Citroen C5 2.0 HDi 110pk Ligne Séduction (2001)

autoreview

Citroen C5
Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5 - interieurCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieur

Signalement

UitvoeringC5 2.0 HDi 110pk Ligne Séduction
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf65.000 km
KM-stand laatst130.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ijzerslijpsel

  • 130.000 km

Toen ik lid was van de XM club kregen we een rondleiding in een Citroen garage over de nieuwe C5. De veerbollen waren veerschotels geworden en de LHM olie was nu oranje. Een belangrijk verschil was dan dat het veersysteem los was van de remmen en stuurbekrachtiging. Met de XM was dat allemaal op elkaar geïntegreerd. Toen de XM er de brui aangaf wegens overdruk van een zuigerveer maakte ik de stap naar een C5. In rijden was het weer een stap terug. De XM reed met het groene veersysteem veel beter. Toen uiteindelijk bleek dat er tijdens een beurt in het brandstof filter een behoorlijke laag ijzerslijpsel was gevonden. Wat betekende dit? Dit kwam door de brandstofpomp. Geweldig systeem dit nieuwe HDI common rail maar als er maar een piepklein ijzerkorreltje in zit dan draait de motor uiteindelijk alles aan gort. Dit was ook een veel voorkomend probleem met alle HDI motoren van Citroen en Peugeot. Toen laten repareren voor € 1800,- dit was achteraf het niet waard. Na nog geen twee jaren ingeruild op de opvolger en dit was de Picasso. Het verschil tussen die twee is dat de C5 een 1900 cc HDI motor had met 90 pk en de Picasso een 1600 cc HDI motor met 112 pk.

3,3
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens