Citroen C5 Aircross PureTech 130 Business Plus (2020)

autoreview

Citroen C5 Aircross PureTech 130 Business Plus (2020)

Signalement

UitvoeringC5 Aircross PureTech 130 Business Plus
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf74.860 km
KM-stand laatst85.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Goede auto, maar,,,,.

  • 85.000 km

Na diverse verschillende auto's ( en niet alleen Citroëns) te hebben gehad, was de laatste een Citroen C4 Picasso. Een prima auto, die ons heerlijke reiskilometers heeft bezorgd. Zij het wel met een behoorlijk groot olieverbruik. Maar soms wil je wel eens iets anders. Daarom in augustus 2024 bij dealer Broekhuis in Harderwijk een Citroen C5 Aircross uit 2020 met ongeveer 74680 km, op de teller. Een zgn. ex-lease auto. Prima auto, redelijk 'aan de prijs' met een jaar Bovag garantie en een tegenvallende inruilwaarde voor de Picasso met ruim 120.000 op de teller uit 2014. Maar dat was 'eigen' keuze! Inmiddels al weer behoorlijke kilometers achter de rug, bestaande uit woon-werk; diverse ritten Zaanstreek-Veluwe vv. achter de rug en onlangs een reisje Normandië, waarbij 1675 km. werden afgelegd. Dit alles zonder problemen, met dien verstande dat de 'koppeling' , al dan niet bedraad met de boordcomputer, nogal eens te wensen overlaat. Veelal werkt het naar behoren; vaak helaas ook niet, hetgeen tot de nodige frustraties heeft geleid. Volgens insiders is dit een bekend probleem van Citroën. Het zal de beruchte Franse slag wel zijn! Wat ook tegen viel is, dat de zgn. camera (dashcam) aan de voorzijde van het voertuig gemonteerd, niet echt werkt. Dat wil zeggen, de camera kennelijk wel, maar de'app', die de beelden zou moeten kunnen tonen, niet! Citroën Nederland geeft aan dat de app verouderd is en niet geactualiseerd gaat worden. Dit is bevestigd door de dealer, wat de camera dus feitelijk onbruikbaar maakt. Heel bijzonder, omdat dit onderdeel de veiligheid kan vergroten. Ben daarom benieuwd naar vergelijkbare ervaringen en vooral naar eventuele oplossingen. Bij het zgn. 'klimmen' in de heuvels van Normandië viel het op dat er bijtijds terug geschakeld diende te worden, omdat het vermogen van de auto onvoldoende bleek om in een hoge versneling 'de bulten' te bedwingen. De 6e versnelling is dan wat mij betreft nauwelijks bruikbaar. Al met al tevreden over de auto, waarbij met name de relatief lange rit geen problemen opleverde voor rug etc..... Wel benieuwd naar de komende jaren en kilometers en dan vooral hoe de auto zich verder gaat houden.

Citroën C5 aircross

  • 85.000 km

Prima auto. Goede 'zit'. Wat elektronische probleempjes. Rijdt heerlijk.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.