Citroën C4 Picasso 2.0 HDIF Exclusive EGS (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C4 Picasso HDi 150 Exclusive |
---|---|
Versnellingen | 6, Semi Automaat |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand laatst | 186.723 km |
En eindelijk was hij er...
- 1.000 km
Op 18 juni 2011 hebben we onze nieuwe auto, de Citroen C4 Picasso 2.0 HDIF Exclusive EGS bij dealer van Wijngaarden in Rhoon opgehaald. Op 28 december 2010 was hij al besteld, tegelijkertijd wetend dat dit type Picasso op zijn vroegst pas begin maart in deze uitvoering naar Nederland zou komen. Mede door de narigheid als gevolg van de tsunami in Japan is het nog wat later geworden. Gelukkig kwam Citroen Nederland ons zeer royaal tegemoet door de extra kilometers voor haar rekening te nemen, waardoor de afgesproken inruilprijs gehandhaafd bleef. Chapeau Citroen Nederland!
Bij de aflevering heeft de garage ons goed, geduldig en uitgebreid geholpen en duidelijke uitleg gegeven over de meeste accessoires. Zo werden desgevraagd door de medewerker bijvoorbeeld ons beider I-Phone op de blue-tooth geinstalleerd! Ook de andere zaken, waaronder het navigatiesysteem, zijn correct en professioneel besproken.
Het is onze tweede Citroen C4 Picasso (en als ik goed geteld heb onze achttiende Citroen). Deze keer is het een zwarte waar we 18" velgen onder hebben laten zetten. Ook hebben we het Pack Detection (meedraaiende bi-xenon verlichting, Lane Departure Warning System en verwarmde voorstoelen) erbij besteld. Tenslotte hebben we nog drempelstrips bij alle 4 portieren, een drempelstrip bij de achterklep en een trekhaak eronder laten monteren. Uiteindelijk kopen we zo'n dure en sterke uitvoering om goed met de redelijk grote en zware caravan uit de voeten te kunnen... (Een Kip Grey Line Special 47 TDB van 1500kg).
In de auto vallen onmiddellijk de grotere stoelen op. Ze zitten vooralsnog prima, maar we gaan het echt merken hoe ze zijn als we over niet al te lange tijd weer door Frankrijk en Spanje gaan trekken met de caravan erachter.
Hopelijk merk ik dan ook iets van de sterkere motor, nu met 150 pk (voorheen 136) en een koppel van 300 Nm (voorheen 270).
Daarnaast valt op dat het navigatiesysteem er erg mooi uitziet. Of het ook goed werkt weet ik nu nog niet, maar daar zal ik later over schrijven.
Tussentijdse update (26 juni 2011)
Omdat we gisteren een lange rit van in totaal bijna 500 km hebben gemaakt even een tussenverslagje. De auto reed als de beste, de stoelen bevielen goed en het geluidsniveau in de wagen was lager dan in de vorige.
Het navigatiesysteem werkt goed en wanneer je van de voorgestelde route afwijkt wordt er heel snel een nieuwe route berekend.
Kortom opnieuw een positieve ervaring met dit type Citroen!
Hopelijk gaat het brandstofverbruik nog wel omlaag als de motor is ingelopen, want gisteren was het verbruik 1 op 13,5 waar we met de vorige C4 Picasso op 1 op 15,5 uitkwamen op een soortgelijke rit...
Tenslotte merken we dat de hele auto veel mooier en meer solide is afgewerkt. Zo gaan de portieren met een vertrouwenwekkend kluisgeluid dicht. En dat was bij de vorige minder het geval. Ongelooflijk hoe Citroen een auto, eenmaal doorontwikkeld, opnieuw een gevoel van "helemaal nieuw" weet te geven!
Een vervolg op deze review zal ik eind augustus toevoegen.
