Citroen C4 Cactus PureTech 82 Feel (2015) #3

autoreview

Citroën C4 Cactus
Citroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 Cactus OfficieelCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 CactusCitroën C4 Cactus

Signalement

UitvoeringC4 Cactus PureTech 82 Feel
Versnellingen5, Semi Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf6.500 km
KM-stand laatst57.000 km
Lezerswaardering: 28%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Automaat !?

  • 53.300 km

Omdat mijn vrouw volgens haar rijopleiding enkel met automaat mag rijden zochten we naar een niet te grote wagen met automaat . We kwamen uit bij de cactus die we toevallig voor een dealer zijn deur zagen staan als jonge occasie . Donker grijs met rode spiegelhouders . Mijn vrouw was er direct gek van . Een voorzichtige testrit was bepalend en de koop werd gesloten .
De wagen is een 1.2 l benzine met 82 pk met automatische versnellingen dus en met bouwjaar okt.2015 . Er stonden 6300 km op de teller en dat op datum van okt.2016 . Ik gebruik de wagen enkel voor boodschappen , uitstapjes en reizen . Geen woon/werkverkeer daar ik op rust ben . Als ging vlot en zonder problemen . Vrij stille motor en comfort binnenin is ook aanvaardbaar . Enkel kleine hobbels , tramsporen of viaductrichels geven wat hardere klappen . Of een kasseiweg , dan dreunt en trilt er wel wat , zoals de deuren , die rammelen er duchtig op los . In de garage hebben ze eenmaal een deurslot terug moeten vast zetten na een reis door Oekraïne , ze zeggen iets van Belgische wegen ( terecht ) maar moet je eens door Oekraïne rijden .
Het onderhoudsschema volg ik niet naar de letter . Er staat om de 30 duizend een beurt ..maar ik laat twee keer per jaar een beurt geven, om de zes maanden dus . Voor de reis ‘s zomers en net voor de winter . Wat de dealer ook beweert , ik eis het . De kosten voor een kleine beurt zijn amper hoger dan 100,- . De grote beurt op +/-30 duizend km was iets meer dan 300,- .
Het gemiddeld verbruik volgens de boordcomputer is 6 l / 100 km , of iets van 1 l op 16,7 km. Dat gaat niet naar boven of naar beneden als ik dat even check tijdens een lange autostrade rit . Maar ik ben een zeer rustige rijder en mijn vrouw nog rustiger , zonder anderen te hinderen natuurlijk . Deze wagen leent zich niet tot sportief rijgedrag . Zeker de automaat niet . En dan komen we bij de ergernissen en er is al over geschreven : die automaat . Die heeft me al dikwijls de schrik van mijn leven bezorgd . Bv , je staat op een kruispunt zonder lichten en je wil snel de weg op links of rechts tussen de drukte dan duurt het wel even voor de automaat reageert ondanks dat je het gaspedaal indrukt . Gek genoeg bij groenlicht en veilige situaties heb ik er zelden last van . Ook nog , sinds een jaar of zo’n 10 duizend km geleden begint de auto bij vertrek , in eerste versnelling dus , te stotteren . Naar 2de gaat het weer vlot , nou ja vlot ..het is geen dsg7 . Ook in file rijden bij lage snelheid en dat is meestal in 2de begint die te bokken en wordt je heen en geslingerd . Bij snelheden tussen de nul en de 10 km/ u . De garage vindt uiteraard niets of eigen aan dit type wagen . Na bijna 4 jaar hebben we het wel gezien met deze auto en kijken we uit naar een volgende . Wat groter en meer reis comfort voor de vele lange reizen . Maar wel een automaat en ik lonk naar VW Passat of Golf . Ik had ooit een Octavia combi 1.6 tdi met dsg7 . Een droom was dat maar wegens omstandigheden vroeg van de hand gedaan . Inmiddels is het lezen over ervaringen hier op de autoweek site .
Ik laar dan wel iets weten binnen enkele maanden . Hou het veilig !

Opvolger. .!?

  • 57.000 km

Haha , toch nog gekozen voor een Cactus maar dan het vernieuwde model , bouwjaar juni 2018 . Omdat ik één zag staan voor leuke prijs . Zwart van kleur met witte accenten ( rond mistlichten en onderaan voorportieren ) .
Ik geef dan wel een relaas als er wat kilometers mee gereden zijn maar testen schrijven van verbetering op verschillende punten ( automaat , geluidswering , ...ea.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.