Citroën C4 Coupé 2.0 16V VTR+ (2005)

autoreview

Citroën C4 Coupé 2.0 16V VTR+ (2005)

Signalement

UitvoeringC4 Coupé 2.0 16V VTR+
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 37%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik ben in 2005 in dienst getreden bij een groot softwarehuis. Vers van de opleiding direct het bedrijfsleven in. Bij deze nieuwe baan hoort een leaseauto. Na vele testritten gemaakt te hebben, heb ik uiteindelijk voor de C4 coupé VTR+ 2.0 16v, zwart.

Ik viel als eerste voor zijn uiterlijk! Ik ben een gadgetfreak en naar mijn mening is dit één grote gadget van +/- € 24.500 (2005). Er zit echt alles op en aan! Standaard: Cruisecontrol, snelheidsbegrenzer, break-assist, hitte werende voorruit, regensensor, lichtsensor en natuurlijk een airco. Als optie heb ik een panoramisch dak genomen. Vooral aan het begin heb ik veel mensen te woord moeten staan bij de parkeerplaatsen en benzinestations. Ik heb ook een aantal thumps-up gekregen! Niet belangrijk, wel leuk!!!

’Onderin’ doet deze auto niet zo veel. Maar vanaf de 4.000 toeren is hij behoorlijk snel! Ik kan hem zonder problemen doortrekken naar +/- 6.200 toeren (in zijn 2 tot 101 km/u). De toeren kun je eenvoudig aflezen. Deze zitten namelijk net boven het midden van het middelpunt van je stuur (zie foto). Als je in de rode zone komt, kleurt het display rood. Je hebt dan het gevoel alsof je continu in je rug geduwd wordt. Let wel: je rijdt al snel 1:10 op deze manier.

Qua comfort niets te klagen. Heerlijke kuipstoeltjes met hele mooie ’3D bekleding’ die je in het bochtenwerk op je plaats houdt. Ik heb de auto nu ruim een jaar en nog steeds veel bekijks (vooral na een bezoek aan de wasstraat).

Kinderen kunnen zonder problemen achterin, maar vanaf de 1.75m wordt het krap. Niet zo zeer voor de beenruimte, maar wel hoofdruimte. Ik ben zelf 1.86 en ik zit achterin niet comfortabel. Maar goed, gelukkig ben ik de chauffeur! Voorin heb je echter een zee aan ruimte! Komt mede door het diepe dashboard. Als het budget het toelaat, zou ik zeker een panoramisch dak overwegen. Door het licht dat dan naar binnen schijnt ziet alles er nog veel ruimer uit!

PROBLEMEN

Omdat ik een auto heb uit de eerste lichting heeft mijn auto nogal last gehad van kinderziektes:

- Problemen met de remmen: Bij remmen boven de 100 km/u hevig trillend stuur. Ik heb 4 compleet nieuwe remmen gekregen (ik dacht ook van een ander merk).
- Cruisecontrol storing
- Bij warme temperaturen buiten, ging mijn spiegel ’hangen’

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Citroën C4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.