Citroën C5 3.0 V6 Exclusive (2001)

autoreview

Citroen C5
Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5 - interieurCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieur

Signalement

UitvoeringC5 3.0 V6 Exclusive
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf159.500 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 38%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De bedoeling was om na de winter een andere auto aan te schaffen. Doch eerder besloten om deze auto te kopen omdat mijn vorige auto niet alleen op leeftijd begon te raken maar tevens een redelijke investering nodig had om veilig en prettig te blijven rijden.

Na een proefrit van dik 100km was ik overtuigd van de klasse en uitzondelijk goede staat van de C5. Alles functioneert naar behoren, geen piepje geen kraakje en onderhoud is door dealers uitgevoerd en gedocumenteerd.

Een gebruikte auto is altijd een gok (een nieuwe soms niet minder) maar gezien de prijs en historie van de auto als verkoper besloten tot koop van de C5.

Dit is tot nu toe geen review maar een kort verslag. De waarderingen zullen waarschijnlijk nog worden aangepast met wat km's achter de rug.

Update:

Na ruim 500km gereden te hebben bevalt de auto tot nu toe uitstekend.

De boardcomputer is ongeveer 10% te optimistisch, het verbruik is echter wat te verwachten valt gezien rijstijl en mix van stad en snelweg (1 op 9). Op langere ritten met cc is mogelijk tot 1 op 11 ook nog haalbaar.

Verder een heerlijke cruiser met geïntegreerde best netjes klinkende audio en climate control.

Hydractive 3 werkt prima en je hebt de beleving met een luxe auto op pad te zijn terwijl je een GTi (zeker in "sport") laat staan, gewoon kansloos.

Update:

Na een dikke 1000km te hebben genoten in deze auto, blijft mijn mening positief over de C5.

Nog steeds ben ik zeer onder de indruk van het verschil tussen een 406 en de C5. Te bedenken dat een 406 ook een zeer comfortabele auto is.

Met de Pug vaker naar Frankrijk geweest. Verheug me nu al op een lange rit met de C5 naar la douce France.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.