De eerste grote reis met de caravan
- 7.500 km
Vanuit Nederland naar Frankrijk en Spanje geweest met de nieuwe auto. In totaal ruim 6400 km gereden, waarvan het grootste gedeelte met onze caravan erachter. Het gemiddelde verbruik was deze reis 1 op 11,3, hetgeen voor het rijden met de zware caravan een meevaller was.
De auto heeft zich prima gehouden. Ik heb niet, zoals bij de vorige, olie hoeven bijvullen.
In de Pyreneeen en de Alpen was goed te merken, dat deze motor zo'n 10% sterker is dan de vorige. Ook reed de auto soepeler dankzij het 10% hogere koppel.
De stoelen bevallen goed. We hebben stukken van maximaal 650 km met de caravan gereden (en dus met een niet al te hoog gemiddelde) en waren zeer tevreden.
Omdat je tijdens een vakantie nogal eens wat in de auto gooit tussen de voor- en achterstoelen, gaat er wel eens wat mis. Plotseling begon mijn vrouw te klagen over de temperatuur in de auto. Wat bleek? Per ongeluk was er wat langs de draaiknop ven de stoelverwarming gegaan, zodat die aanstond... Daar kan zelfs de goede klimaatregeling niet tegenop!
Het navigatiesysteem doet zijn werk naar behoren. Omdat ik ook een TomTom met live-services heb, heb ik die ook gebruikt. De Citroen-navigatie was goed voor wat betreft de te rijden route en het op tijd aangeven van de aanwijzingen. De TomTom was sneller met het opmerken van files en andere belemmeringen. Ook berekende de TomTom sneller alternatieve routes. Ik blijf de TomTom dus gebruiken bij langere trajecten, met name in het buitenland.
De EGS is beter dan de vorige semi-automaat. Ik vind wel dat hij af en toe wat bruusk aangrijpt wanneer je "flippert" met de caravan achter de auto, maar in de automaatstand is hij (zeker wanneer je solo rijdt) zijdezacht. Ik heb nooit in een volautomaat gereden, maar ik denk dat die nog steeds sneller schakelt dan deze sterk verbeterde versnellingsbak. Voor mij is de bak goed genoeg, want ook wanneer je niet als eerste bij het verkeerslicht weg bent, sta je bij het volgende verkeerslicht weer naast de sprinter die zo snel weg was...
Al met al wederom zeer positieve ervaringen met de C4 Picasso! Wordt vervolgd.
Saai (dat er niets te melden valt)?
- 12.000 km
Zonder enig probleem de 12.000 kilometer bereikt. Het verbruik schommelt tussen de 1 op 15 en 1 op 16, afhankelijk van het feit of er meer of minder op de snelweg wordt gereden. Beslist een goede score voor een zo zware auto!
Eind deze maand laat ik de winterbanden eronder zetten. Het zijn Michelin Alpins, die bij de Consumentenbond als goed uit de test kwamen. Niet de beste, maar wel de beste prijs/kwaliteitverhouding. Ik heb bij die 16 inch velgen wel de originele wieldoppen besteld, want zonder vind ik er echt niet uitzien...
Winterbanden
- 13.417 km
Afgelopen woensdag zijn de winterbanden eronder gegaan. Ik heb ze gekocht op stalen velgen. We willen in februari de sneeuw in in Frankrijk en als er dan sneeuwkettingen om moeten beschadigen die eventueel lichtmetaal. En dat is toch zonde, niet waar?
Wel heb ik er de originele wieldoppen op gekocht, die ook op mijn vorige C4 Picasso Ligne Ambiance zaten. Zwarte stalen velgen vind ik een armoedig gezicht...
Er zijn Michelins onder gekomen van het type Alpin in de maat 215/55/16. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen, want het is voor het eerst dat ik winterbanden heb. Bij bijzonderheden houd ik jullie op de hoogte.
