Citroën C4 Cactus e-HDi 90 Business (2015)
autoreview

Signalement
Uitvoering | C4 Cactus e-HDi 90 Business |
---|---|
Versnellingen | 6, Semi Automaat |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 17 km |
KM-stand laatst | 35.000 km |
ervaringsverslag
- 15.000 km
In een paar maanden hebben we nu 15000 km gereden. Tot volle tevredenheid. Het verbruik is iets omhoog gegaan sinds het laatste verslag. We rijden volgens de boordcomputer nu 23.4 km op een liter. Misschien zit het in de bergen die we over gegaan zijn: een trip naar Thun en vandaar naar Vers (bij Avignon) en terug. Vaak hebben we bij harde tegenwind gereden. De auto zit fantastisch. Beter dan verwacht. Ik had nogal wat gelezen over zachte stoelen met weinig steun en zo. Daar heb ik niets van gemerkt. We rijden niet snel: tussen 105 en 110 op de Cruisecontrol. Lange afstanden zijn dan geen enkel probleem. De Hellow Yellow trekt nog steeds veel bekijks. Mensen komen op parkeerplaatsen naar ons toe om commentaar te geven op de auto.Prachtig!!!
ervaring
- 35.000 km
Net terug uit Zwitserland met veel autobahn kilometers enige ervaringen. Wij rijden veel lange stukken.
Radio/telefoon:
Zeer goed. Zenders zoeken kan heel makkelijk op het stuur. Ook in het buitenland. Telefoon opnemen in de auto gaat heel makkelijk via het touch screen.
ETG Versnellingsbak:
ETG werkt uitstekend, veel beter (veiliger) dan in mijn DS3 van 2012. De auto komt onmiddellijk in beweging als je de D of R knop indrukt (gas geven hoeft vaak niet). De ETG in de DS3 moest nog weleens nadenken bij het schakelen en dat betekende bijvoorbeeld bij rotondes (van twee naar een) tijdsverlies en gevaarlijke situaties. De Cactus heeft geen bedenktijd nodig. Ik moet wel wennen aan het geluid van de harde aanpak van de versnellingen alsof je op een motor zit en de versnelling erin trapt. Dit komt misschien doordat de computer heel snel reageert op signalen van snelheid en toeren.
Temperatuur:
Is heel makkelijk in te stellen. Het verschil tussen het dieselgebruik bij in- of uitgeschakelde airco is wel groot.
Verbruik:
Met airco aan : 23.8 km op 1 liter
Met airco uit over 1000 km 39.7 liter: 1 op 25
Comfort:
De stoelen zitten uitstekend, ook op lange ritten. Op de autobahn doen we meestal 2 tot 2 /12 uur aan een stuk. Je kunt dan zonder stijf te zijn , uitstappen. Het is jammer dat de bijrijdersstoel niet omhoog kan. Mijn vrouw is klein en we wil graag hoger zitten. We hebben dit opgelost door een kussentje op de stoel. De bestuurdersstoel is uitstekend verstelbaar.
De vering bevalt ons uitstekend. Hobbels worden goed verwerkt. Het dieselgeluid is hoorbaar doch niet storend. Tot nu toe zijn er geen piepjes of kraakjes hoorbaar. Ik las over een fluittoon bij de Cactus. Daar heb ik nog geen last van gehad.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech Shine (12 mnd BOVAG-garantie)
- 2018
- 59.006 km

Citroën C4 Cactus 1.2-82pk e-VTi 'Shine' AUTOMAAT ! Heerlijke comfortabele hoogzitter met automatische versnellingsbak ! Autm. airco, camera, navigatie, telefoonvoorb., digitaal dashboard, LM wielen, trekhaak etc.
- 2015
- 93.365 km

Citroën C4 Cactus 1.2 VTi Feel
- 2014
- 148.093 km