Citroën C4 Cactus e-HDi 90 Business (2015)

autoreview

Citroën C4 Cactus e-HDi 90 Business (2015)

Signalement

UitvoeringC4 Cactus e-HDi 90 Business
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf17 km
KM-stand laatst35.000 km
Lezerswaardering: 39%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ervaringsverslag

  • 15.000 km

In een paar maanden hebben we nu 15000 km gereden. Tot volle tevredenheid. Het verbruik is iets omhoog gegaan sinds het laatste verslag. We rijden volgens de boordcomputer nu 23.4 km op een liter. Misschien zit het in de bergen die we over gegaan zijn: een trip naar Thun en vandaar naar Vers (bij Avignon) en terug. Vaak hebben we bij harde tegenwind gereden. De auto zit fantastisch. Beter dan verwacht. Ik had nogal wat gelezen over zachte stoelen met weinig steun en zo. Daar heb ik niets van gemerkt. We rijden niet snel: tussen 105 en 110 op de Cruisecontrol. Lange afstanden zijn dan geen enkel probleem. De Hellow Yellow trekt nog steeds veel bekijks. Mensen komen op parkeerplaatsen naar ons toe om commentaar te geven op de auto.Prachtig!!!

ervaring

  • 35.000 km

Net terug uit Zwitserland met veel autobahn kilometers enige ervaringen. Wij rijden veel lange stukken.
Radio/telefoon:
Zeer goed. Zenders zoeken kan heel makkelijk op het stuur. Ook in het buitenland. Telefoon opnemen in de auto gaat heel makkelijk via het touch screen.
ETG Versnellingsbak:
ETG werkt uitstekend, veel beter (veiliger) dan in mijn DS3 van 2012. De auto komt onmiddellijk in beweging als je de D of R knop indrukt (gas geven hoeft vaak niet). De ETG in de DS3 moest nog weleens nadenken bij het schakelen en dat betekende bijvoorbeeld bij rotondes (van twee naar een) tijdsverlies en gevaarlijke situaties. De Cactus heeft geen bedenktijd nodig. Ik moet wel wennen aan het geluid van de harde aanpak van de versnellingen alsof je op een motor zit en de versnelling erin trapt. Dit komt misschien doordat de computer heel snel reageert op signalen van snelheid en toeren.
Temperatuur:
Is heel makkelijk in te stellen. Het verschil tussen het dieselgebruik bij in- of uitgeschakelde airco is wel groot.
Verbruik:
Met airco aan : 23.8 km op 1 liter
Met airco uit over 1000 km 39.7 liter: 1 op 25
Comfort:
De stoelen zitten uitstekend, ook op lange ritten. Op de autobahn doen we meestal 2 tot 2 /12 uur aan een stuk. Je kunt dan zonder stijf te zijn , uitstappen. Het is jammer dat de bijrijdersstoel niet omhoog kan. Mijn vrouw is klein en we wil graag hoger zitten. We hebben dit opgelost door een kussentje op de stoel. De bestuurdersstoel is uitstekend verstelbaar.
De vering bevalt ons uitstekend. Hobbels worden goed verwerkt. Het dieselgeluid is hoorbaar doch niet storend. Tot nu toe zijn er geen piepjes of kraakjes hoorbaar. Ik las over een fluittoon bij de Cactus. Daar heb ik nog geen last van gehad.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.