Overigens, de eerste bijzonderheid is er al. Op mijn zomerbanden zitten bandenspanningsdetectoren en die heb ik nu niet. Ik krijg nu telkens een melding dat de bandenspanningscontrole niet is gelukt. Zelf kwam ik er niet uit, of deze functie middels de boordcomputer uit is te zetten. Dus ben ik teruggegaan naar de garage. Maar ik was gelukkig niet zo dom als ik dacht: zij wisten het ook niet. Er is inmiddels navraag gedaan bij Citroen Nederland. Via de computer in de garage waarmee de auto wordt uitgelezen is de melding uitgezet. Nu moet er wel aan gedacht worden als de zomerbanden er weer op gaan om het systeem ook weer aan te zetten...
Het blijft vooralsnog een saai verhaal...
- 20.176 km
Gisteren de 20.000 km-grens gepasseerd. De auto doet wat hij moet doen. Zonder enig probleem gereden tot nu toe.
Ik ben blij met de winterbanden die eronder zitten. Zeker nu er morgen sneeuw voorspeld wordt en we de dag erna zo'n 500 km moeten rijden...
Als er wat bijzonders te melden valt, zal ik dat doen. En anders blijft gelden: geen bericht is goed bericht! Vooralsnog ben ik uitzonderlijk tevreden.
PS Het moet me wel van het hart dat ik het videofilmpje van dit type auto op deze site sterk overdreven vind voor wat betreft de duikneiging van de auto bij het schakelen. Ik kan ook zo'n filmpje maken door even op het rempedaal te gaan staan en dan snel weer gas te geven!
Bijna 25.000 km
- 24.553 km
De rit naar Frankrijk is probleemloos en heel vlot en zuinig verlopen. In iets meer dan 9 uur waren de 940 kilometers afgelegd, ondanks veel drukte op de weg. Het verbruik bedroeg slechts 1 op 16,6, voorwaar een hele nette score!
De Michelin Alpins zijn bijzonder goed bevallen. Ze veroorzaken wel iets meer geluid dan de Primacy's, maar erg groot is het verschil niet. De sneeuwkettingen heb ik niet hoeven te gebruiken, want de wegen waren keurig schoongemaakt.
Ook de terugweg is op dezelfde vlotte en zuinige manier verlopen.
Inmiddels is op mijn i-Phone na enige hulp van Citroen Nederland ook e-touch actief. Ik krijg nu keurig statistieken van het verbruik en de CO2-uitstoot door, alsook de kilometerstand waarbij de laatste melding wordt gedaan. Het heeft even geduurd, maar er bleek een fout in de Franse software te zitten...
We gaan vol vertrouwen verder en van eventuele bijzonderheden zal ik u op de hoogte houden. Zijn die er niet, dan schrijf ik het volgende stukje pas na de 30.000 km-beurt.
Wat een heerlijke auto!
- 32.712 km
Inmiddels heeft de auto de 30.000 km-beurt gehad. Niets bijzonders valt er te melden. Maar dat mag je van zo'n jonge auto ook verwachten, niet waar?
We zijn met de caravan erachter naar Frankrijk geweest. Deze keer heb ik helemaal op de EGS gereden. Die deed dat een stuk beter dan de EB6V-bak in de vorige C4P. Toen heb ik alsmaar met de flippers geschakeld omdat de bak te snel opschakelde. Weer een stukje doorontwikkeling waar je met een langer rijdend model voordeel van hebt!
Ik geniet nog iedere kilometer die ik rijd met deze auto. Er volgt weer een aanvulling zodra er nieuws te melden is of als de 60.000 km-beurt is geweest. En, aangezien we deze zomer met de caravan naar Spanje gaan, zal dat wel niet al te lang duren!
