Citroën C4 Picasso 2.0 HDiF 138 Ligne Business (2007)

autoreview

Citroën C4 Picasso
Citroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zits

Signalement

UitvoeringC4 Picasso 2.0 HDiF 138 Ligne Business
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na veel bezoekjes aan de diverse showrooms heb ik uiteindelijk gekozen voor een zwarte C4 grand Picasso met de 2 liter diesel motor. Komend vanuit een Opel Zafira (bj 2004) moet ik zeggen dat de Picasso mij zeer goed bevalt, het weggedrag is prima, de motor is voorbeeldig, zeer sterk en fluisterstil. De gerobotiseerde versnellingsbak voldoet prima, het snel inhalen wordt echter wel vooraf gegaan door het bruut terugschakelen in de versnellingen, dit kost even wat tijd. Persoonlijk vind ik de auto prettiger als de flippers worden gebruikt.
Qua accessoires moet ik zeggen dat de Picasso zeer goed bedeeld is, ik heb gekozen voor de ligne business die veel extra’s bied.
Het verbruik op dit moment is 6,8liter op 100 km, (1 op 14.7) ik verwacht dat dit nog wordt verbeterd als de auto meer is ingereden.
De auto krijgt goedkeurende blikken van medeweg gebruikers en collegae, vooral het grote voorruit trekt veel nieuwsgierige blikken. Bijkomend voordeel van de grote glas oppervlakken is het goede zicht rondom. Bij de Opel had ik veel dode hoeken door dikke raamstijlen, bij de Picasso is dit een stuk beter.

PROBLEMEN

Tot nu toe geen problemen. Tijdens het ophalen van de nieuwe auto viel mij wel op dat de ligne Ambiance (waar de ligne business op gebaseerd is) niet is geleverd met het twee kleuring display (te verstellen van wit naar blauw). Tijdens de proefrit had het demo model wel zo’n mooi meerkleurig display. Citoen dealer Visscher in Culemborg heeft dit verschil in verwachtingen opgelost met een leuke vergoeding.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.