Citroën C5 Tourer 2.7 HDiF Exclusive (2008)

autoreview

Citroën C5
Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5

Signalement

UitvoeringC5 Tourer 2.7 HDiF Exclusive
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst6.894 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 6.894 km

Begin April deze auto besteld, samen met mijn vader, die gekozen heeft voor een C5 sedan 2.2 HDIF Exclusive. Lang getwijfeld tussen de Citroen C5 tourer en de nieuwe Audi A4 Avant . Mijn eerdere ervaring met citroen was positief en gezien de rij-impressies en testverslagen in verschillende media gekozen voor de citroen.

Ik heb de volgende opties erbij gekozen:
Metallic Lak (Gris Fulminator)
19" Lichtmetalen wielen met 245/40 R19 Michelin Pilot Sport2 banden
Panorama Dak
Pack Protection: Alarm met supervrendeling en zij-airbags achter
Pack Detection: Parkeersensoren voor
Pack Concert Exclusive: Navigatie inclusief Hifi systeem
Pack Business: Lederen bekleding, Xenon, Bestuurderstoel met massage, zonnechermen achterpassagiers.

Medio Augustus heb ik de auto in ontvangst mogen nemen en tot nu toe rij ik nog steeds met een grote glimlach in deze machine rond.
Wat een auto, de zescilinder diesel loopt als een zonnetje en in combinatie met de voortreffelijke zestraps-automaat, die je niet voelt schakelen, is dit een waar genot. Mijn vorige auto, een Audi A4 Avant quattro, was uitgerust met een s-line sportonderstel, de 19'' banden op de citroen zullen echte hydropneumaten verafschuwen, ik vind het een heerlijkheid in deze combinatie. Net wat stugger dan de standaar 18'' die onder de V6 versies liggen. De 19'' banden hebben een groot nadeel: ze zijn echt vreselijk duur en hebben moeite met grip in natte omstandigheden. Het rijcomfort is aangenaam! Heerlijk zoef je over alle wegen heen! En in combinatie met de mooie velgen is het met recht een plaatje!!

OP naar de binnenkant.
De stoelen zijn zeer goed instelbaar, de rugleuning van de voorstoelen kan aan de bovenkant ook nog naar achter en naar voren versteld worden, zo is een goede zit gegarandeerd. De stoelen missen echter wat zijdelingse steun, vooral deze comfort stoelen, jammer! Het stuurwiel heeft een vast kern en is voorzien van een oerwoud aan knoppen, veel te veel, nu na 4 maanden weet ik nog niet waar wat zit! Het stuurwiel zelf ligt heerlijk in de hand, heeft een verdikking op 10 voor 2 voor als je wilt racen.

PROBLEMEN

  • 6.894 km

geen

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.