Toch eventjes een tussendoor verslag
- 43.217 km
Ik had aangegeven om pas na de 60.000 km-beurt weer verslag te doen, tenzij er zich iets bijzonders voordeed. Er is niets bijzonders gebeurd, maar ik wil toch laten weten dat ik steeds blijer ben met deze comfortabele krachtpatser. Wat rijdt deze auto comfortabel, zuinig (1 op 16,3 gemiddeld, zonder caravan natuurlijk) en wat is het een stille auto! Kortom: een aanrader voor mensen die geen sprintjes willen trekken maar wel van een snelle stayer houden.
Winterbanden, dat is alles...
- 47.000 km
Op 21 november zijn de winterbanden weer gemonteerd. Verder valt er niets te melden. De auto rijdt als een zonnetje en ik heb geen tussentijds bezoek aan de garage hoeven brengen. Kortom: de auto doet waarvoor hij is gekocht: je op een comfortabele manier vervoeren! En daar gaan we na de Kerstdagen weer van genieten als we naar Frankrijk gaan. In 1 ruk naar Annecy (bijna 1.000 km)en zo fris als een hoentje uitstappen. Net als vorige keer is er 1 stop gepland in Luxemburg voor brandstof en toilet. Dat moet weer lukken!
Niets bijzonders, of ????
- 58.017 km
De auto gaat naar de 60.000 km toe en dus is er een afspraak gemaakt voor de tweede beurt. Dan worden ook de zomerbanden weer gemonteerd. Daar ben ik erg blij mee, want het 18" lichtmetaal staat de auto toch echt veel beter dan het 16" staal met de winterbanden, ondanks de originele Citroen-wieldoppen.
De titel doet vermoeden, dat er iets opzienbarends is gebeurd. Dat is eigenlijk ook wel zo. Er is niet 1 storing opgetreden in al die tijd. En als je van oudsher in Franse auto's rijdt, of, zoals in mijn geval Citroens, dan is dat iets wat heel positief is. Net als de vorige C4P heeft ook deze nog geen steek laten vallen!
Natuurlijk hoort dat ook zo, maar nadat ik op de Autoweek-site las, dat notabene een premiummerk als Audi het lijstje met meeste mankementen aanvoert, mag dit goede bericht over Citroen ook wel eens benadrukt worden.
Mochten er bij de beurt bijzonderheden zijn, dan meldt ik dat aan u, anders gaan we op naar de 90.000 km! Hopelijk tijdens een warme zomer, want die kunnen we zo langzamerhand allemaal goed gebruiken.
De tweede beurt
- 59.990 km
De auto was toe aan zijn 60.000 km-beurt. Bovendien mochten de zomerbanden met het 18 inch lichtmetaal er weer onder. Dan ziet de auto er toch wel een heel stuk beter uit dan met de 16 inch stalen velgen, ondanks de op zich mooie wieldoppen.
Er zijn geen bijzonderheden aan de auto geconstateerd. Alles functioneerde zoals het hoorde. De software is ge-update, maar mij is niet duidelijk wat dat verder heeft ingehouden.
Opvallend vond ik wel dat mijn rechter achterband bijna aan vervanging toe is. Tot nu toe waren dat altijd de voorbanden...
Volgende week naar Frankrijk met de caravan er achter om iedere kilometer weer van dit rastrekpaard te gaan genieten!
Superzomer!
- 74.669 km
De zomervakantie zit er weer op helaas. Wat een mooie zomer is het overal geweest! Ook wij hebben genoten in Frankrijk en Spanje. De C4 Picasso heeft zich ook bij de uitzonderlijk hoge temperaturen, met de zware caravan erachter, weer kranig geweerd.
De hele (bijna) 5.000 afgelegde kilometers niet een keer een probleem gehad. En wat waren we blij dat de airco het, ondanks het grote glasoppervlak, goed kon bijhouden om het in de auto aangenaam te maken!
Vlak voor de vakantie zijn er 2 nieuwe (wel dure) zomerbanden gemonteerd. De rekening bedroeg 520 euro... Dat is het enige wat er aan onderhoud te melden valt. Op naar de 90.000 km-beurt!
