Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Citroen
  • C4 Cactus

Citroën C4 Cactus PureTech 82 Feel (2015) #2

autoreview

13
Citroën C4 Cactus PureTech 82 Feel (2015) #2
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringC4 Cactus PureTech 82 Feel
Versnellingen5, Semi Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf8.400 km
KM-stand laatst80.726 km
Lezerswaardering: 68%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste Citroen Cactus Kilometers

  • 8.554 km
  • 7 maart 2016

Vandaag de kenteken platen kunnen halen voor de geïmporteerd Citroen Cactus van mei 2015. Na bijna 5 jaar zeer voordelig gereden te hebben met de Chevrolet Sprak op LPG vond ik het tijd worden om iets luxer te rijden. Omdat ik de laatste jaren meer ben gaan rijden, begonnen de km in de Spark wat tegen te staan. Het is een kleine auto met dito weggedrag. Economisch gezien was de Spark uitermate gunstig. Weinig wegenbelasting en tanken voor minder dan 15 euro.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een 2e auto die in het gebruik qua kosten voordelig is en ook comfort bied. Na proef te hebben gereden met een Toyota Yaris Hybride en de Citroen Cactus was ik overtuigd dat het een Cactus moest gaan worden. Hoewel de Hybride technologie van Toyota mij zeker heel erg aanspreekt, was het weggedrag over de heuveltjes in de polder voor mij doorslaggevend. De Cactus gedraagt zich dan als een grote auto, heerlijk. Ik moet zeggen dat ik zeker ook verrast was door de pit van de 3 cilinder. Als je hem even goed intrapt dan wil hij echt wel vooruit. Met de Yaris moest ik erg wennen, omdat de motor op een zelfde toerental wordt gehouden bij versnellen. Dit geeft ook een andere beleving van autorijden.
Omdat we ook nog een Mitsubishi Space Wagon automaat hebben voor de vakantie kilometers wilde ik wel een auto die voordelig is in gebruik en liefst ook met een automaat. Omdat de Cactus maar 950 kilo weegt valt hij in de zelfde klasse als de Chevrolet Spark. In de wegenbelasting ga ik dus wat besparen. Nu nog afwachten wat het verbruik gaat doen, maar de Spark met 1:13,5 vond ik niet heel zuinig. Ik heb ervoor gekozen om de auto uit Duitsland te halen, omdat ik graag een ETG wilde en ook een achteruit rij camera. Deze was in Nederland 2e hands moeilijk te vinden. De enkeling die ik kon vinden waren meteen meer dan 18.000 euro. De achteruit rij camera vond ik wel een must omdat de Cactus niet uitblinkt in het overzicht naar achteren. In Duitsland stond voor mij een mooie rode met navigatie en ook nog een glasdak. Geen must maar altijd leuk. De winterbanden en de zomerbanden op mooie velgen maakte de auto helemaal compleet. Het is wel even gedoe om een auto uit Duitsland op te halen en bij de RDW een importkeuring te laten doen, maar het was het meer dan waard. Nu gaan we genieten van al het comfort wat de Cactus heeft te bieden. De ETG is even wennen, omdat bij het schakelen even al het vermogen van de wielen af is. Ik moet wel zeggen dat het heerlijk relaxt rijd, maar voor mijn jonge zonen is hij wat te sloom. Vergeleken bij de Chevrolet Spark is het een snelheidsduivel.

De eerste 2000 km

  • 10.355 km
  • 22 april 2016

Hierbij even een update van de rij ervaringen over de eerste 2000 Km. Ik moet zeggen dat ik super blij ben met deze auto. Autorijden is weer leuk geworden. Ook qua verbruik voldoet hij aan mijn verwachtingen. Deze auto is geen scheurijzer, maar een heerlijke relaxte auto. Zeker de ETG versnellingsbak leent zich niet voor scheuren. In andere review gelezen dat hij dan erg gek doet. Ja bij plankgas gaat hij door tot maximale toeren, maar met een beetje spelen met het gaspedaal doet hij precies wat ik wil. Ondertussen vind ik het zelfs af en toe leuk om super zuinig te rijden. De cruise control werkt ook perfect en de 6 zelf in te stellen voorkeuze vind ik ook heel handig. Waar ik alleen erg aan moet wennen is het achteruit rijden. Nooit eerder een achteruit rij camera gehad en dus moet ik erg wennen aan het groot hoek beeld. Objecten staan veel dichterbij dan ik verwacht. Goed kijken in de spiegels en soms ook over de schouder blijft voor mij wat comfortabeler.
Voor de afstand inschatting zou ik hem niet willen missen, hoewel de sensoren natuurlijk dit ook aangeven.
Samengevat: "Het waren 2000 heerlijke relaxte kilometers".

