Citroën C5 2.0 HDi 110pk Ligne Séduction (2001)

autoreview

Citroën C5 2.0 HDi 110pk Ligne Séduction (2001)

Signalement

UitvoeringC5 2.0 HDi 110pk Ligne Séduction
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf80.350 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Omdat mijn jaarkilometrage zo langzamerhand de 40.000 km begon te naderen, moest ik toch maar eens aan een diesel gaan denken. Op internet gezocht en een Citroen C5 gevonden die overigens pas in januari 2002 is gekentekend. Dat was wel heel wat anders dan de Xantia... Hoger, langer en breder en dat merk je als je in een parkeergarage denkt dat een gaatje groot genoeg is voor je wagen. Niet dus! Ik ben op dit moment erg tevreden over de wagen. Hij rijdt als het spreekwoordelijke zonnetje, is supercomfortabel met zijn speciale veersysteem en voldoet helemaal aan mijn verwachtingen. Meer eigenlijk, want hij is zo ongelooflijk veel stiller dan de benzine-Xantia hiervoor! Het windgeruis neemt boven de 140 km/u wel wat toe, maar blijft voor mij binnen acceptabele grenzen, maar het motorgeluid is supergoed gedempt. Wel is de auto duidelijk gevoeliger voor zijwind, maar dat kan ook aan met name de grotere hoogte liggen. Achterin is de ruimte zeer goed te noemen, zonder dat je als voorpassagier moet inleveren. En dan een blik onder de motorkap. Wat een verschil met de tijd dat ik nog in 2CV´s, Dyanes, Ami´s en GS-en reed. Alles even netjes afgewerkt en afgedekt met platen. Geen onhandige steunstang, maar gasveren die de motorkap openhouden! Dat is toch wel anders geweest bij Citroen! Ook de bagageruimte mag er zijn. Het echoot er niet, maar het scheelt niet veel. Volgens fabrieksopgave zou de ruimte niet veel groter zijn dan bij de Xantia, maar er past wel veel meer in. Begrijpt u het?
Samengevat is de C5 een auto die mij alleen nog maar verder van mijn idee overtuigt, dat Citroen rijden nog zo gek niet is. De prijs/kwaliteitverhouding is uitermate gunstig te noemen.
Volgende week ga ik voor het eerst met de caravan aan de trekhaak rijden. Ik weet eigenlijk nu al, dat ook dat een positieve ervaring zal zijn.
En dat is nu, ruim 3 jaar later allemaal bewaarheid geworden! Ik heb de auto gisteren ingeruild met 190.000km op de teller voor een nieuwe Citroen C4 Picasso 5-zits met 2.0HDIF motor. Maar ik kan naar eer en geweten zeggen, dat ik dat met pijn in het hart heb gedaan. De volgende eigenaar zal er een perfecte auto aan hebben.

PROBLEMEN

Geen!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.