Flinke tegenvaller, maar wel coulance
- 86.475 km
Bij het wisselen van de winter- naar de zomerbanden constateerde de garage dat er zich een lekke pakking tussen de halfautomatische bak en het motorblok bevindt. Een nieuwe pakking kost nog geen € 30,=, maar de hele operatie kost door de moeilijke plaats bijna € 1300,-, mede omdat het hele karwei 8 1/2 uur werk is.
Omdat de auto nog geen 3 jaar oud is en relatief weinig kilometers heeft gereden heeft de garage coulance aangevraagd bij Citroen Nederland.
Ik heb inmiddels te horen gekregen dat Citroen Nederland 40% voor zijn rekening neemt. Een mooie geste, maar ik blijf toch met een behoorlijk tegenvallende rekening zitten....
En dan te bedenken dat de vorige C4P 2.0 HDI die ik heb gehad zonder problemen dik 140.000 km heeft gereden!
De auto bevalt veel te goed om hem hierom weg te doen. En we gaan dan ook gewoon doorrijden.
De reparatie gaat op 22 mei a.s. plaatsvinden. Mochten zich bij deze ingreep nog bijzonderheden voordoen, dan meld ik dat na die tijd.
De auto krijgt bij die gelegenheid gelijk de 90.000km-beurt, 2 nieuwe banden en voor het eerst een APK.
Als vanouds
- 97.354 km
De grote reparatie is voor de zomervakantie uitgevoerd. Naast de genoemde zaken heeft men, toen de motor toch uit de auto was gehesen en er gemakkelijk bij kon, ook de al enigszins versleten koppelingsplaten vervangen. Nu hoefde ik alleen de materiaalkosten te betalen. De zware caravan laat hier dus wel zijn sporen na... Ik heb besloten om de caravan in het vervolg niet meer met de auto, maar met de caravanmover op de kampeerplaats te zetten. Juist dat langzame manoeuvreren is voor de koppelingsplaten erg slecht.
De auto heeft de hele vakantie zowel met als zonder caravan gefunctioneerd alsof er nooit iets aan de hand is geweest. We zijn dan ook volkomen ontspannen en tevreden na zo'n 4.500 km weer thuisgekomen.
Het blijft een heerlijke reisauto en een uitstekende caravantrekker!
Een ton verder
- 100.017 km
De eerste ton zit erop. Behalve de eerder gemelde reparatie valt er niets bijzonders te vermelden, of het moet zijn dat de auto nog steeds probleemloos zijn werk doet (maar dat is niet bijzonder).
Vandaag zijn de winterbanden er weer onder gegaan en moet ik het dus een paar maanden stellen met metalen 16" velgen met Citroen-wieldoppen in plaats van de 18" lichtmetalen velgen. Minder mooi, maar ik heb voor deze winter(?)periode toch maar het zekere voor het onzekere genomen. Wordt vervolgd...
APK en beurtje
- 108.635 km
Omdat de APK afliep moest de auto naar de garage. Er is klein onderhoud uitgevoerd en de APK leverde geen bijzonderheden op. Wel meldde de garage dat de bedieningsknop van het linker voorraam niet altijd functioneerde. Toen ik hoorde dat de prijs van vervanging rond de 200 euro zou liggen heb ik dat voor lief genomen.
Zodra er bijzonderheden zijn of er weer een onderhoudsbeurt is geweest meld ik mij weer.
Winterbanden
- 116.000 km
Vandaag de winterbanden eronder laten zetten, werd wel tijd qua datum, maar niet qua temperatuur...
Twee weken geleden de auto van binnen en buiten laten cleanen, de motorruimte laten schoonstomen en de lak laten verzegelen. Ik hoop er nog jaren mee te rijden en dan is dat wel de moeite waard.
En verder: geen bijzonderheden, nog steeds probleemloos en comfortabel om in te rijden en hopelijk nog heel lang dus!