2 jaar later

  • 43.056 km
  • 7 april 2018

Nog steeds rijd ik met veel plezier in deze auto. Ik heb buiten het vervangen van lampje geen enkel probleem ervaren. Ook het verbruik vind ik nog steeds bijzonder zuinig.
Vandaag met autoweek op stap geweest om de nieuwe Cactus uit te proberen. Het is in veel opzichten een andere auto geworden. Hij is een stuk minder eigenwijs in zijn uitstaling. Ook leveren ze de auto niet meer met een ETG versnellingsbak, maar met een 6 straps automaat. Deze bak schakelt heel soepel en nodigt veel meer uit tot ongecontroleerd gaspendaal gebruik. Dit zal naar ik vermoed ook wel in het verbruik terug te vinden zijn. Ook is het gewicht toegenomen wat mogelijk ook het verbruik zal beinvloeden. Verder is de aanschafprijs wat hoger komen te liggen, maar hiervoor krijg je dan ook wel een nog comfotabelere auto. Er zit een nieuw veersysteem in de auto wat bij slecht wegdek formidabel de hobbel opvangt. Ook zit er de nodige veiligheidssystemen in. Je hoopt het nooit nodig te hebben, maar het werkt wel. Dus ik heb zeker stof tot nadenken, maar voorlopig nog maar even genieten van de 'oude' eigenwijze versie.

Klein probleem

  • 47.963 km
  • 10 augustus 2018

Zo vlak voor de vakantie van mijn zoon, waar ik de auto aan heb uitgeleend, ontstond er een probleem. Met het warme weer dus lekker de airco aan. Voor het stoplicht schakelt de motor uit. Omdat de airco warmte nodig had sloeg de motor hiervoor weer aan, waarop alle waarschuwingslampen spontaan aansprongen. Op het display motor storing en op het dashboard de oranje motor lamp. Motor even uit gezet en opnieuw gestart, maar dit hielp niet. Gewoon naar huis gereden, want ik was bijna thuis. Bij het uitstappen hoorde ik de ventilator van de motor heel hard gaan draaien. Na enkele seconden ging hij langzaam draaien, dus was ik in de veronderstelling dat hij wel automatisch zou stoppen. Na een uur kwam de buurvrouw melden dat de auto al heel lang lawaai stond te maken en inderdaad draaide de ventilator nog steeds. Maar even de accu losgetrokken om te voorkomen dat deze leeg zou raken. Volgende dag auto naar de garage. De oorzaak bleek een doorgebrand relais. Deze is vervangen en nu 5000 km verder geen probleem meer gehad. Kan gebeuren dat je een maandag ochtend onderdeel treft. Doet verder geen afbreuk aan de beleving. Ik vind het nog steeds een fijne auto om mee te rijden.

Nog steeds heel blij

  • 66.213 km
  • 8 juli 2019

Zag dat het alweer een jaar geleden is dat ik iets over de auto heb gemeld. Ja als alles naar wens gaat, is er ook geen reden om wat te schrijven. Hij heeft in mei zijn eerste apk gehad samen met de onderhoudsbeurt. Gewoon de normale zaken. Ben nog steeds blij en tevreden met de eigenwijze Cactus. Bij verkeersdrempels gedraagt hij zich als een grote limousine en bij de benzinepomp als een brommer. Met een gemiddeld verbruik van 1 op 17,7 blijf ik wel lachen. Mijn oude Kreidler was zeker niet zuiniger.

4 jaar verder 80.000km

  • 79.049 km
  • 11 mei 2020

Omdat we weer een onderhoudsbeurt verder zijn schrijf ik maar weer eens een update. In corona tijd gaan de kilometers wat minder hard, omdat we meer thuis werken. Toch vond de Cactus dat hij service nodig had, omdat de kilometerstand daar aanleiding voor gaf. Voor de 80.000 kilometer beurt weggebracht. Geen klachten, dus normale beurt. Olie vervangen en multiriem vervangen. Achterbanden zijn 2,6 mm, dus daar moet over niet al te lange termijn wat nieuw rubber voor worden gekocht. Nog even laten zitten, omdat de ' vakantie' auto ondertussen 21 jaar oud is en hier en daar wat door corrosie wordt geteisterd. Aangezien de kids ook niet meer op vakantie meegaan is de mitsubishi spacewagon wel wat overkil voor ons 2-en. We denken eraan een ander wagenpark aan te schaffen. Helaas kan de Cactus maar tot 750kg trekken en dat is net wat aan de krappe kant voor onze vouwwagen.
Ja sorry dat ik daarover begin, maar over de Cactus kan ik weinig melden. Hij doet wat hij moet doen en naar mijn volle tevredenheid zoals al eerder beschreven. Dat maakt het ook lastig om afscheid te gaan nemen, dus wie weet volgen er nog veel meer updates.

