Citroën C5 2.0 HDi 110pk Ligne Prestige (2001)

autoreview

Citroen C5
Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5 - interieurCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieur

Signalement

UitvoeringC5 2.0 HDi 110pk Ligne Prestige
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2001
KM-stand laatst150.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

achterdraagarm lagers

  • 150.000 km

Ik rij al jaren Citroen. Eerst een aantal BX'en daarna een Xiantia. Dit waren altijd wagens op LPG omdat ik veel km rij. De wagen waren ook altijd een jaar of 7 oud als ik ze kocht. KM stand dan rond de 150.000. De BX'en reden zonder problemen. Met het model uit 1990 heb ik 400000 km mee gereden met alleen onderhouds kosten. Via mijn werkgever mocht ik gaan leasen. Dat werd in 2001 direct de nieuwe C5. Wat een fantastiche bak. Fijne diesel veel comfort en veel ruimte. Na de lease periode kocht de wagen om prive mee te rijden. Na een korte tijd begon ik een piepje te horen als ik over drempels reed. Dit groeide in een aantal weken uit tot een enorm gekraak aan de achterzijde. Ik heb de wagen laten nakijken en de achterdraagarmlagers waren versleten. Dit gebeurde maar zelde en de garage deed een beroep op citroen voor een coulance regeling. Dit werkte niet omdat er teveel km op de teller stonden. Kosten een kleine 1000 euro. Nou ja de wagen was weer kraak vrij en de liefde was weer hersteld. In 2007 kocht een nieuwe C5 en wat schetst mijn verbazing. Na nog geen 100.000 km waren de achterdraagarm lagers versleten. Wederom was het verhaal dat het nooit voorkwam. Gelukkig was dit nog in de lease periode. Maar ja na de reparatie was wederom de liefde hersteld

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.