Onverklaarbaar
- 117.387 km
Geen grootse narigheid of zo, maar juist iets heel onbegrijpelijks. Het lampje dat onderin de linker buitenspiegel zit hangt er ineens onder aan de elektriciteitsdraadjes. Hoe dat heeft kunnen gebeuren is een raadsel, want het zit volkomen glad weggewerkt in de spiegel en ik ben ook nergens met de spiegel door struiken gereden of zo... Voor nog geen € 8,= zit er een nieuwe in, maar toch...
Verder alleen maar heel tevreden, de auto blijft als een zonnetje lopen, ook nu hij veel minder dan voorheen wordt gebruikt.
Sinds begin december zitten de winterbanden er weer onder.
Weer pech!!!
- 124.539 km
Na een vakantie van 3 1/2 week in Frankrijk begon er een melding over de werking van de automatische koppeling te verschijnen in de display. Desondanks vanuit Arlon in België toch nog met de caravan erachter vertrokken en uiteindelijk in Nederland nog geen 3 km van huis gestrand omdat de bak niet meer in een versnelling wilde springen.
In de garage bleek er een oliedrukleiding die de automatische koppeling aanstuurt lek te zijn. Die is gerepareerd, verder heeft de auto een beurt en een APK-keuring gehad en op zijn vijfde verjaardag staat hij er weer bij als nieuw.
Mijlpaaltje...
- 135.000 km
De 135.000 km gepasseerd. Nog steeds dik en dik tevreden. Niets bijzonders te melden, anders dan dat. Oh ja, de winterbanden zitten er weer onder en dan mis ik dat grotere lichtmetaal direct...
Zomerbanden en remblokken en -schijven
- 140.000 km
De zomerbanden met de mooie velgen zijn er weer onder gezet. Zoals ik al vermoedde zijn de winterbanden gecupt en moeten de twee achterste exemplaren in het najaar door nieuwe worden vervangen.
Bovendien werd er tijdens het wisselen geconstateerd dat bij de eerstvolgende beurt (in juni) de remblokken rondom en de schijven voor moeten worden vervangen, Geen wonder als je weet dat van de 140.000 km tot nu toe er al zo'n 40.000 km met de 1500 kg wegende caravan zijn gereden....
Ik meld me weer na de beurt in juni, of eerder als dat nodig zou zijn, maar dat hoop ik natuurlijk niet!
Jaarlijkse beurt
- 144.000 km
De auto heeft vandaag zijn jaarlijkse beurt en APK gehad. Naast het normale onderhoud zijn de schijven voor en de remblokken rondom vervangen. Daarnaast ook de 2 voorbanden, die vanwege de 18 inch velgen duurder zijn dan de standaardbanden. En toch vind ik die 18 inch velgen de auto heel erg goed staan en heb ik die meerprijs er voor over! Behalve een deurvanger die erg kraakte en vervangen moest worden , waren er geen bijzonderheden. We gaan het komende gebruiksjaar weer met vertrouwen tegemoet!
Een echte diesel, hij blijft gaan
- 144.121 km
De auto heeft de jaarlijkse beurt en de APK gehad. Behalve de remblokken , de schijven voor en 2 nieuwe voorbanden waren er geen bijzonderheden.
Het blijft een heerlijke reisauto en omdat ik een rijke uitgeruste wagen heb, ben ik voorlopig niet van plan hem weg te doen. Daar komt als tweede reden bij dat de 2-liter diesel automaat niet vaak tweedehands op de markt komt in de exclusive-uitvoering. En met name die 2-liter diesel is waarom hij de caravan zo goed aankan, dus daar wil ik zeker niet van af!
Maar het belangrijkst is dat ik comfortabel rijd in een auto die er nog pico bello uitziet en geen mankementen vertoont.
Vakantieperikelen
- 151.441 km
De vrijdag voor wij met de caravan zouden vertrekken kreeg ik de melding dat het roetfilter verstopt zou zitten. Snel naar de garage die een regeneratieprogramma gedraaid heeft en dat meldde na afloop dat het roetfilter weer bruikbaar was.
