Citroën C5 Break 2.0 HDiF 16V Ligne Prestige (2005)

autoreview

Citroen C5 Break
Citroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieur

Signalement

UitvoeringC5 Break 2.0 HDiF 16V Ligne Prestige
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf96.355 km
KM-stand laatst258.713 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

APK en grote beurt

  • 177.029 km

Na een 2-tal Laguna's weer een ander merk gekozen; een Citroen C5 Brk 2.0 HDi(F) in dec kleur donkerblauw. KM stand bij aanschaf 96K , de Laguna was ik na 4,5 jaar een beetje beu. De C5 is zeer comfortabel en erg luxe. De hydractive 3 vering is voor mij heerlijk, je zweeft over de weg, hoewel korte ribbels wel gevoeld worden.
3 Maanden na aanschaf begon de koppeling te slippen als je in 4-5 vanaf lage toeren optrekt. Is door de verkoper Civer Den Haag vervangen, sindsdien geen problemen meer. Een enkele keer heeft de motorsturing een fout gedetecteerd die er na een of 2 dagen weer uit ging. De APK's tot nu toe geen problemen, 1x een keerring van een aandrijfas. Bij de 180K beurt Nov 2011 (DB, multiriem, waterpomp) ook 2x stofhoes en 1x beschadigde gordel, 1x accu. Voorbanden al 30K met nog 5mm profiel, AB nog 4-5 mm. In eigenregie ook nog 2x gasdempers van de achterklep vervangen.. Verder geen problemen, verbruik ligt op 6-6,4 ltr/100km bij gemengd AB/stad/buitenweg.

update

  • 258.713 km

sinds de vorige update bij km 177k geen rare dingen meegemaakt, de reguliere APK en OH beurten zijn de enige grote kostenposten. Wel al 2x een nieuwe voorruit moeten (laten) plaatsen, 1x een scheur vanaf rechts halverwege de raamstijl, de 2e een scheur vanaf links onder. Beide keren a 82 Euro ER.
Op 26 sep 2014 de auto ingeruild op een Peugeot 5008 2ltr HDIF, dus dezelfde motor maar dan 150PK. De C4 Ph3 was te zwaar, te lage instap, te kleine bagageruimte. Mis el de HA3 vering.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.