auto. Puntje van kritiek...voor het inparkeren moet ik eerst een menu door, dat vind ik jammer. Wat ik waardeer is dat in het menu als er een kritische grens van capaciteit is dit uitdrukkelijk gemeld wordt, het scherm oplicht en beschikbare laadpunten laat zien.
Toch nog een puntje....de elektrisch verstelbare stoel...werkt prima, maar....naar voor of achter moet nog met de hand. Had ik iets meer van verwacht (bijv. stand gekoppeld aan berijdersprofiel).
Kwaliteit; zonder meer goed, niets kunnen ontdekken wat tegenvalt.
Al met al... ik ben uitermate tevreden, zou hem zo weer bestellen. Voor vakanties gaan we hem ook gebruiken, maar...ik zou het toch fijner vinden als het accupakket wat zwaarder uitgevoerd zou zijn. Nogmaals, voor dagelijks verkeer geen enkel probleem, maar voor de langere ritten zou ik dat waarderen.


9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Citroën C4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.