Ongeveer 3 weken later in Spanje kreeg ik de melding dat het niveau van de vloeistof voor het FAP (roetfilter) laag was. De Spaanse monteur was zo slim om de taal van het display op Spaans te zetten en meldde mij dat ik die middag terug kon komen. Geen mañana mañana dus, want ik werd die middag keurig geholpen en na een uurtje en een proefrit kreeg ik de auto weer in goede conditie terug.
Zoals uit mijn kilometerstand blijkt zijn we na ruim 5500 km met caravan in de vakantie de 150.000 km grens overschreden. Op naar de 200.000 km!
Problemen met de climate control
- 153.862 km
Onderweg naar een afspraak besloeg de auto helemaal aan de binnenkant. Nadat ik aan de kant was gaan staan en van alles probeerde met de climatecontrol bleek die niet meer te werken. Afspraak afgezegd en naar de garage toe. Daar bleek dat de kachelweerstand kapot was. Gelukkig was ik er om 11 uur 's ochtends en konden ze het onderdeel diezelfde dag nog om 16 uur in huis hebben. Aan het einde van de middag was de boel gerepareerd en kon ik weer verder met een prima functionerende climatecontrol!
En verder is en blijft het een heerlijk rijdende en presterende reisauto...
Jaarlijkse beurt en APK
- 163.254 km
De C4P is naar de garage geweest voor de jaarlijkse beurt en de APK. Behalve het reguliere onderhoud was er een bevestigingsklem van een hoes van de aandrijfas verdwenen. Die moest dus worden gemonteerd. Verder waren er geen bijzonderheden. Kortom: ik ben een zeer tevreden berijder van deze auto en houd hem dan ook nog zo lang als het kan.
De 180.000 km gehaald en gelijk een beurt en APK
- 179.985 km
De auto is voor de jaarlijkse beurt en APK naar de garage geweest. Door steenslag was de condensor van de airco lek geraakt. Daarnaast zijn er twee nieuwe banden achter gemonteerd. Verdere bijzonderheden waren er niet en we gaan dus vrolijk verder naar de 200.000 km! Van kraakjes of rammeltjes is geen enkele sprake en dat was in het verleden wel eens anders bij Citroën...
Een prettig afscheid
- 186.723 km
Toen ik op zaterdag 9 november naar de garage ging voor de bandenwisseldag stond er op de parkeerplaats een zwarte C5 Aircross. Terwijl mijn banden werden gewisseld raakte ik in gesprek met de verkoper. Hij vertelde dat het een demo betrof met nog geen 7000 km op de teller en voorzien van vele extra's. We hebben afgesproken om na het weekeinde te kijken of we tot zaken konden komen, en dat is gelukt. Hierover verder in mijn nieuwe review van de C5 Aircross.
De C4P beviel mij aldoor heel erg goed. Weliswaar was er af en toe een tegenvaller, maar over het geheel genomen was het een goede en fijne reisgenoot en een prima caravantrekker. Nog nooit eerder heb ik zo lang en zo ver met een auto gereden, dus dat zegt genoeg.
Ik ben er zeker van dat de volgende eigenaar er een hele goede auto aan zal hebben, want hij is door mijn garage, Bennie Wilmink in Almelo, altijd uitermate goed en secuur onderhouden!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Citroën C4 Picasso 1.6 THP Selection EGS 7P, Automaat, Bluetooth, Cruise, Navi, Trekhaak, PDC
- 2012
- 118.159 km

Citroën C4 Picasso 1.6 VTi Tendance Clima Cruise Control LED All in Prijs Inruil Mogelijk!
- 2011
- 158.776 km

Citroën C4 Picasso 1.6 VTi Business|Navigatie|Climate Control|
- 2010
- 204.288 km