Citroën C4 Cactus BlueHDi 100 Shine (2015) #2

autoreview

Citroën C4 Cactus BlueHDi 100 Shine (2015)

Signalement

UitvoeringC4 Cactus BlueHDi 100 Shine
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst187.000 km
Lezerswaardering: 42%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste jaar zit er op

  • 55.000 km

De Cactus gekozen vanwege de lage bijtelling, dat mijn 9'2 longboard binnenin paste én dat het iets aparts was. De auto rijdt comfortabel, de brede, platte stoelen lijken helemaal niets, maar dat is mij reuze meegevallen.'
De bak schakelt soepel en het BlueHdi torretje is geen snelheidsmonster, maar past prima bij de auto en is bovendien best zuinig.
Domme accessoire is de Iphone houder; deze neemt de enige bekerhouder in beslag en je telefoon zit dan achter je pook, lekker handig...
Wat ik behoorlijk minder vindt, als je 150 rijdt en het anker moet uit, dan voelt het allemaal wat instabiel aan. Wellicht heeft dat te maken met de enorm aanwezige rem assistent.

Update

  • 77.000 km

We zitten op jaar anderhalf zeg maar en beurt nr 3 is net achter de rug.
Vervangen zijn de ruitenwissers voor en de remblokken voor. Daarnaast de standaard beurt met Ad blue aanvulling.
Hoe gaat het met de Cactus? Het blijft een prima reisgenoot. De bak schakelt vlot, mijn start/stop lijkt het prima te doen, ondanks dat ik hier veel commentaar over lees.
Nu de remblokken vervangen zijn valt het grootste pijnpunt weer meer op; instabiliteit bij remmen op hogere snelheid. Ik rijd nogal door en als je bij een snelheid boven de 120 het anker uit gooit, gaat de auto van links naar rechts zoeken, wat absoluut niet prettig is.
Zou ik er weer één nemen? Absoluut, maar dan hoop ik dat ze wel leverbaar zijn met een fatsoenlijke automaat, niet dat waardeloze ding wat er nu is.

Eindoordeel

  • 187.000 km

Vandaag is de Cactus ingeleverd en de volgende leasebak opgehaald; een Tipo SW. Hoe was het leven met de Cactus? Buitengewoon aangenaam. Ik ben geen Citrofiel, maar de auto heeft mij aangenaam verrast. Comfortabel, ook op lange ritten. Ter illustratie; Alleen deze winter al 5x naar de sneeuw geweest en de auto daarbij niet gespaard. Geen enkele wanklank en ook de medereizigers waren verrast. Het BlueHdi motortje en versnellingsbakje zijn gewoon goed en zeer zuinig. Sommige goedkope oplossingen ga je je aan ergeren, zoals het niet goed platklappen van de achterbank. Ik had de Cactus gekozen omdat ik niet van gelikte doorsnee auto's houdt en omdat deze als bedrijfsauto een lage bijtelling heeft. Ik heb tenslotte nog 2 privé auto's ook. Ik vind het een aanrader, ook voor wie gebruikt gaat kopen. Waarom dan niet weer één? De nieuwe Cactus is minder spraakmakend en bovendien heb ik nu een auto waar je met 3 man op powder hunt kan zonder box op t dak.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.