Ingeruild

  • 80.726 km
  • 17 juni 2020

De kogel is door de kerk. De Cactus is ingeruild op een BMW gran tourer en ook nog wel een 216d, of terwijl een diesel. Nooit gedacht een diesel te kopen, maar dat denk er zeker velen, waardoor ze relatief goedkoop zijn. Het is drie cilinder maar was enorm verrast over de rij eigenschappen. Maar het afscheid doet ook wel een beetje pijn. Echt een fijn auto aan gehad, maar het trekvermogen was te klein voor onze vouwwagen. Hopelijk gaan we net zoveel plezier beleven aan de BMW als we aan de Cactus hebben beleefd.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Citroën C4 Cactus? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Citroën C4 Cactus
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech Shine

    Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech Shine

    • 2018
    • 76.120 km

    € 13.940

    Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110 Feel EAT6 Automaat Navi/Clima

    Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110 Feel EAT6 Automaat Navi/Clima

    • 2018
    • 52.125 km

    € 18.450

    Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech Business Navi

    Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech Business Navi

    • 2015
    • 72.981 km

    € 11.750

Meer Citroën C4 Cactus occasions

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Citroën C4 Cactus specificaties
  • Citroën C4 Cactus occasions
  • Citroën C4 Cactus video's
Advies en informatie
  • Citroën C4 Cactus tests
  • Citroën C4 Cactus gebruikersreviews
  • Citroën C4 Cactus index
PREMIUM
Citroën C4 Cactus (2015) - Renault Captur (2015) - Occasiondubbeltest

Citroën C4 Cactus (2015) - Renault Captur (2015) - Occasiondubbeltest

Geen grijze muizen, deze Renault Captur en Citroën C4 Cactus en daarmee doen ze hun land van...

Lees meer
 

Citroën C4 Cactus reviews

  • Gebruikersreview
    Citroen C4 Cactus PureTech 82 Live (2015)

    Citroen C4 Cactus PureTech 82 Live (2015)

    4
    • 26 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen C4 Cactus BlueHDi 100 Business (2015)

    Citroen C4 Cactus BlueHDi 100 Business...

    1
    • 16 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen C4 Cactus PureTech 110 Feel (2015)

    Citroen C4 Cactus PureTech 110 Feel (2015)

    6
    • 15 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Citroën C4 Cactus PureTech 82 Shine (2017)

    Citroën C4 Cactus PureTech 82 Shine (2017)

    8
    • 30 december 2020
  • Gebruikersreview
    Citroen C4 Cactus PureTech 82 Feel (2015)

    Citroen C4 Cactus PureTech 82 Feel (2015)

    6
    • 21 juli 2020
  • Gebruikersreview
    Citroen C4 Cactus BlueHDi 100 Business Plus (2015)

    Citroen C4 Cactus BlueHDi 100 Business...

    1
    • 23 oktober 2019
  • Gebruikersreview
    Citroën C4 Cactus BlueHDi 100 Business (2015)

    Citroën C4 Cactus BlueHDi 100 Business...

    7
    • 1 oktober 2018
meer reviews
Citroën C4 Cactus - Occasion aankoopadvies

Citroën C4 Cactus - Occasion aankoopadvies

43

De Citroën C4 Cactus is een smaakgevoelig ding. Of hij mooi of lelijk is, mag je zelf beoordelen....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Citroen C4 Cactus PureTech 82 Live (2015)

    Citroen C4 Cactus PureTech 82 Live (2015)

    4
    • 26 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen C4 Cactus BlueHDi 100 Business (2015)

    Citroen C4 Cactus BlueHDi 100 Business...

    1
    • 16 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen C4 Cactus PureTech 110 Feel (2015)

    Citroen C4 Cactus PureTech 110 Feel (2015)

    6
    • 15 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen C4 Cactus PureTech 110 Shine (2018)

    Citroen C4 Cactus PureTech 110 Shine (2018)

    3
    • 22 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Citroën C4 Cactus PureTech 82 Shine (2017)

    Citroën C4 Cactus PureTech 82 Shine (2017)

    8
    • 30 december 2020
  • Nieuws
    Citroën C4 Cactus uit productie

    Citroën C4 Cactus uit productie

    64
    • 7 december 2020
  • Gebruikersreview
    Citroen C4 Cactus PureTech 110 Business (2019)

    Citroen C4 Cactus PureTech 110 Business...

    5
    • 12 november 2020
Merk
Merk
  • Autotest
    Waterstofbusje Citroen ë-Jumpy Hydrogen - Eerste rijtest

    Waterstofbusje Citroen ë-Jumpy Hydrogen...

    84
    • 3 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel Pack (2021)

    Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel Pack (2021)

    1
    • 29 juni 2022
  • Citroën C4 X - Eerste kennismaking

    Citroën C4 X - Eerste kennismaking

    24
    • 29 juni 2022
  • Nieuws
    Citroën C4 X: C4 sedan, altijd elektrisch

    Citroën C4 X: C4 sedan, altijd elektrisch

    182
    • 29 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel (2021)

    Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel (2021)

    5
    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen C4 Cactus PureTech 82 Live (2015)

    Citroen C4 Cactus PureTech 82 Live (2015)

    4
    • 26 juni 2022
  • Achtergrond
    Waarom iedere dashboardontwerper verplicht een jaar Citroën GSA moet rijden

    Waarom iedere dashboardontwerper verplicht...

    • 26 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden