Citroën C4 Picasso 1.6 HDiF 110 Ligne Business (2007)

autoreview

Citroën C4 Picasso
Citroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zits

Signalement

UitvoeringC4 Picasso 1.6 HDiF 110 Ligne Business
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Tot mijn grote vreugde werd mij verteld dat de auto eerder al op 7 augustus geleverd kon worden.
Dit tot mijn verbazing daar er toch zo’n 3 tot 4 maanden levertijd op zat en ik nog maar een
maandje aan het wachten was.
Maar uiteindelijk was het dan zover.. Mijn nieuwe (gezins) leaseauto stond klaar in de garage.

Wat als eerste opvalt is de enorme voorruit. Dat was me tijdens proefritjes ook al opgevallen, maar
dat was al weer een tijdje geleden. Ook is de in vergelijking met mijn vorige auto de kofferbak
groot.

Eindelijk een automaat.
De eb6v rijdt naar mijn mening erg lekker. Ik weet dat hier veel verschillen van mening over zijn,
maar met een rustige rijstijl is dit toch een heerlijke bak. mocht je iets sportiever willen rijden is
het natuurlijk mogelijk om de flippers aan het stuur te gebruiken of de automaat te overrulen.

In tegenstelling tot was de leaflet van citroen zegt over de ligne business zou ik een tomtom 710
krijgen. De website van citroen zegt dat bij deze versie een tomtom XL europe geleverd wordt.
Uiteindelijk heeft de dealer mij een tomtom 910 gegeven. Zelf denk ik dat dit nog zal verschillen
per dealer.

Foto’s en overige updates volgen.

update 15-08-2007

ruim 2600km op de teller. we zijn even naar duitsland geweest, niet zozeer om de snelheid te
testen van de auto. hij zou 180 moeten kunnen en dat wil ik best geloven. maar de rust waarmee
je kan rijden en de ruimte vond ik een veel prettigere ervaring dan 200 over de autobahn
scheuren.

Nogmaals wil je een snelle sportieve auto, neem dan niet de citroen c4 picasso 1.6 of 2.0 benzine,
want dat zijn niet de sportiefste autos (neem dan een alfa). MAAR wil je rustig relaxed rijden met
veel comfort en ruimte, dan kan ik je deze auto zeker aanbevelen. Ja

PROBLEMEN

Tot nu toe geen problemen. Ook geen problemen bij aflevering.

Na 22000 km wel een probleempje.

1 van de gasveren van de achterklep is verbogen bij het dichtdoen van de achterklep. Ik heb geen
idee hoe het is gekomen. Ik kan de achterklep maar op 1 manier dicht doen en dat is met de klep.
Nu blijkt citroen nederland te vinden dat dit iets is wat nooit eerder is voorgekomen dus kennelijk
schade moet zijn. Ofwel geen garantie. Nu mag de dealer wel duidelijk aan mij gaan uitleggen op
welke manier ik dan een achterklep moet dicht doen. Uiteraard heb ik niet getracht deze via die
gasveren dicht te doen.

Een latere uitspraak volgt nog.

update 11-02-2008
nog steeds niets te horen gekregen over die veer, we wachten nog even af.

update 20-07-2008
Ik heb nooit meer iets vernomen van die veer, dus dat zal allemaal wel goed gekomen zijn. Wel
heb ik andere problemen gehad.
Een paar maanden geleden begon de eb6v te haperen en daarmee bedoel ik dat alleen de 3e en
de 5e versnelling niet normaal oppakte. Hij maakte eerst toeren alvorens hij echt in zijn verzet
kwam. Een software update heeft dit verholpen al heb ik het idee dat het nog steeds een beetje is
blijven hangen.

Vrijdag 18 juli mocht ik mijn volvo S60 D5 edition navigator ophalen en ik heb het idee dat de
citroen het er niet mee eens was. Op mijn weg naar huis nog voordat ik de S60 ging halen kwamen
er ineens een aantal meldingen op het scherm, emissie storing, asr/esp storing, electronische
handrem storing, service, en de performance van de motor was tot een totaal dieptepunt gezakt.
Op een parkeerplaats heb ik maar even de emergancy reset (auto uit en weer aan) gedaan in de
hoop dat het euvel verholpen was, maar dat was niet het geval. 1 keer goed gas geven en de
stress kwam er meteen weer in.

De dag erna (zaterdag 19 juli) de auto naar de garage gebracht waar hij vandaag (zondag) nog
steeds staat.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.