AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Citroen C4 Cactus PureTech 82 Shine (2017) #3

autoreview

Citroen C4 Cactus PureTech 82 Shine (2017)

Signalement

UitvoeringC4 Cactus PureTech 82 Shine
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst120.000 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

5 Jaar cactus Lease

  • 120.000 km

5 jaar geleden ben ik opzoek gegaan naar zoveel mogelijk auto voor zo min mogelijk geld. Er waren een paar eisen, climate controll, cruise controll, navigate en ruimte voor 4 personen en een hond. Daarnaast rijden we het liefst een europese auto. Dan kom je uit bij een wel heel karige dacia of in dit geval een C4 cactus pre-facelift uitvoering.

Met 82 pk is het geen strepentrekker, maar door het gewicht van 1000kg is het een prima vlotte auto zolang je niet met 4 personen er in zit. Hij rijdt comfortabel en relatief zuinig (1 op 18) en heeft in de afgelopen 120.000 km ons niet 1 keer langs de kant van de weg laten staan.

De auto heeft een aantal voordelen metname de hoeveelheid auto die je krijgt voor 21k is een groot voordeel. daarintegen moet je niet verwachten dat er nergens op bezuinigd wordt. Het infotainment systeem is dusdanig traag dat de eerste iphone waarschijnlijk sneller werkt daarnaast is het interieur afgewerkt met hard plastic of helemaal niks. Ook kan de auto wel wat meer geluidsisolotie gebruiken. Zeker boven de 110 neemt het geluidsniveau zeer sterk toe.

Een erg fijn punt van deze auto is dat hij niet zo stug geveerd is, iedere verkeersdrempel herrinert je voorganger je eraan dat andere auto's toch echt een stuk langzamer over dezelfde verkeersdrempel rijden. Daarnaast is de auto een stuk groter dan andere auto's in deze prijsklasse (bijv. polo) en past er een fiets achtering als je de banken neerklapt.

Na 120.000 km heeft de auto op het reguliere onderhoud na nooit bij de dealer gestaan. Wel gebruikt de auto sinds hij de 100.000 is gepasseerd meer olie. Reken op zo'n liter per 10.000 km. Geen lekkage, het motortje is nog helemaal droog.

Al met al is het een betrouwbaar autotje gebleken voor de kleine portemonnee die lekker zuinig is en toch comfortabel op de langere afstand

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren