AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Citroen C5 Aircross PureTech 130 Business Plus (2019)

autoreview

Citroen C5 Aircross PureTech 130 Business Plus (2019)

Signalement

UitvoeringC5 Aircross PureTech 130 Business Plus
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst10.000 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Citroen C5 Aircross, 130 pk benzine

  • 10.000 km

Mijn eerste review hier.

Nadat ik van de wagenparkbeheerder te horen had gekregen dat ik een nieuwe auto uit kon zoeken had ik eigenlijk maar 1 auto op het oog. Ik rijd prive en zakelijk al meer dan 25 jaar grote Citroens. Van de CX naar de XM, terugschakelen naar een heerlijke Xantia, daarna twee keer een C5, tweede en derde type. Mijn vrouw rijdt al jaren in een C1. Ik lease sinds vier jaar, mijn eerste leaseauto was een Citroen DS5, iets te klein voor mij, maar een heerlijke comfortabele auto.
Na de testrit in de C5 aircross was ik gelijk verkocht. Gereden in een automaat met 180 pk, dat trekt mijn leasebudget niet. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb gekozen voor de 130 pk benzine, handgeschakeld maar met elke denkbare optie omdat het een businessplus model betreft, alleen nog de blauwe kleur, het schuif/kanteldak en de zwarte wielen aangevinkt, toen kon het wachten beginnen.
Zes weken geleden opgehaald, inmiddels de eerste 10.000 km gereden. En ik moet zeggen, dat was helemaal geen straf.
het rijden:
Het is geen snelheidsmonster, hij komt prima mee in het verkeer zonder uit te blinken in snelheid. Hij is erg stil, reageert direct op gas en rem, stuurt een beetje indirect. Maar alles met een heerlijk comfort zonder te deinen, comfy stoelen maken het af. Wel een beetje spijt dat ik geen automaat heb aangevinkt.
multimedia:
Een echte tomtom is wel een hele grote verbetering met het oude PSA systeem vanuit de DS5, snel opgestart via voice, verkeersinformatie is accuraat. Ook richting Italie was dat dik in orde. Carplay kende ik nog niet, maar vanaf nu wil ik niet meer zonder.
Looks:
Hij heeft een aparte kleur, ik voeg de foto zo nog even toe. Met de zwarte wielen is het een erg opvallende auto. Hij zorgt voor veel draaiende hoofden, misschien ook omdat er nog erg weinig van rondrijden op het moment.
verbruik:
Valt me een beetje tegen met 1:12. Maar ik ben ook nooit een hele zuinige chauffeur geweest.
Ik meld me binnenkort wel weer voor een update.

foto

  • 10.000 km

ik heb een foto toegevoegd, zie hem alleen niet terug.

uitvoering

  • 10.000 km

Op de vraag waarom deze uitvoering kan ik kort zijn. Mijn leasebudget is beperkt bij een non-profit organisatie. Als prioriteit had ik de business plus uitvoering met elke denkbare optie. Mijn vrouw wilde in ieder geval de kleur tijuna blue, zwarte velgen en een schuif-kanteldak. Omdat de automaat een stevige meerprijs heeft paste dat, en de diesel, niet meer in het budget.
Ik moet zeggen, ik vind het wel een fijne bak in combinatie met deze motor, hij schakelt soepel en heeft genoeg vermogen. De vakantie naar Italie zorgde voor extra kilometers, maar hij reist nog comfortabeler dan mijn vorige auto's. Alleen de C5 exclusive met automaat, het derde type, reisde qua comfort hetzelfde.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Citroën C5 Aircross

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren